Leopard

Oamenilor,

Ce vedeţi mai jos vi s-ar putea părea, într-un moment de privire fugară şi neatentă, o poză făcută unei umbre aruncate pe un perete de un tricou zvârlit pe o uşă de dulap într-o seară cumplit de prea caldă, în drum spre baie sau spre pat. Aţi putea crede că stăpâna tricoului şi-a văzut liniştită de treabă prin casă, a băut un pahar de vin, a spălat trei căni de cafea şi a omorât un porumbel care-i buhăia la geam deşi nu era cinci dimineaţa, şi cum trecea ea paşnic cu paharul de vin în mână spre vaza care trebuia aruncată în capul unui vecin zgomotos, s-a oprit brusc în loc când a văzut o umbră mişto pe perete, pe care o ignorase toată seara. A izbucnit în râs şi apoi şi-a luat telefonul şi a fotografiat peretele, cu paharul în cealaltă mână şi amuzându-se teribil de o chestie numită „hazard”, care uneori aduce lucruri faine alteori îţi aduce-n ochi singura albină de pe o rază de 100 km.

Dar v-aţi înşela, vedeţi voi? Pentru că poza asta, deşi conţine cam aceleaşi elemente ca cele din povestea de mai sus, le rearanjează altfel. Adică aşa: ajunsesem acasă semimoartă de cald, târându-mă în virtutea inerţiei până la etajul opt pe scări. Am scăpat repede de chestiile care te încurcă la duş şi peste zece minute îmi turnam vin rece în singurul pahar de cristal pe care nu l-am aruncat în nimeni. Am spălat cănile de cafea de dimineaţă (fusesem de serviciu la lipit uşi de cretini cu SuperGlue toată ziua) şi am reuşit să nu vărs vinul din pahar când am trimis singurul scaun din casă în direcţia unui porumbel. Când vecinul pe care aterizase scaunul la parter s-a apucat să urle, m-am îndreptat spre vaza Daum-Nancy să-l liniştesc. M-am oprit teribil de brusc, era să fac combustie, când am dat cu ochii de un leopard în mijlocul camerei.

Poate în momentul ăsta sunteţi un pic sceptici. Serios? Ia mai uitaţi-vă o dată la poza de jos. Ce vi se pare că e o umbră a unei haine, completată de una a unui telefon ţinut de o mână, e de fapt umbra unui leopard, fix în secunda dinainte să-l pocnesc în cap cu o cărămidă. Vedeţi, de altfel, ce atitudine spăşită are, aştepta lovitura din cauza moralei pe care i-o ţinusem jumate de oră. Venise să-mi mănânce un picior şi trei muşchi intercostali, cică se mulţumea cu puţin. Adusese şi nişte căldură din Africa, dacă tot venise. Vă daţi seama că la faza asta chiar mi-am pierdut orice urmă de calm. Adică una-i să mă consumi, nu mă supăr aşa tare – şi înţeleg cumva, am nişte muşchi intercostali delicioşi – da’ fir-ai a naibii de mâţă, nu poţi să mă înghiţi crudă, trebuie să mă prăjeşti înainte? Ce a urmat secundei pe care o imortalizează poza asta e atât de sângeros încât e mai bine pentru toată lumea să vă invit direct la cotlete de leopard. Cum ce-am făcut cu blana? Am ars-o, îmi displace profund imprimeul leopard.

29 comentarii

  1. dupa socotelile mele, intr-un an ai umplut singura mina minovici si jumatate din bellu catolic. acum ce mai urmeaza, st. king? cimitirul animalelor?

  2. Of, Noemi, cum mă faci tu să par o bestie. Nu atac decât în apărare. Tu dacă te trezeşti cu un leopard care vrea să te mănânce în casă, îi dai dulceaţă? Eu sunt mai sălbatică, aşa. Şi aveam o cărămidă la îndemână, cum puteam să servesc cuiva, fie el şi un leopard, dulceaţă pe o cărămidă?

  3. hm, nu prea stiu cum sa spun. eu daca ma trezesc cu un leopard in casa sunt teribil de bucuroasa, desi as prefera o pantera. panterele sunt bune de pernite de canapea si scaunel pentru picioare, cu conditia sa nu te gadile prea tare cu mustatile in talpa. daca te gadila, le poti trage cate un bobarnac in bot, ceea ce le deschide apetitul pentru rontait degete. natura a fost suficient de inteleapta sa prevada si asemenea situatii, altfel nu vad de ce ar fi confectionat cozile. desigur, ar spune unii, pentru ca panterele sa nu se termine brusc, ca un sedan, marca pe care o detest, de altfel.
    ce faci cu caramizile, redecorezi?

  4. Dacă n-ai zis la timp, Noemi. Ţi-l trimiteam întreg şi nevătămat. Aşa, nu ştiu zău, ai răbdare să-l asamblezi înapoi? Mai ales că lipsesc câteva piese. A zis el că stă să mă gâdile la tălpi, că stă perniţă, dar i-am spus că nu sunt Ştefan cel Mare-mic să am nevoie de asistenţă la încălecat şi că pe deasupra mi-ar ţine cald şi numai de asta nu am nevoie. Nu prea a avut multe şanse.
    Cărămizile sunt mereu la îndemână, am tendinţa să dau găuri în ziduri destul de mult şi în special cu capul.

  5. saracul leonard 😦

  6. Orban? Da’ chiar că. Am auzit că şi-a triplat contul în euro anul ăsta. Săracul…
    Pe leopard îl chema Titi, în caz că se întreabă cineva.

  7. [Extrem de ciudat. Apar chestii ciudate la orele astea din noapte. Ca şi cum cineva ar crede că dorm. La ora asta? Ha!]

  8. Ok, un citat dintr-un film care nici măcar nu prea funcţionează. Nu interesant, dar nici oribil. Săracul canon al lui Pachelbel, totuşi.

  9. vezi filmul.

  10. Să-l pun pe lista cu chestii de văzut când mi-oi pierde minţile, zici?

  11. e cel mai bun film coreean.

  12. si windstruck e misto. dar nu ca asta.

  13. Să-i fie de bine. Deşi dacă mă apuc să caut pe la tine prin blog sunt sigură că găsesc încă două cu care împarte titlul ăsta.

  14. Cum spuneam. Ce-mi place când am dreptate la ore din astea. Mna, bine, îmi place să am dreptate mereu.

  15. siworae e un alt film coreean genial. oricum mai tare decat porcaria de copie americana cu sandra bullock.

    ma rog, n-am urmarit discutia, am citit numai cuvintele „e cel mai bun film coreean” si m-am simtit dator sa exprim ceva.

    alt lucru care imi place este ca aici la voi se pot include si clipuri in comments. si pt ca nu cunosc deloc muzica coreeana, iata ceva totusi inrudit:

  16. hm, nu l-a inclus. sa incercam altfel:

  17. eu am zis ca e cel mai bun film de il vezi asa.
    coreeni fac si capodopere. cum sunt alea cu zburatori. ca restless sau flying daggers

  18. pijamaua albastra, nu i-ai pus-o cum trebe

  19. ala cu cutitele sburatoare suna bine. merci piticule.

    in alta ordine de idei, cine este blonda din albumul tau picasa? cea care nu apare decat in cateva poze.

  20. am o blonda in albumul picasa?

  21. restless o sa iti placa mai mult.

  22. am un pitic cu gps ca sa-mi arate nordu extrem.
    piticugrs ce arata? el aici.

  23. observ, piticule, ca nu mai ai album picasa. asa ca discutia despre blonda din el devine cumva superflua. nu ar trebui sa te lasi influentat de oae in treburile astea, pt ca el are o agenda proprie.

    @ani: si in serialul the game of thrones exista un pitic in nordul extrem, insa fara girofar sau gps.

  24. ba exista. dar nu in blog. el e acolo.
    https://picasaweb.google.com/piticugras

  25. asa. deci cine-i asta [nu mai ocoli subiectul]:

    https://picasaweb.google.com/piticugras/VamaVeche2011DeLaOana#5628452272898452322

  26. aaaaa, o welsha. nu stiu exact, pentru ca nu prea am inteles engleza ei.

  27. yup, arata exact ca o poza din revista vice. d-aia eram curios.

  28. poate e celebra si nu stiu eu.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

