Ca de obicei

Oamenilor,

În ciuda aparenţelor care arată că în ultima vreme am fost călător profesionist cu trenurile patriei, asta a fost numai o parte din modalităţile prin care am făcut colecţie de draci.

Celelalte părţi: picior contra gravitaţie, ladă de bere agent intermediar, două unghii pa-pa. Somn după 26 de ore de înotat prin tul şi călcat oameni cu tocuri de prea mulţi cm, pickhammer la 50 de m de urechi, somn amânat pentru ceva rezonabil de justificate acte de sabotaj (eu îi zic „justiţie”, dar folosesc termenul pe care l-au urlat ăia ca să nu existe confuzii). Ieşit după pâine pentru porumbei (nu mănâncă otravă goală, sunt şmecheri), întâlnit vecină, nereuşit anihilare din motiv de martori, deci 10 minute de pălăvrăgeală insuportabilă. (Lipit gură vecină cu SuperGlue, succes.) Planificat în detaliu şi executat distrugere buruieni din scara blocului, apariţie junglă reloaded. Inventat liftul special pentru hârtie igienică direct din magazin, vecini idioţi l-au adoptat ca ghenă. Mutat ghenă în locul liftului pentru hârtie igienică, tâmpiţii au făcut-o burlan. Pus bombă în burlanul de drept, a început să plouă. Stai puţin, în Bucureşti n-a mai plouat de-un secol, verificat, văzut câine vecin cretin pişându-se de pe terasă pe bomba mea. Expediat câine în Burundi cu eticheta „conservă”, înlocuit bombă, aruncat burlan în aer. În sfârşit linişte. Soneria. Înjurături ireproductibile chiar şi aici. La uşă, altă ladă de bere. De data asta, înjurătură reproductibilă: „’zdania mamei dracilor ei de bere, care-a adus-o aici să se scalpeze singur că de jupuit restul corpului mă ocup io!” Decongelat frigider, găsit tricoul cu Metallica pe un pui care e posibil să fie veriga lipsă dintre dinozauri şi păsări. Ars cu aruncătorul de flăcări frigiderul, gaură în perete fix în apartamentul vecinului pervers. Pus acid clorhidric în sticla de Visine a vecinului pervers, s-a mutat la el să-l îngrijească nepoata lui, care nu se spală niciodată, dar spală în schimb banii unui clan mafiot şi pe deasupra cântă la trompetă zilnic, la 11 dimineaţa. Extrem, incredibil, imposibil de prost. Doar sunete lungi şi false. Eu la 11 dimineaţa mă culc, deci pus varză murată stricată în trompeta cloanţei. Savurat sunetele care se auzeau din baia lor (asta a fost bine) şi apoi plantat topor între urechile creaturii. Cam atât, dacă nu pun la socoteală că mi-a căzut o statuetă de bronz în cap când îmi recuperam ochelarii dezmembraţi de sub masa unde-i azvârlisem uitând că-i aveam agăţaţi de gulerul tricoului.

Dar ce m-a enervat cel mai tare? (Alice Cooper – It’s the little things). Antiverbul săptămânii, anume „a avea ac de cojocul cuiva”, care-i mai mult o zicală decât un proverb, de acord. Dar pe care tradiţia o foloseşte complet aiurea, mai precis fix invers decât spune logica. Voi când luaţi un ac în mână nu reparaţi chestii cu el? Le pedepsiţi? Adică io dacă mă enervează cineva şi vreau să mă răzbun pe om, mă apuc să-l caut de găuri şi să-l cârpesc? Da, mă rog, chestia asta poate funcţiona dacă mă decid să-i cos vreo gaură corporală esenţială pentru supravieţuire sau dacă-l cârpesc la modul figurat. Mă îndoiesc însă că despre asta e vorba, deci continuu să cred că a folosi un ac pentru un antipatic îmbrăcat cu un cojoc nu e cea mai eficientă idee. Asta e o zicală pentru cojocari inofensivi, care se simt răzbunaţi cosând tivuri prea evidente pe hainele oamenilor. A avea topor de cojocul cuiva, asta mai merge. Mă duc să verific.

35 comentarii

  1. usurel cu obiectele masive, Petronia. uita-te bine la „a avea ac de cojocul cuiva”. primo, daca ai nu inseamna sa si folosesti. „avutul” iti da o siguranta. o blazare. secundo, acul e ceva delicat, subtil, un fel de david longilin in fata unui goliath nemanierat. terzio, imi imaginez cum recitai tu in fata clasei „…sa nu dea dzeu cel sfânt sa vrem noi sânge, nu pamânt…”

  2. iTaci, nu cumva înfigi ace-n papusi ?

  3. pardon. „acul” e un concept. iar „infigi” e un cuvant vulgar care ne lipseste din „dictionarul elevat al limbii ascutite”. in sfarsit, adresarea corecta catre iTaci ar fi „iTac”, dar sunt un printz al tolerantei. nelegitim, biensur.

  4. Du tac au tac, mon cher, mais le toucher ne se conjugue pas à l’envers.

    Braseria Tic Tac înca mai exista, ce chestie.

  5. mais si, mon cher, faut-il bien retoucher

  6. securizati intre ochi, parliti, dezosati, compostati cu tocurile, floodati cu bombardele, jupuiti, saramurizati si, in general, redusi la o esenta subumana jalnic de flendurita, personagiile petroniei sunt egalate doar de brandul iubirii misticoidalo-mioritice dintre roman si corpul contondent, asa cum ni-l infatiseaza , in deplinatatea maturitatii lor metafizice, basmele populare romanesti. propun gratios s-o ridicam pe petronia la rangul sanguinifer de nora maxima, iar posturilor proeminente, sa si-o adjudece in grilla de toamna -iarna pentru noul lady dracula soap opera ” soacra pentru petronia”.

    eu-mi iau popcorn de pe acum.

  7. io parca as zice: o noua viitoria lipan, cu bataie lunga…

  8. Non, cher ami. Nous, on est les intouchables.

  9. la marginea castelor, stirpea cea mai umila, servitorii servitorilor, cei pe care nici cu ochii nu-i baleiezi, uf, da, adevarul gol-golutz asta-i: „intouchables”

  10. nu, domnule cu nick brambura, nu se califica pentru rol, vitoria e mai apollinica, asa, fierbe coliva, face parastase, numara oi si nu-si aguilletteaza cainele, cel mai bun dintre oameni.

  11. noemi kronstadt, nu inteleg ce spui si nu intelegi ce scriu. niciun domn, doamna, ca n-am casta. in primu si primu rand io am scris viitoria lipan. si inainte de asta, „noua”. dumneata te referi la vitoria lipan cea din trecut, care fierbea parastase. cum adica „mai apollinica”. unde ai vazut ca numara oi. ce-i aia „aguilletteaza”. poate faci parte din tineretu’ de azi, fara ideal si fara scara de valori. treaba ta, fa parte, io nu ma bag, nu te cunosc. si nu ma cheama nick, da?

  12. esti pe calea cea buna, caci, nu-i asa, haosul e tatal natural al ordinii.

  13. calea laptelui e singura cale gustoasa. cerul este tatal meu (natural) iar muma-mea e marea neagra. haosul, nu stiu. eram iPod, am evoluat în iTaci. adica intouchable, dupa cum spune si baronul.
    si nu inteleg absolut nimic din ce spui, dar intr-o zi o sa-mi bat capul daca-i musai.

  14. well, salutari genitorilor.
    si nu-l bate, doar scutura-l, sa nu strivim corola, ma-ntelegi.

  15. Gli Intoccabili, m’sieu iTaci, gli intoccabili.

  16. iTaci, vrei să spui că zicala se referă pur şi simplu la cât e de bine pentru cineva să aibă la îndemână ace mari, de cusut cojoace? Bun, cojocăria e să-nţeleg meseria viitorului, de ar trebui să fim toţi pregătiţi pentru ea (bizar, având în vedere că se vorbeşte de încălzire, nu de răcire globală). Confortul psihologic adus de ac ar fi cam ca durerea de cap care nu te loveşte atât timp cât ai analgezice în casă. În privinţa lui terzio, n-am recitat, am demonstrat.

    Noemi, sanguinifilă accept din propunerea ta, dar zic că mai bine grillul de toamnă, unde lady Dracula ar găti graţios fripturi în sânge.

    Din ideea lui iTaci reţin partea cu baltagul, sper că aia se păstrează de la un avatar la altul. Fără, nu merită.

  17. ideea de ac duce la acupunctura. cea de cojoc nu pare a duce nicaieri. ca de obicei, prea putin se retine din ideile mele. zici ca nu merita… ok. atunci il chem pe piticugrass, sa mancam scoici de Saint Michel, sa bem vin d’Abymes.

  18. Merci, în seara asta suntem la un foie gras poêlé cu Condrieu de la Georges Vernay.

  19. te-am uitat deliberat musiualexandru. pentru ca cei mai buni sunt uitati, nu-i asa.

  20. De la dexonline citire:

    A sta (sau a ședea) ca pe ace = a fi foarte nerăbdător.
    A călca ca pe ace = a umbla încet pentru a nu face zgomot.
    A scăpa ca prin urechile acului = a scăpa cu mare greutate.
    A găsi (a avea) ac de cojocul cuiva = a-i veni cuiva de hac. (sic!)

    Prea le iei și tu mot à mot.
    Unde-am ajunge dac-am sta să analizăm „A călca ca pe ace” ?!

    PS. Conform dexonline tu ai găsit ac de cojocul tuturor vecinilor 🙂

  21. hm. eu am calcat pe un ac si am facut o groaza de zgomot.
    numai minciuni in dexonline.

  22. iTaci, ideea de acupunctură combinată cu cea de cojoc are un potenţial uriaş: acupuntura do it yourself, (varianta pentru patent şi comercializare va fi „DIY Acupuncture”, pentru că gândim la scară mare, internaţională). Astfel, pe interiorul unui cojoc se montează ace în punctele corespunzătoare fiecărei boli. Omul îmbracă cojocul, acele-l înţeapă. se face bine. Cojoacele vor fi pe mărimi şi afecţiuni diferite, deci succesul garantat.

    A, în afară de amenda perfect legitimă a Piticuluigras, eu mai zic că: să stai pe ace nu e comod, tinzi să te foieşti ca să scapi, deci se potriveşte cu foitul de nerăbdare. Să treci prin urechea acului (deşi aici obiectez serios la plural, toate acele pe care le-am văzut eu aveau o singură ureche), e tot foarte greu, bănuiesc – n-am încercat niciodată. Din nou însă, tind să cred că potriveşte cu ideea. Iar atunci când sunt ace pe jos omul merge cu mare grijă şi foarte încet (nu şi Piticugras, evident), deci iar se potriveşte. Legătura între cojoc şi ac din zicala asta nu are nici o noimă.
    Şi cum adică prea iau totul mot-a-mot? Atunci când omul ăla a zis că dacă vreau să aibă mintea mai deschisă să-i dau cu toporul în cap, nu la asta se referea? Aolio,

  23. eu vreau o bere deschisa! e ca cum fugi la butic si imi aduci?

  24. si acul are doar ascutzish. pe vremuri avea si o gaurica mica in care bagi atza. dar acum nu mai are.
    auziti la ei! urechi la ac….ca doar nu e rac!

  25. Nu, e ca cum fugi tu la butic, te întorci să iei banii, te cerţi cu o vecină, ajungi la Shakira, iei bere, pe drum înapoi o scapi, se sparge şi voila! ai cea mai deschisă bere.

  26. PIticule, daca cinteai contractul ala al tau, vedeai ca nu e la Flacara rebus.

    Pitice, nu confunda boldurile cu acele de intravenos sau cu acele de biopsie.

  27. eu ziceam de acul cu care cosi shoseta cand bagi un bec in ea.
    nu te pricepi deloc. pleaca de aici!

  28. Tu ascunzi lanterna-n ciorapi ? Nu su’perna ?

  29. A, Pitice, tu ai ace din alea noi şi mişto, pentru aţa de fibră de carbon de-au inventat-o iranienii? Ăla nu mai are gaură, aţa se lipeşte de el, nu?
    Eh, noi babele rămânem la ace din alea vechi şi demodate. Nu de alta, da’ tocmai am ars pistolul de lipit.

  30. Piticule, tu-ti remaiezi sosetele cu ace de la masina de cusut ? De-aia nu gasesti gaura.

  31. Păi acele de la maşina de cusut au gaura în vârf, dar tot au. Pitice, după cum vezi acele cu care-ţi cârpeşti şosetele au devenit problemă internautică, deci fă bine şi lămureşte-ne pe ce fel de ace calci în casă.

  32. Pe ace cacofonice (sic!)

    „Unde-am ajunge dac-am sta să analizăm “A călca ca pe ace” ?!”

  33. Păi pe alea calcă DEXonline, A. Piticugras cred că pe ace de arici trimişi de Alexandre calcă.

  34. A calca ca pe ace, brice si carice.

  35. piticugrass t-ace si f-ace, ca un adevarat fakir ce este. el.
    si mai sper ca musiualexandru va pregati macar azi un kir.
    cu crémant de loire. de la vaduva amiot. se poate? daca nu cumva ne face surpriza unui kir royal…


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

