Douăsprezece scaune pe an

Oamenilor,

Aud peste tot o reclamă la un târg de mobilă, iar referitor la asta am auzit zilele trecute un om implicat în chestia asta informând publicul năvălitor la cumpărat scaune cu care să-şi dea în cap care sunt culorile de se poartă toamna asta. Ca şi cum mobila ar fi o haină. Nu zic, sunt unii pe care-i dau banii afară din casă şi atunci, ca să facă loc, trebuie să scoată mobila veche şi nişte teancuri de bani din incintă. Iar după ce se întâmplă asta e prea mult spaţiu, se aude ecoul, e nasol, deci trebuie băgată altă mobilă în casă. Sunt proşti, pentru că ar putea să cumpere diamante, normal, cum face tot omu’.

Mie una mi-e aşa de groază de mutat chestii şi de deranj, că nu schimb mobila cu zecile de ani. Fotoliul meu preferat, de exemplu, e o vechitură. Se ţine bine, dar are mai bine de 180 de ani. Biedermeyer. Masa la care mănânc şi scaunele din jurul ei sunt mai puţin grave, că sunt cu vreo 60 de ani mai tinere – Art Nouveau. La fel sunt oglinzile de peste tot şi mobila de pe terasă, numai că asta-i din fier forjat, nu din lemn. Cuierul e cam tot aşa de rablagit, că împreună cu masa de sub el se recomandă „Art Deco” tuturor care intră-n casă. E foarte practic, plăcându-mi musafirii ca smântâna stricată – îi sperie ca dracu’. Cu câteva gheridoane cu aplicaţii de bronz (ce oroare!), trei măsuţe orientale furate din cortul lui Mahomed II răsfirate prin casă şi un cassone din 1480 în care-mi ţin mitralierele, deja mă mir că nu am fost pusă pe lista de „aşa nu!” de poliţia modei scaunelor. Recamierul (pe bune, nu parodia românească) mă condamnă definitiv, cu alura lui de pe vremea lu’ străbunica, iar de scaunele florentine nici nu mai zic că mi-e frică.

De ce v-am înşirat pomelnicul câtorva din mobilele care-mi învineţesc sistematic picioarele? Pentru că eu una nu înţeleg nici să-mi dau cu uşa peste degete cât de dus trebuie să fii ca să iei în serios ce dulapuri, mese, scaune şi paturi se poartă anu’ ăsta sau în vecii vecilor. Amin.

Eu o să lansez o modă în chei. Prea arată toate la fel.

7 comentarii

  1. nu cumva e vorba de mobile?
    telefoane mobile.

    altfel, pasiunea unora pentru scaune s-ar putea explica prin ideea că ar folosi la înscăunat.

  2. Proverb chinez adaptat: nu poti avea de doua ori acelasi scaun 😀

  3. in lipsa de mai bine, ma simt dator sa multumesc io Petroniei pentru aluzia la „cele sapte scaune sasesti” din Transilvania, care erau cu adevarat 12. vivat nostra imperatrice Sisi

  4. iTaci, nu, e vorba de singular. Mai plauzibilă mi se pare varianta a doua, completez însă că probabil îi întreabă medicul la control „ai scaun normal?” şi oamenii s-au săturat să plece ochii în jos, ruşinaţi, întrebându-se de unde-o fi ştiind doctorul că ei au numai scaune furate din baruri prin casă.

    Dragoane, ăsta este un mare adevăr, cum să zic, fiziologic aşa… Iar pentru cine aruncă cu ele în vecini, ca mine, este şi un adevăr nemobilat.

    iTaci, aluzia era uşor la alte scaune, dar merge şi asta de care zici. Ba chiar, pentru că mi-a venit ideea chiar fără să-mi propun, mi se pare evident că sunt chemată să conduc Transilvania după noua reorganizare teritorială. Să mă votezi.

  5. Noi știm că aluzia nu era la scaunele săsești dar trăim in nostalgia vremilor apuse, când nu era drept de vot ci Franz Josef și Sisi împărăteasa. Suntem fraieri.

  6. Am zis, sunt perfect de acord cu interpretarea asta. Atât timp cât ea are consecinţa precizată de mine. Bun, merge şi asta cu împărăţia, dacă altfel nu se poate.

  7. cand intreaba doctorul „ai scaun normal” oamenii ar trebui sa se gândeasca in primul rând daca au sau nu scaun la cap. da’ nu, lumea e facuta cu curu in sus.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

