Ciudat, bizar şi alte sinonime

Oamenilor,

Ce să mai înţeleg? Păi vin azi acasă – am ieşit puţin din hrubă, mi se terminaseră proviziile de zacuscă şi şosete, în plus îmi amintisem că lăsasem frigiderul deschis – şi dau de o scenă suprarealist de dementă. Înşiraţi pe scări ca vrăbiile pe sârmă, vecinii păreau să se zgâiască la limita săritului ochilor din orbite spre apartamentul verişoarelor mele. De unde se auzeau nişte zgomote, cum să vă explic, cam ca Apocalipsa pusă-ntr-un amplificator de multe mii de W.

Termin de urcat cele două etaje strecurându-mă cu greu printre curioşi (n-ar ieşi unul când moare cineva pe scări sau când urlu eu că am nevoie de careva să cumpere hârtie budală), auzind în acest timp bufnituri şi pocnituri înfundate, completate de câte un urlet din când în când.

Când ajung în faţa uşii, aia era dată de perete şi în casă se vedea gri, de fapt un nor de fum şi scame. Ce dracu, se bat cu perne acu’? îmi zic, strecurându-mă prudent în hol. De unde văd, în sfârşit, haosul în toată splendoarea lui: din două colţuri opuse de casă zburau spre două…  cum să le zic, ar fi valize dacă n-ar fi atât de mari şi căptuşite cu plumb… spre două containere să spunem, valvârtejuri de obiecte. Cădeau care în, care pe lângă, care pe fotolii sau pe lustră. Haine, batice, bocanci, satâre, patru mitraliere şi două halebarde, trei pisici şi coada încă uneia (nici nu vreau să mă gândesc), şerveţele zdrenţuite, un polonic, şase Tonitza, alte haine, trei laptop-uri, două desktop-uri, o plapumă şi trei perne sub formă de pene împrăştiate peste tot, o avalanşă de taste, gheme de cabluri şi corzi de instrumente, precum şi multe alte chestii pentru care drept să vă spun n-am mai avut ochi şi atenţie.

Pentru că în secunda aia a apărut Veta din camera ei, cărând Veceus-ul, şi a trebuit să mă feresc. Am strigat din debara:

–         Curăţenia de vară?

–         Nu. Ne mărităm. Dă-te de pe trenciul meu şi vezi dacă-i vreo drujbă pe acolo.

Vă daţi seama că m-am apucat să caut şi m-am oprit în secunda doi.

–         Ăm. Ce?

–         Ce ce? Ai găsit drujba aia?! Hai odată, ne grăbim!

I-am întins drujba mea de buzunar şi am continuat:

–         Serios acu’, ce zici acolo?

–         Am zis, ne mărităm, e ceva rapid, dă vaza aia.

Pasez Daum Nancy-ul.

–         Cu cine?

–         Cu unul Caţavencu.

–         Bun, tu, da’ Rhetta?

–         Şi ea, zice Veta împingând cu piciorul în geantă un calorifer care se lăsa cam greu convins şi ofta din toate fontele.

–         Cum amândouă? Cu acelaşi Caţavenc?!

–         Dap. Auzi, bricheta aia a rămas la tine? strigă spre camera Rhettei, din care se aude o înjurătură rostită ca printr-un burete de baie: – Nu, cretino, ţi-am împrumutat-o să aprinzi fitilul alaltăbşbşabfşbl!

În mai puţin de zece minute, rămăsesem pe spătarul unui fotoliu holbându-mă la un al şaptelea Tonitza, un portret de femeie cu mustăţi desenate hotărât cu carioca şi cu patru pete de mâncare de mazăre în loc de chiloţi. Na, am dat de mâncare pisicilor rămase şi am încuiat. Acu’ se aud zgomote din casă, muzică şi ceva care sigur implică un fierăstrău. Ce-o fi…

 

 

 

114 comentarii

  1. Bă Petronio, cu cine se fute Veta nu-mi pasă, da’ eu nu mă bag cu mustăcioși, că sărută scârbos. Așa să știi. În plus, ce-s nebună să las ditai apartamentul pentru cine știe ce chicinetă de birou? Nu, verișoară-mea, blocul ăsta nu va scăpa niciodată de mine. Nici măcar când nu sunt acasă nu lipsesc. Parol!

  2. heh? ce face mustaciosii? ce sarbos? cine e sarb? baaaaaai….

  3. Am zis io că ai lăsat o parte din tine acasă (probabil şi ceva degete, văd). De când am văzut că paradoxal toate au rămas la locul lor, inclusiv pianul, tigaia de clătite şi un sfert din pisici. Numeric, nu pe lung, cum mi-ar fi plăcut mie.
    Sigur că mustăcioşii sărută scârbos (dar sunt foarte utili pentru un gomaj, de exemplu), de unde extrag bănuiala că urmează o cosmetizare a poligamului.
    Cât despre prezenţa ta suprasensibilă, cred că o conştientizăm cu toţii. Care altul ar fi motivul pentru care Piticugras pune atâtea clipuri turbate, decât că se răzbună pentru radiera pe care mi-ai dat-o mai demult?

  4. am avut o radiera?

  5. Da, Pitice, ai avut şi încă mai ai o radieră deasupra comentariilor cu clipuri. Dar ştii asta. A, sau la şcoală? Ai avut şi acolo, dar ai consumat-o repede trăgând bucăţi din ea cu praştia în tocilare nevinovate.

  6. fa curvelor, voi ati innebunit si am innebunit si io…ce dracu faceti pana la urma? va duceti sa ii luati banii lu bosorog mustacios sau nu?

  7. iar mustaciosi? dar ce au mustaciosii mah? par pe ochi?

  8. piticule, esti mustacios? :->

  9. nu eu mah, petronia e.
    incerc sa o apar.

  10. :)))…petronia, baba mica curvistina, stii ca orice gaura cu par se… se… se… fute :)))…da sobolanu jos!!! am zis

  11. Măi aberaţie, că ai înnebunit tu e evident, de vreme ce sari aşa din copac pe nişte babe cu care n-ai nimic de-a face. Dădusem de tine recent prin blogrollul Piticuluigras, dar nu-mi făcusei impresia unuia cu Tourette.

  12. petronia e curvistina si mica!?

  13. Aha, Pitice, mărturiseşte că tu l-ai pus numai ca să poţi scrie asta cu scuza că repeţi de fapt ce-a zis altul. Nu-i frumos să te ascunzi după oameni cu probleme.

  14. dan suhai are tourette!?

  15. am un tourette micut micut, sa manifesta cand ma plictisesc de munca si o ard pe bloguri aiurea, nu pune la suflet ca dau doua beri pt asta…una mie, una lu pitic

  16. Dan suhai, tuturor cred că ni se manifestă nişte Tourettes de dimensiuni variabile când muncim prea mult. Ai grijă, dăunează. Mai bine ţine berile alea amândouă pentru tine, sau dă-ţi ţie două şi dă-i şi Piticului două. Dar nu de multe ori câte două, că tu nu o să mai suferi de Tourette, dar el de atacuri de panică da, şi iar nu e bine.

  17. daca piticu bea doua si eu beau doua de cate 3 ori…cred ca o sa incepem sa manifestam pentru casatoriile gay, nu :((

  18. fataaa! ai inteles gresit. eu am atacuri de palinca. nu de panica.

    dan suhai! noi te sustinem! orice om da 6-7 beri oamenilor din jur.

  19. Eh, dacă Piticu bea numai două n-o să aibă nici pe dracu’, va fi în stare să-şi amintească în ce echipă joacă. Nu garantez însă că n-o să profite ca să te lege legal de un clip cu Dan Bălan, de exemplu.

    Pitice, tu ai atacuri de palincă de la bere şi vodcă, ce ciudată transformare etilică produce stomacul tău. Auzi, da’ whiskey nu faci?

  20. bai poneiule :)))…eu daca dau cate 6-7 beri fiecarui om din jur ajung sa imi mananc talpicile de la tenesii luati din crangasi, de la taraba :))

  21. asa e. imi cer scuze ca m-am aruncat asa. ramane sa dai 5-6.

  22. Nu, Dan Suhai, n-ai înţeles. Oamenii din jur la această distribuire de bere vor fi Piticugras. Da, poate fugi în jurul tău cu asemenea viteză încât să dea senzaţia de ubicuitate. De la tae-bo i se trage. :))

  23. eh…devii si tu rezonabil…bai,noi radem, glumim, dar tu ce faci? mi-e dor sa ma cac pe mine de ras la o postare de-a ta 😐

  24. ubicuitate e un fel de ouzo?

  25. ah…piticu gras e ruda cu mine intr-un fel…e un alt maestru So Hai :))

  26. eu nu mai scriu. nu mai am timp de blog pentru ca imi repar slapii cu „picatura” care costa cat 5 superglue „vulturu”, imi caut slipii aia stramti si misto si blestemata aia de palarie.

    de fapt beau niste beri. probabil maine caut si alea.

  27. baaa…esti tare naspa…adica pleci in concediu si eu raman la „buna ziua, numele meu este dan, cu ce va pot ajuta?” 😐

  28. De fapt zi mai bine că încerci să umpli poneiul ăla roz gonflabil cu bere, ca rezervă de plajă, şi nu ai pâlnie destul de mică pentru supapa aia deci te chinui cu un furtun de perfuzii.

  29. ba am palnie destul de mica. am primit cado de la hiperpunctele cora un aspirator de masina care umfla si barci, baloane de zbori cu ele si chiar ponei de aia. scrie in instructiuni. doar dai butonu invers si sufla in loc sa invers.

  30. petronio hai ca esti faina la vorbe…iti dau un shot de vodka tie 😀

  31. tronio, stii ca faci fandaxie de la vodca. pune-o intr-un plic si trimite-o in vama lu numitu vampiru. stie el unde sa mi-o aduca.

  32. nesatulule!!! te pomenesti ca te duci in vama pentru asta: http://www.facebook.com/event.php?eid=140391216000356

  33. Da, Pitice, dar recunoaşte că aia era făcută pentru aer şi ai scurtcircuitat-o când i-ai băgat bere. Iar acu’ tot injectezi bere în ponei prin furtunul de perfuzii, de s-au crucit alea de la farmacie când te-ai dus la ora asta să ceri aşa ceva şi ţi-au dat şi nişte Betadine, faşă plus ceva leucoplast?
    Ceea ce tu nu ştii e că după ce ai plecat au şi sunat la Salvare, deci şterge şi tu un pic măsuţa de cafea că vin musafiri.

    Dan suhai, e unul din motivele pentru care accept shot-uri de vodcă, deci da. Numai să le numeri ca pe berile pentru tine.

  34. nooo, ma duc in vama ca sa numar nisipu.

  35. we have a deal petronio

  36. Pitice, nu-ţi putem ura atunci decât să numeri nisipul din slip.

    Dan suhai, io nu sunt aşa de sigură. Mă refeream la matematica aia cu de 3 ori 2 beri pentru tine.

  37. poi ma tine sa numar in sistem trinar pentru tine, nu degeaba am facut un semestru de politehnica :))

  38. Aoleu, e jale atunci, dacă începi cu sisteme triasice poţi să mă păcăleşti berechet, nu mai văd un grad de alcool.

  39. vezi, vezi…da nu gusti :)))

  40. Ăsta e slogan de club de striptease, nu de băut cu nici una dintre noi, babe serioase.

  41. voi? babe serioase? sa fim totusi realisti…daca voi steti babe serioase eu sunt eminescu din militari si am zece milioane de fani.

  42. Io nu ştiu ce vrea să spună această comparaţie, sau măcar dacă ea este o comparaţie, sau despre ce era vorba în afară de vodcă, dar zic că dacă noi nu suntem babe serioase nici Eminescu nu era serios, ceea ce nu era oricum, deci să zicem doar că noi suntem nişte babe atât de serioase cum numai moartea şi taxele pot fi. Întreab-o pe Rhetta.

  43. Babe serioase, adica reactionare, ‘mnu’ Dan. Si rele si vindicative. Noi o sa bagam din nou votul cenzitar (averea masunrându-se în Tonitze si Piliuti si Iseri) si capacitar.
    Adica pazea.

  44. rhetta, are dreptate sau vorbeste parkinsonu din ea?

  45. alexandere, tu lipseai, barbos mirosind a doaga veche de 12 ani :))

  46. Am obrazu fiin ca un poponetz de sugar, ‘mnu’ Dan.

  47. nu ma mai ‘mni’ atat ca imi revine criza de ciroza…ah, tourette

  48. Daca manânci oua… Ia lactuloza si trece. Ia pe nemâncate.
    Vorba lu’ Dem Radulescu: manânca coaje sa-ti treca duhoarea. Ia ca e buna. Hai, cânta la nai.

  49. ar fi bine daca mancam oua…da’ dracu, eu mananc doar peste.

  50. Dan suhai, Parkinsonul din mine nu vorbeşte, ci se manifestă sonor în alt fel, respectiv atunci când încerc să cânt la pian, să omor ţânţari sau manevrez nitroglicerină. De chestia nu pe Rhetta trebuie s-o întrebi, ea are dopuri de urechi, ci pe vecini.

  51. Tot aia e. Salau sau scrumbie, hamsii sau cod, tot proteine. Nu bun la ciroza, nu bun.

  52. da de somn, crap si stiuca ai auzit, alexandere?

    petronio…zi-mi dracu doar dan,ma simt ca la scoala…vecini :-?…hmmm…mai bine intreb garda de mediu.

  53. E drept că mai bine întrebi garda de mediu, pentru că ea n-o să-ţi spună nimic. Am avut de-a lungul timpului nişte discuţii între patru ochi cu ea în chestiuni care priveau nişte experimente de-ale mele, aşa că din partea ei eu nu exist şi nu am existat vreodată.

  54. Dane, la ciroza nu-ntrebi garda de mediu, întrebi medicul de garda.

  55. baaa 😐 ma faci sa imi para rau ca am plecat din jegul ala de poli…ajungeam in garda de mediu si puscaria te manca.

  56. la ciroza, bagi supradoza de rose de bordeaux si gata 🙂

  57. Poli ce ? Polidin ?
    Ce garda de mediu dom’le, brochet en papillote aux lentlles, merge cu un Chablis.

  58. Dan, eu zic să fii cum nu se poate mai recunoscător că ai plecat de la poli, atât din principiu cât şi pentru că altfel acum purtam această discuţie (de fapt alta, mult mai puţin amicală şi articulată) cu unul din noi stând într-un dispozitiv medieval de jupuit de viu. A se deduce care, având în vedere genul la care e declinat adjectivul final (asta pentru c-ai zis ceva cu gramatica mai devreme, din câte-mi amintesc că eşti foarte pasionat de ea. Sau o fi Parkinsonul de vină?…)

  59. politehnica ma betivule…citeste les comentarii de mai sus…

    pai mai petronio…eu in viata asta scurta si a dracu de frumoasa am invatat ceva…ca daca nu faci ce iti place nici celorlalti nu le va placea ce faci…asa ca am plecat de acolo pentru ca nu-mi placea sa fac altceva, care e posibil sa-mi placa. am inteles aluzia subtila si adjectivala :))

  60. Dan, aş observa aşa, abstract, că orice viaţă frumoasă e a dracu’ de scurtă, indiferent câţi ani durează.
    Mai departe, zic că ai dreptate, cu excepţia momentelor când tu faci ceva care-ţi place, dar rezultatul nu place şi altora la fel de mult, şi care nu se traduc atât în cuvinte cât în kilograme de C4.

  61. atunci cand rezultatul nu place altora stii ce trebuie sa faci…le dai eject frumusel din viata ta si gata, smile again 🙂

  62. Asta e şi soluţia pe care o recomandăm în general pe aici, după cum ştii foarte bine. O corectură mică totuşi, partea cu smile again nu începe după, ci în timp ce le dai eject. Pentru că nimic nu-i mai frumos decât priveliştea unui om care te enervează zburând propulsat de, să zicem, 2 kile de explozibil plastic.

  63. eh, ce ma faceam eu fara corectura ta? stateam inca o noapte la birou ca bou’ fara sa zambesc 🙂

  64. Normal. Surorile Marx, aducând hohote de râs unora şi de plâns altora din 19(completaţi ultimele două cifre în funcţie de caz).

  65. 91 :))

  66. Ne bucurăm că ai ales să ni te alături în acest demers nobil prin completarea propriilor cifre, deşi mărturisesc că mă refeream la ale noastre – care-s mai apropiate de răsturnatul numărului ăla.

  67. poi ai mila atunci de batranetile tale si treci la somn…eu nu am voie, dar tu ai :p…rasturnatul… sunt doua variante 1916, 1961…aleg prima ca asa vreau io.

  68. N-am citit tot. Ce- aia nouășunu, atâta ai la țâțe?

  69. bai rhetta, tu o faci pe mama barbat? :-w

  70. Nu face, Dane, te-a facut doar sa bagi comentariu numaru 69.

  71. m-am gandit eu…ce va mai place 69 [-(

  72. Eheheeeeiii, copiii mei! Vedeti mah ca se poate? Adevarat a inviat blogu’! Pfffff…. n’am mai vazut asa lista de comentarii pe’alaturi de’o caruta de timp. Si ce nobila adunare: Rhetta, Petronia, Alecu, piticu’ si mai nou si degraba comentatatoriu suhai… Sa mai vina si anaid si noemi, macar, si ma intorc si eu. Promit. Solemn. Pa flacara mea!

  73. Îhî deci pân’acum te-ai abţinut din lipsă de cvorum, fiţi-ar solzii prăjiţi? 🙂

  74. :)) Pai stii ca eu nu prea am inspiratie asa… de la mine. Am nevoie de un impuls, ceva. Si a cam lipsit de aici in ultima vreme.

  75. Dragoane, niste bujii ? Sfac io rost.

  76. 🙂 Am si eu unele mai vechi. Tre’ sa le ard putin la aragaz ca’s cam incarcate si nu mai da scinteie.

  77. @ BadDragon: inventam motoru cu brichete-n loc de bujii ? Acu’ pe bune, de ce nu pun aia chestii piezo în loc de bujii ? Dureaza mai mult, costa mai putin, hai sa ne tragem un brevet.

    @Petronia: nu se mai zice hâtrie budala, ci hartie budista.

  78. În mecanicile voastre nu mă bag, deşi ştiu mirosul bujiilor arse la aragaz sau poate tocmai pentru că.
    Zic însă că tocmai pentru că nu se mai zice hârtie budală noi, babele, ar trebui să respectăm termenul. Are aşa, o sonoritate de vocaţie. Şi apoi, dacă mâine-poimâine se zice hârtie budoasă, ce facem, ne dăm imediat după modă? Nţ…

  79. Nu ne dam, ai dreptate, doar suntem reactionare îndârjite. Altfel cine stie, mâine-poimâine o sa se zica hârtie budica. Si brusturii or sa se numeasca hartie budoida.

  80. Bai, iar va destrabalati? eu dorm ca tot omul normal si voi comentati aici, putina liniste ca imi fuge blonda din vis.

  81. Unde ai vazut tu ca surorile Marx doarme ?
    Nnu doarrrr-me niiiimeni !

  82. Ele nu doarme ca in curand or sa doarma somnu de veci, da eu dorm bai alexandere…

  83. Asta e cea mai insultătoare explicaţie pe care am citit-o pentru faptul că, într-adevăr, noi nu dormim niciodată. Mă face să mă întreb dacă nu cumva numitul Dan s-a înscris pe lista de aşteptare a celor care speră mai mult sau mai puţin activ să ne moştenească.

  84. Eu sper radioactiv sa te mostenesc :d

  85. dragoane, daca stiam ca esti vivant si inflacaratoriu, trimiteam dupa amnar si cremene, ca potential exista.
    spuneti-mi, va rog, acest domn dan suhoi e mascota, e smurtz, pot sa-l ating cand hiberneaza sau n-am voie sa conturb exponatele?

  86. Dabaliutief…neomi, ce te iei de oameni asa? 😦 spiritul meu pur e al dracu de intristat…auzi dom’le, ma face avion face avion

  87. no-e-mi, noemi. in general, spiritul pur nu se intristeaza, nici angelic, nici diabolic, nu se nimic. regret, nu stiam c-ai mal d’air, o sa te rodezi.

  88. Să nu mă moşteneşti retroactiv, Dan, adică atunci când o să te poţi bucura de averile mele fabuloase aşa cum îţi doresc io – când n-o să-ţi mai folosească la nimic.

    Noemi, acest domn Dan Suhai este nici pasăre, nici avion, nici glonţ, ci este musafir. Nou. Cititor vechi însă. Straniu, ha? Ca să păstrăm tonul postării.

  89. tonul postarii e femeia cu mustati si satarul cu baterii. dar daca e musafir, o sa-mi frizez si pomadez mustatile .

  90. Bai, babele astea au innebunit (si am revenit la comentariul de inceput).

  91. @niomi: petronia nu vrea sa mearga cu mine la mare, vrei sa mergi tu? putem sa ne plimbam pe dig sau asa.

  92. Petronio, pentru tine sunt orice beibi…musafir, mostenitor, straniu, orice.

  93. niomi nu e momentan. sigur, pitik bey, mergem. ce terapie preferi si la care mare poftesti? la tine, pe nibiru sau la mine?

  94. eu merg la vhama vheche. asteapta-ma cu 4 beri reci la terasa lu stuf.
    ia si un vin, sa fie pentru mai tarziu. hai si o vodca mica de deschidere.
    tzigari am zis?

  95. Alecule, prima problema pe care o vad este ca iti trebuie un mecanism care sa preseze pe piezo ca sa faca scinteia. Asta inseamna inca o chestie mecanica ce se poate defecta. Apoi, functie de aplicatie, iti trebuie un cuart destul de teapana ca sa faci o scinteie similara cu cea a unei bujii (la turbinele mele bujiile au vreo 25-30 de cm si arcul electric are cam tot pe atit, facut cu tensiune ridicata la 20 kV, pretty impressive actually).

    O alta chestie ar fi ca in industrie lucruri se schimba doar cind merg prost si este evident ca ar putea merge mult mai bine. Vezi, de exemplu, usile care se deschid in sus, concept care n’a prins nicicum desi nu e asa de greu de aplicat si are si unele avantaje. Dar nu suficiente. Vorba legii 0 a ingineriei: you don’t fix a working system 😀

  96. pardon, era „cuart destul de teapan”

  97. boring…

  98. ai dreptate piticulegrassigeniu

  99. Dan, eu zic că cel mai indicat e să fii, ca opţiune din binomul lu’ Hamlet.

    Pitice, ce e boring, că uşile de maşină care se deschis în sus cu siguranţă nu? Măcar prin faptul că te ţin permanent în alertă să nu-ţi laşi scalpul pe ele sunt anti-boring. A, sau la Vamă te refereai? În cazul ăsta, da.

  100. acum ma iei tu cu matematici superioare si filosofii de om trecut prin viata ?

  101. Dacă nici nişte babe nu au trecut prin viaţă, atunci când? Binomu’ e matematică superioară? Ia uite cum nu ştiam eu ce ştiam.

  102. Vai !

  103. Orice matematica e superioara pentru unii dintre noi. Spre exemplu eu nu inteleg cum poti sa aduni mai multe ore de munca si totusi sa iti scada salariul. Vezi? operatii elementare superioare capacitatii salariatului de a intelege.ca si totusi sa iti scada salariul. Vezi? operatii elementare superioare capacitatii salariatului de a intelege.

  104. De unde si scaderea salariului. Oarecum elementar…

  105. binomu e chestia aiaaaa: a lu higgs. particula aia care traieste intr-un tunel.

  106. E viermele ala din tequila

  107. E viermele cu personalitate bipolară.

  108. Piticule, ala e bizonu’ lu’ higgs. Binomu’, zis si bignomu’, e un pitic cu doo capete. E bun la o chinta, de exemplu. Sau pe post de secretara; cu un cap face cafeaua si cu alalalt raspunde la telefon.

  109. O vreme indelungata am studiat cele 11 universuri paralele. bizoniada s-a sfarsit in al noolea cer si da, uneori mai vedem bizoni in cerul 8 sau chiar pe cer la noi.

    ieri mergeam ganditor pe strada Plugului si am vazut bizonu higgs. era maruntzel si zbarnaia. am facut 3 randuri de poze, ne-am salutat si am mers fiecare la berea lui.

    adevar va spun voo!

  110. e nunta cu dar?

  111. Dar de ce intrebi? 😀

  112. mi-a mai ramas o cutie de TNT in torpedou si nu stiu ce sa fac cu ea….

  113. Pastreaz-o, noi servim deja TNT în antreu. Un mizilic.

  114. Rox, nişte TNT în torpedou se poate dovedi util în trafic, deci e mai bine să-l laşi unde e.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

