Amintiri din epoca de piatră

Oamenilor,

Vă scriu aceste rânduri din epoca de piatră, pentru că m-am trezit într-o grotă în vârful unui munte nu foarte înalt (în altă eră geologică, cea a asfaltului, aş fi zis “un apartament”, aici în epoca de piatră nu ştiu ce-i aia), fără curent şi fără apă. Că s-au vorbit sau nu, nu ştiu, cert e că amândouă s-au oprit în acelaşi timp, iar eu acum admir ultimele ore de lumină ale zilei cu senzaţia că altădată ar fi putut să fie lumină şi noaptea. Cine ştie, poate am trăit vreo viaţă anterioară pe la Polul Nord, acolo parcă zicea Mgmhgdub că e lumină tot timpul. O fi fost tot timpul cât a stat el acolo, până să-l alerge mamutul ăla juma’ de continent la vale. Pfff… Prost vânător şi mare fricos, băiatul ăsta.

Intră destul de multă lumină în grotă, acum cât are ce să intre. Am avut inspiraţia, se vede, să-mi aleg una cu deschidere mare. Mă-ntreb totuşi ce-o fi piatra asta subţire prin care trece lumina dar nu şi mâna. Ciudat, dar folositor. Să nu ne întrebăm despre miracolele divinităţii luminii, zic. Cam expusă prădătorilor grota asta a mea, cu aproape un perete lipsă, da’ o fi fost ceva în capul meu când am ales-o. Poate faptul că-i văd de departe, că n-am nimic la fel de înalt în faţă până hăt la orizont. Ăla o să fie inventat mai târziu, deocamdată e locul din care o să răsară soarele şi mâine. Următoarele ore în care o să am lumină. Probabil ar fi cazul să mai lucrez la desenele alea cu bivoli şi mamuţi, acum cât mai e încă alinierea corectă. Mamă ce-o să se mai chinuie unii peste ani să-şi dea seama cum am făcut asta! Hehe, ce deşteaptă sunt.

Într-un colţ al peşterii mele e o nişă albă, în care picură de zor apă. E şi nişte mâncare pusă în ea, o să se cam ude acum. Eh, poate fi mâncată şi aşa, ce bine-am făcut că mi-am adus o bucată de gheţar aici, să am rezervă de apă! Afară se aud nişte zgomote ciudate, din care deduc că vecinii mei de prin celelalte peşteri au făcut vreo înţelegere cu demonii, că sunt mixere, un flex, o bormaşină. Ce-or mai fi şi alea nu ştiu, aşa mi-a venit să zic. Amintiri dintr-o viaţă anterioară, probabil.

Mi-aş face o cafea, dar trebuie să economisesc apa. Gheţarul ăla din colţul grotei se topeşte, totuşi, cam încet. Şi mi-e lene să mă car până la râu, mai ales că sfinte os de peşte ce jegos e! Chiar şi-n epoca de piatră ţi-e cam greaţă să bei apă din el. Aş face şi-un duş. Las’ că plouă în curând, soarele ăla de luminează noaptea arăta cam roşu ieri. Şi-apoi doar n-o să mă spăl în fiecare zi, din mine trebuie să iasă un român peste ceva mii de ani. Să fim responsabili şi să nu stricăm ordinea firii.

Se cam termină viaţa plăcii ăsteia de os pe care scriu. O să trebuiască să aştept apariţia electricităţii ca să gravez jurnalul unui om din epoca de piatră în muntele care se va numi „internet”. Nu-i nimic, aştept. Dacă-mi descoperă careva scheletul, mult o să se mai bucure. Numai de nu m-ar pune prin vreo cutie transparentă într-un d’ăla de-i va zice „muzeu”, că mă enervez. Of, tâmpiţii ăştia de urmaşi ai mei n-o să se gândească deloc la intimitatea noastră. Nişte maimuţe.

 

 

P.S. din epoca de asfalt: da. La 5 dimineaţa, o echipă Enel a apărut ca să mă mute în civilizaţie. După ce dispeceratul lor a ţinut legătura cu mine toată noaptea. Dap. Bravo şi nici măcar nu glumesc.

53 comentarii

  1. ufff, ce rau imi pare…. e cumplit ce ai patzit. mai tzine mult?

    suntem alaturi de tine.

  2. [Apreciez regretele prezentate sub formă de Safură, Pitice. Ai pus clipul ca un fel de ping, ca să vezi când funcţionez? Ha. Postarea asta e semnul că am curent. Epoca de asfalt continuă. Râs malefic. Petronia]

  3. noi te iubim si asa. de aia o sa mai punem orfande muzicale.

  4. Tu pune clipuri, că am eu grijă să le fac orfande.

  5. eu zic sa dormi un pic. e dimineata. internet mai ai si maine.

  6. eh? dormi? dormi?

  7. [Nu dorm, dar de câte ori am şters-o de pe faţa blogului cred că Denisa asta mă visează şi se trezeşte plângând.]

  8. lasa ca nu moare. o promovam pe la 2-3 dupa masa cand dormi. macar noi am incercat.

  9. De atâta promovare să aibă parte şi moare ea rapid. Cam pe la 2-3 după-amiaza.

  10. pitbulo

  11. Ce bine, adică am voie să sar de capul meu la oameni? Asta oricum fac, deci care-i câştigul?

  12. primesti un videoclipisor! hai! rostogoleste-te. stai in echer! tine o minge pe nas! haleeeei hop. ai videoclip.

  13. Da’ dacă scuip flăcări pe clipişor ce primesc?

  14. un peste ud peste ochi!
    fata!? suntem seriosi sau nu suntem? ce dacii ai vazut caine sa vorbeasca?!

  15. desteptarea!

  16. Deşteptarea române? Cânţi cu câteva minute prea devreme, imnu’ se dă la 7 fără 5, pe TVR-uri.
    Cu Marlene îmi testezi atenţia?

  17. vrei sa pun denisa?

  18. Îhî. N-am mai şters-o de vreo oră.

  19. Mă scuzaţi că am lipsit ieri, dar ieri a fost vara. Nu vară ci vara. După luni de zile de ploaie şi furtuni la temperaturi între 16 şi 18 grade ieri dimineaţă s-a ridicat ceaţa, a stat ploaia, s-a oprit vîntul şi au dat năvală 26-28 de grade.
    Azi – la loc comanda. Au căzut deja peste oraş norii cei plini de ploaie. Maxima 19 grade.

  20. cum adica au cazut norii? norii nu trebuie sa pluteasca in vazduh?
    interesant. sunt oameni striviti prin oras? tine-ne la curent.

  21. Păi când e rupere de nori tu ce crezi că se întâmplă cu ei? Dacă se rupe mijlocu de margini, cade. Ca un cort decupat.

    A, şi io tot de asta mai lipsesc câteodată: de vară. De 36-38 de grade. În frigider nu prea am semnal wireless, deşi routerul e fix lângă aparat deci nu înţeleg de ce.
    Am înţeles că fericiţii o să împartă în zilele următoare ceva nori şi cu noi, oamenii deşertului. Aştept cu nerăbdare.

  22. am vazut ca vorbiti despre nori si tin sa fac cateva precizari.
    norii nu cad. dar e posibil sa mearga mai jos daca sunt grei. a fost un caz, in 1956, cad un nor a lovit un autobuz la buzau.
    dar norii din tara noastra sunt compusi din frisca si de aia cand mergem la munte, trebuie sa avem o lingura la noi.
    punctiform, au fost zariti si nori branzosi pe platoul bucegi.
    sper ca am fost de folos. ma duc sa ma gandesc la temperaturi.

  23. ca sa fie mai interesant, ar trebui sa ai si un ursus spelaeus. dar pe astia, când îi cauti, nu-s. disparuti.

  24. mai bine un ursus la un litru. nom, nom!

  25. sigur ca nu sunt otiliu jurca. ce se intampla aici? de ce mi se pun nume in cap asa fara voia mea?

  26. otiliu jurca face o descoperire arheologica interesanta: din ursus spelaeus a mai ramas doar ursus, berea ursus.
    mâine-poimâine dispare si asta, ramânem singuri cu internetu

  27. internetu e bun. ca are videoclipuri cu denisa in el. ia sa pun eu un videoclip cu denisa.

  28. deja am obosit sa tot zic ca nu sunt maltzeanu halbian

  29. Noi te-am crezut de prima dată, Pitice, de aia toată lumea a plecat să-l caute pe adevăratul Maltzeanu Halbian. Pare să fie un personaj foarte important. Ne-am întâlnit pe drum şi cu nişte Ursuşi, dar am scăpat la timp, i-am împuşcat. Ciudat, în loc de sânge curgea din ei un lichid gălbui. S-or fi scăpat pe ei de frica noastră? Suntem noul cor al vânătorilor.

  30. am auzit focuri de arma?
    vanatorii nu trebuia sa cante din corn? aaaa, ce fel de corn? de animal, nu?

    avocatii nostri sunt in drum spre internet.

  31. Focurile alea de arma sunt de la popcorn, pitice.

  32. eu nu sunt piticugras

  33. Avocaţii dvs. s-au năpustit spre internet ca să-şi verifice mail-ul, nu? Altfel nu ne explicăm de ce ar sări la noi, când noi avem numai un corn, şi ăla de alamă.

  34. alama nu e animal. poate te refereai la animalu cu breton care se numeste lama.

    asta imi aduce aminte de denisa. ia sa ascultam un videoclip.

  35. Ia să ştergem un clip, chiar.
    A-lama e un a-nimal care seamănă a metal, aşa.

  36. @A: tu auzi cum vorbesc astia despre tine? nu mi se pare corect.
    in locul tau trimiteam niste avocati sau asa.

  37. Acu’ că ai rămas cu avocaţii şomeri vrei să-i închiriezi? Ia să facem noi o sesizare la CEDO, ăsta e trafic de persoane. Şi instigare. Eu în locul tău aş otrăvi berea şi aş da foc cardurilor.

  38. eu in locul tau as privi clipisorul cu denisa pe care il pun eu acu.

  39. Sigur c-o să-l privesc, doar nu şterg orbeşte, mai întâi mă uit şi apoi hârşti.

  40. ce frumos privesti tu….

  41. piticugras, nu otravi cardurile si nu arde berea pâna nu asculti clipul asta. la vazut, trebuie sa fii foarte rapid
    http://www.youtube.com/watch?v=50WMwT360zc&feature=related

  42. bai, eu nu inteleg o chestie. toti oamenii pun linkuri. cum de reusesc eu sa pun chiar clipul?

  43. ca cum e asta:

    [Unde? Tu nici link-uri nu reuşeşti să pui, nu vezi?]

  44. aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

  45. hehe! iuhuuuu! am reusit iar!

  46. @all: stupefacţia pe mine cît China: am scris în propriul meu blog.

    @piticu+petronia: io-mi doresc un şal de alpaca

  47. Farrokh Bulsara

    http://www.google.com (doar azi!)

  48. Am văzut de dimineaţă, A. Când căutând reţeta de C4 am trezit tot cartierul, fiindcă uitasem că am boxele băgate-n laptop. Normal că am dat mai tare şi m-am apucat de mers pe bicicletă prin casă. Tot atunci am râs cu lacrimi de o tâmpenie fătată de o minte netedă: „Google plăteşte tribut lui Freddie Mercury”. Uah, grele traducerea astea.

  49. ooopopop, totul e posibil. si ce limbaj e asta?
    dealtfel parsi, adica din persia, sunt o comunitate foarte discreta si foarte influenta in india. ritul lor de „inmormantare” nu e arderea, nu mai stiu ce ziceau aia in articol ca ar fi. de fapt e asa: se pune pe un turn inalt si vulturii curata oasele. am vazut, bineinteles, nu e nicio poveste.

  50. E prima oara că-i citesc biografia.

  51. Pârşii n-au venit din India cu tramvaiele, ca la Saint-Denis. Si sunt cam zgomotosi.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

