Ce are boxul cu prefectura.

Babelor,

Deschid eu azi televizorul, și ce văd? Pe Elena Udrea, zicându-ne cum că ce deșteaptă a fost ea că a băgat două sau cinci sau nuștiucâte milioane în meciul lui Bute, că ăla aduce României un plus uriaș de imagine, că toată lumea, întreg mapamondul, o să știe de-acum încolo că România e o țară frumoasă în care se face box de înaltă calitate.

Buuun. Să analizăm, dară, înțelepciunile doamnei ministru.
Meciul ăla s-a transmis, din câte am înțeles, în fix opt țări. Dintre astea, în șapte a fost pe canale pay-per-view, adică uită-te dacă ai chef să dai un ban. Sunt convinsă că milioane de oameni sunt mai mult decât foarte interesați de un meci de box între un român canadian și un francez, dar sunt și mai convinsă că dintre aceste milioane, doar prea puțini sunt atât de boi încât să dea și bani pentru asta – în condițiile în care pe Eurosport poți să vezi, absolut gratuit, un alt meci de box între un puertorican și un rus, sau între un coreean și un ghanez sau altă combinație interesantă de țări.

Dar să trecem peste asta și să pretindem că într-adevăr cineva s-a uitat la meciul lui Bute. Ce a văzut din România? Păi, o sală în mijlocul căreia era un ring. Ori, după părerea mea, milioanele astea de oameni nu și-au zis “mamă, ce sală mare și ce ring frumos, hai să mergem în România în vacanță și să cheltuim trei mii de euro pe zi”. Nu. Oamenii ăia au zis “a, uite niște box” – fără să le pese de sala Romexpo, de București, de România, de Carpathian Garden.

Cât despre plusul de imagine pe care ni-l aduce Bute, o spun fără răutate la adresa lui: omul e un boxeur. Cineva care bate cu pumnii pe altcineva. Ok, bate bine, nu dă sub centură, felicitări, dar în ce fel este el benefic imaginii țării? De fapt, eu una nu m-aș duce într-o țară pentru că acolo sunt boxeuri buni. Ba chiar aș ocoli țara aia, pentru că m-aș gândi că dacă asta e tot ce are ea de oferit, probabil că românii cu asta se ocupă: cu bătaia.

Mda, deci cam așa stau lucrurile. În plus, mi se pare undeva între jenant, penibil și ridicol ca un politician să se laude că a organizat un meci de box. Dacă doamna Udrea, responsabilă, din câte îmi aduc aminte, cu turismul, mi-ar arăta, cu cifrele de rigoare, că de când e ea ministru numărul de turiști a crescut, și de asemenea sumele cheltuite de ei în țara noastră, atunci mi-aș da jos o pălărie imaginară în fața dânsei. Cum ea nu pretinde așa ceva, bănuiesc că nu o face pentru că nu poate, adică pentru că venirea ei în fruntea ministerului respectiv nu a schimbat mare lucru în turismul românesc. Că este sau nu vina ei, rămâne de discutat. Însă m-aș aștepta de la o persoană cu gura mare ca a doamnei Udrea să fie mai mult decât un organizator de evenimente. Nu pentru asta primește un salariu, și nu pentru asta merită să fie admirată. Fluierăturile și huiduielile le-a luat, din punctul meu de vedere, pe bună dreptate.

Vă pup,

Rhetta

15 comentarii

  1. daca eramin locul lu udrea aia te provocam la un meci de box dupa articolul asta. >:)

  2. Aoleu. Cum adică? Eu crezusem că a umplut cogeamite sala aia cu 9000 de turişti străini, de aia se împăuna cu victoria organizării galei. Vrei să spui că ăia nu erau toţi turişti care înainte să intre în sală goliseră magazinele Bucureştiului şi zonei Bran-Moeciu şi că nu făcuseră un sejur de o săptămână în Deltă la… Chiar, ce poţi să faci în Deltă în afară de să te lupţi cu ţânţarii până la sânge (al tău)? Eu mă bucurasem şi chiar credeam că de-asta erau şi huiduielile, pentru turiştii care aveau mai puţin de patru plase cu scânduri din gardul Carpathian Garden ca suveniruri.
    Iar legătura dintre box şi prefectură este că puţini oameni nu ar vrea să-şi încerce un croşeu ori un uppercut pe vreun prefect.

  3. Nu tin cu voi, ca la box, dar Rhetta are mare dreptate…imaginea unei tari nu poate fi reprezentata asa, oricum…as fi curioasa si eu sa aflu daca functioneaza instalatiile de climatizare in Romexpo…ca nu m-am uitat la meci 🙂

  4. Clubulfemeilor, eu nu zic că imaginea ţării ar fi fost promovată oricum dacă ar fi fost promovată aşa, ci că nu a fost pentru că nu ar fi avut cum să fie. Cei care s-au uitat la meci în afară de români, unii canadieni adică, ştiau că Bute e român şi asta e tot ce voiau să ştie despre România şi tot ce ar fi putut oricine să afle cu ocazia asta oricum. Iar românii ştiu unde-i România, deşi cei mai mulţi vor să uite. Aşa că nu s-a făcut nici o promovare ţării prin faptul că s-au pus un ring, nişte scaune şi nişte becuri în sala Romexpo, iar dacă se făcea era o informaţie care interesa atât de mult în context încât lumea s-a dus cel mai probabil la veceu cât era vorba despre Carpathian Garden. Ceea ce mi se pare reacţia cea mai normală.

  5. Cucoana Udrea a făcut reclamă ţării mele. Pe voi, nemţoaice verzi ce vă aflaţi, poate că nu vă enteresează, da mie îmi convine. S-a dat cu frunza în ochiu’ poporeanului mondial, ca să ştie cînd o vedea-o în altă parte despre ce e vorba, şi să facă click în minte. Că la agenţia de turism, nu vinde Bute excursii.

  6. Sau voi, cucoanelor, nu vreţi ca lumea să ştie unde plm e România şi ce e ea? Că acu’ vă trag şi-un pumn în bot, ca român ce se ocupă cu bătaia! 😛

  7. Petronia, mai mult ca prefect. Poate chiar un ministru. Al educatiei, spre exemplu. Multi l’ar mai popi pe el.

  8. ba sâ stam strâmb sî sa giudicam noi driept. baba ani, curbata cum ie ia, viede mai bine cu ochiu frunţii dicât prin lornieta.
    babilor, boxu-i numa’ pritiext. heliena-i maria momialâ. omu’ strain şî spân zîcii: ţeara aiasta, în care heliena invârtieşti mieciurili di tauri sî tot, îi ţeara fimieilor care ştiu şi vor dânsili. îi prin urmare distinaţia mea di afaşeri, adica vacanţîie fara di nievastâ. aidi, la drum!
    aşa zîşii, mai.

  9. elena udrea a facut o fapta buna si acum e pedepsita. eu zic ca e cazu sa nu mai faca nicio fapta.

    cica italia a cazut azi. e in colaps si a aflat toata planeta!
    asta da promovare! sa vizitam italia!

  10. nicio italie, zîcii omu strain, vreau la helena urdea acasâ.
    riepidi, serendipity

  11. eu as vrea ca baba ani sa vorbeasca mai ardeleneste, asa, mai putin lichefiant pentru retina mea, ca nu suntem la chisinau si nici eminescu nu se intituleaza, da?

  12. îmi ziceam io ca prea am exagerat cu lichefiaju, vezi, zîceam io. dar la mine in baltz se vorbeste numa ruseste, il tin pi eminiescu numa in casa sî asa mai departe. frumos îi ?

  13. Sâ graim dieci cu acsient moldovigniesc.

    Nemi, sunt în tratative cu niste transilvaneni, ba de prin Strigatu Marmatiei, ba de prin Sibiu, am si ceva clujeni aici, o sa iasa.

    No, ioi. D’apai cum ?

  14. Cînd în loc de frunză va apare faţa şeicului, de-abia atunci mă voi lua de griji.

  15. De ani de zile n-a mai scris Rhetta atat de serios (sobru). M-am si speriat…


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

