Am descoperit roata verde

Oamenilor,

Uah. Să vă zic ce-am descoperit. Vă zic pentru că sunteţi de treabă, unii, şi pentru că premiul Nobel se poate împărţi între mai mulţi şi io nu sunt lacomă.
Mai întâi, instalaţi-vă ultima versiune de Mozilla Firefox. Nu mă interesează ce credeţi despre el ca browser, ok, voi sunteţi fani Opera sau dormiţi cu Google Chrome sub pernă, altceva contează.

Acum deschideţi un tab cu un site care se încarcă greu. Pentru moment eu vă recomand port.ro, doarme pe el în seara asta. Dacă aveţi ghinion şi merge, inventaţi un site, vedeţi voi.

În loc să înjuraţi lentoarea leşinătoare a site-ului, concentraţi-vă privirea asupra cercului verde din partea stângă a tab-ului, care arată că site-ul se încarcă de zor şi cam fără şanse. Îl vedeţi? Ok. Acum fiţi atenţi, că urmează descoperirea. Uitaţi-vă la vârful viermelui ăluia care se învârte ca să formeze cercul. Urmăriţi-l cu privirea. Veţi vedea că el se mişcă cu o viteză şi pare să-şi alerge coada, care e mereu la un micron distanţă. Un Ouroboros frustrat, veţi trage poate concluzia. Sau poate nu, e neesenţial. Apoi focalizaţi privirea în centrul cercului verde. Dacă nu vi se pare că cercul se învârte mai repede decât înainte, când vă uitaţi la capul viermelui, aveţi o problemă şi trebuie să repetaţi experimentul.

Pentru cei care au avut curiozitatea să vadă clipul postat de Dragon ieri, nu-i acelaşi lucru. Ăla era despre sugestie şi autosugestie, asta cred că-i iluzie optică. Acum urmează să vină un IT-ist să-mi spună că de fapt cercul ăla chiar se învârte cu viteze diferite, pe care le alternează la câteva secunde. Soarta tuturor marilor descoperiri: să fie ţinta conspiratorilor invidioşi.

32 comentarii

  1. 6 secunde. cati bani ti-a dat port.ro?

  2. Cu riscul de a ma acoperi de injuraturi, o sa’ti spun ca, pe linga inevitabila iluzie optica, mai exista inca o explicatie. Si ea chiar tine de IT si de faptul ca viteza variaza cu adevarat. Dat fiind faptul ca pagina se incarca greu, mai ales daca ai un calculator cu resurse ceva mai putine, ai vreme sa observi felul in care variaza cantitatea de resurse (memorie+procesor) alocate aplicatiei tale.

    Cum Firefox nu este singura aplicatie care se executa la un moment dat, resursele i se aloca dinamic functie de nevoile generale de calcul de la milisecunda respectiva. Daca la asta mai adaugi si variatia de viteza a conexiunii prin net la site’ul pe care il incarci, variatie care influenteaza semnificativ functionarea browserului (poate ca ai vazut site’uri care iti blocheaza browser’ul), obtii fenomenul cu pricina.

    Toate astea provin din faptul ca sistemele de operare curente nu sint sisteme de operare real-time si ca procesorul tau este CISC si nu RISC. 😀

  3. gresit. firefox are un buffer. incarca imagini, mai cauta in cache, mai incarca. ca de aia e buffer. daca intru de 3 ori in port.ro, se incarca in 2 secunde. ca deja am pagina in hard disk.

  4. doamna petronia. ne jicniti. avocatii nostri sunt in drum spre bucuresti. ba chiar am sunat si la 112. astea nu sunt glume, zau.

  5. Buffer care, in mod evident, este incarcat inca de la achizitionarea calculatorului in cazul piticului. D’aia nu plateste el internet. Are totul deja in calculator. Inclusiv acest comentariu rautacios.

  6. asa e firefox. rautacios sunt daca iti zic ca RISC e o prostie pe langa un i7. au mai evoluat si rasnitele de casa, hehe.

    despre cache, uite aici:

    Question:
    I want to change how FireFox handles the cache. In particular, I want it to get the page from the network every time I request it (not ‘once a session’, and not ‘if date/ time/ size changed’). Where can I change this setting?

    Answer:
    Some advanced settings in FireFox are not accessible through the GUI. But you do not have to use the registry editor or a text editor to open a configuration file. Try this url in FireFox:

    about:config

    You will see a lot of settings like dom.disable_window_open_feature.location or extensions.update.lastUpdateDate, by default sorted by alphabet. Like in the Windows registry editor, you can edit those settings right there.

    To change the caching behavior, look for browser.cache.check_doc_frequency and change it to the value of 1 (‘every time’, as Mozilla does it). The default setting for FireFox is 3 (‘if there is a new version’).
    You can change the value by simply double-clicking on the value 3 or right-click on the line and select ‘Modify’.

  7. Pitice, am zis, dacă s-a trezit port.ro găseşte alt site care se încarcă greu sau inventează unul.

    Dragoane, am încercat să te înjur, nu reuşesc, aşa că zic: şi când e constantă, viteza de rotaţie a cercului ăluia verde pare diferită când mă uit diferit. S-o sincroniza cu schimbările de focalizare din privirea mea? Ar fi o coincidenţă mişto.

    Birou’ lu’ Vulpea de Foc, n-am zis nimic rău de voi. Mai bine v-aţi face griji pentru glumele voastre cu sunat la 112.

  8. 🙂 Pitice, in primul rind da’mi voie sa’ti comunic indoiala mea in privinta faptului ca calculatorul Petroniei are un i7. E baba conservatoare, stiu bine 😀

    Apoi da’mi voie sa’ti mai spun ca alocarea resurselor are doar partial legatura cu procesorul si mai mult cu sistemul de operare. Iar Windows’ul lui Bill este cunoscut pentru eficienta incredibila in directia asta.

    Si in al treilea rind, variatia de viteza se datoreaza nu neaparat resurselor insuficiente cit alocarii inegale in timp de resurse. Windows stie el mai bine ce’ti trebuie, motiv pentru care aloca cum il taie pe el capul.

    Si 4, ca sa fie un patrat perfect, exact asta este motivul pentru care nu mai programez de vreo 10 ani sub windows si am trecut la QNX. Pina acum 10 ani aveai control destul de bun al procesorului, iti puteai scrie propriul manager de alocare. De la W Milenium incoace s’a dus totul pe apa simbetii. Cam de cind stie Bill mai bine ca tine ce vrei de fapt.

  9. Petronia, dupa cum spuneam la inceput, exista si o iluzie optica acolo. Una destul de cunoscuta, de altfel. Caut link si revin.

  10. ai dreptate mah. dar eu ziceam ca firefox e puturosul care omoara computerul. de aia au inventat about:config
    sau chiar invers, trebuie sa ii stergi history o data pe saptamana. nu totul se reduce la win7! haterule

  11. D’aia folosesc eu Chrome 😀

    Petronia, uite aici un link:

    w w w.seykota.com/tribe/faq/2007_mar/01/index.htm

    Undeva mai in josul paginii este o spirala care se invirte. Acolo se vede mai bine iluzia optica de care spui.

  12. Da’ ce-aveţi mă cu procesorul meu? Eeeei asta-i bună. Normal că un I7 am, şi de conservatoare ce sunt l-am înmuiat în formol.

    Dragoane, cum mi-o imaginez eu are legătură cu faptul că prima dată, urmărind un punct, ochii se concentrează să se mişte după el, în timp ce a doua oară lasă vederea periferică să intre în acţiune. Cel mai probabil o să aibă însă legătură cu teoria relativităţii, la cum te ştiu.

    Pitice, îmi şterg history-ul la câteva zile.

  13. asa patesc si eu cu sticla de bere. o urmaresc cat o urmaresc si pac. cade goala si flasca. cred ca am ceva in ochi. o dragalasenie sau asa.

  14. Dragoane, n-oi fi reuşit eu să te înjur prima dată când am încercat, dar văd că-mi induci principiul „Ai reuşit? Continuă. N-ai reuşit? Continuă.” M-ai trimis să mă hipnotizez pe un site, ca să-mi furi ochelarii şi să te distrezi văzându-mă cum mă izbesc de chestii?
    Bravo ţie. Şi eu aş fi făcut la fel.

  15. Macar poti sa recunosti ca am fost subtil. O calitate destul de rara in vremile astea.

    Acu’ poti sa incepi sa te intrebi in cite alte ocazii am mai obtinut chestii de la tine fara sa’ti dai seama 😀

  16. Ati cazut amindoi hipnotizati de pe scaun? Hmmm…. am mers cam departe de data asta 😀

  17. Nu nu nu, eu m-am hipnotizat singură încercând să mă conving în oglindă să nu scriu că lasă dacă mă întreb eu ce obţii tu de la oameni prin hipnoză, să nu se întrebe alţii, ca Andreea sau directorii de turbine nucleare cu care te joci câteodată.
    Hopa. Ooops.

  18. 🙂 Eh, lasa… subtilitatea nu inseamna intotdeauna hipnoza.

    Turbine nucleare? Unde?

  19. Adică cum adică? Hipnoza nu e niciodată subtilă, aş zice că oamenii îşi cam dau seama când le pui o spirală învârtitoare în faţă.
    Cum unde? Ce se întâmplă dacă un angajat de pe lângă turbinele alea cu care te joci tu îşi face un RMN? Ha?

  20. eu tocmai am vazut Noroi. brrr.

    http://www.imdb.com/title/tt0930083/

  21. Unde, că n-a plouat de-o săptămână?

  22. filmu cu Kagutaba. nu stii tu…

  23. Am văzut linkul. Ceva filme interesante cu Chupacabra sunt?

  24. macar m-am straduit sa il vad. e prost asa cum e bun. straniu.

  25. e ciudata legatura intre Noroi si Moroi de la noi. nah. ma ascund in vizuina. pa pa.
    aaaaaa! nu ma ascund nicaieri. stau aici cu lumina aprinsa. dacii sa il ia de film….

  26. Ăsta era şi scopul. Să te facă să nu mai dormi şi să ajungi un moroi. Titlul filmului e pus anume să inducă în eroare, publicul românesc, singurul vulnerabil la acest joc subtil şi hipnotic, fiind ţinta. Se urmăreşte astfel scoaterea din joc a României ca mare putere economică. NWO pândeşte.

  27. e un film japonez. nu norvegian. doooh.

    de unde stii ca e cu hipnotic?

  28. Sunt medium, evident. Numai nu ştiu să am vreo legătură cu vreun sat de sub vreun baraj, dar poate exact în legătură cu asta îmi bate acum un Kagutaba în ţeavă.

  29. Petronia, ti’am zis eu sa te duci acolo ca te asteapta ceva care o sa te hipnotizeze? Nu! Ti’am zis sa te duci sa vezi confirmarea parerii tale ca cerculetu’ firefox e o iluzie optica. Ce ai descoperit acolo… asta e cu totul altceva >:) Resistance is futile!

    Ce se intimpla daca cineva isi face RMNul linga o turbina de’a mea? Pai… o sa aiba RMNul facut 🙂 Turbinele mele sint nucleare doar in masura in care sint facute din niste materiale compuse din diversi atomi care au nuclee. Adica nucleare 😀

  30. Dar m-am prins de intenţie. Nu-ţi sădeşte asta îndoiala asupra multitudinii de chestii pe care subtilitatea le poate scoate de la mine?
    Hehe. Avem de-a face cu vechea noastră dilemă cu manipularea. Care pe care?

    Păi cam la aşa ceva mă gândeam şi io, cu diferenţa că omul dacă-şi face un RMN poate mută vreun nucleu din aparat şi pe turbină după aia.

  31. Firefoxu meu are roată neagră. Cred că al tău e necopt.

  32. Petronia, asta nu este decit o invitatie la si mai multa subtilitate data viitoare 🙂

    Cit despre RMN… aaa…. complicata treaba. Da’ asta mi’a dat idei pentru vreo 3-4 postari pe blog. Cred ca o sa incep sa scriu postari in care sa explic cum functioneaza chestii (alea la care ma pricep). Astept si alte sugestii.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

