Visul unei nopţi de toamnă

Oamenilor,

Vă scriu din uşă, în timp ce cu un picior înghesui prea multe lucruri într-o geantă (cred că de aspirator n-o să am nevoie, totuşi…) Noaptea Bibliotecilor. Nu are prea strânsă legătură cu visul meu de a avea la dispoziţie biblioteci publice deschise noaptea, pentru că o să fie prea aglomerat şi ceea ce o să se întâmple numai cu cititul noaptea nu o să aibă legătură (o groază de teatru şi film văd în program, iar Maia Morgenstern pare că va avea o noapte foarte încărcată că e peste tot), dar măcar o să merg şi-o să văd dacă s-ar dărâma ceva în cazul în care chiar s-ar întâmpla programul nocturn la biblioteci. Eu zic că nu. Să sperăm că am dreptate, pentru că-mi las şi pickhammer-ul acasă. Dacă pot să-l scot din geantă.

Fuga!

Later edit: m-am înşelat. A fost vorba şi despre ce am vrut eu. La BCU, mai precis, unde după ce am făcut un tur ghidat prin toate sălile (coaiele calului lui Carol I se văd chiar revoltător de la geamurile sălilor din faţă, alea la care publicul n-are acces – şi care sunt foarte mişto. Sălile, nu dotarea calului. Deşi.), am luat un loc şi am citit de la 1 la 3.30. Poate nu ştiaţi că numele cartierului Băneasa vine tocmai de la o băneasă, adică o soţie de ban (funcţie în stat, nu monedă) şi că Lipscani nu e singura stradă din centrul vechi a cărui nume vine de la numele oraşului din care aduceau negustorii marfă în zonă. Şi Gabroveni la fel, de la Gabrovo, în Bulgaria. Dar cel mai tare, Şoseaua Orhideelor vine chiar de la nişte orhidee. De la prima seră de orhidee din Bucureşti, construită pe-acolo de un englez excentric, care are legătură cu toată zona Regiei şi cu podul Grant. Pentru mai multe, căutaţi „Străzi vechi din Bucureştiul de azi”, de Alexandru Ofrim. E mişto.

În rest, la Academie oamenii au fost surprinzător de amabili, chiar simpatici. Cărţi pe care nu prea le vezi şi grafică de Theodor Aman, asta am găsit ca premiu pentru c-am ignorat bătălia în care se transformă, inevitabil, etalarea cunoştinţelor pe un subiect – cunoscută şi ca „masă rotundă” sau „discuţie liberă”. Despre avangarda românească, de data asta. Foarte tare să vezi lume fojgăind peste tot prin Biblioteca Academiei la 11 noaptea.

Concluzia serii e aia cu care am plecat de-acasă: vrem biblioteci deschise noaptea.

A, cu ocazia Nopţii Bibliotecilor o mireasă a fugit de la nuntă la BCU. Mi s-a părut o alternativă aplaudabilă la Arcul de Triumf.

Ce mi-a plăcut tare mult a fost că toată noaptea, la toate bibliotecile, te întâmpinau nişte fete frumoase, îmbrăcate în Jacobs (cafeaua, nu Marc) şi care împărţeau cu generozitate bomboane Chokotoff şi plicuri de cafea solubilă Jacobs. Da! Cu toate astea, la Biblioteca Naţională, nişte oameni întinseseră prevăzători un hamac, în caz că nu-şi face efectul cafeaua. Bună idee. Am încercat să mă urc în el şi s-au încruntat la mine nişte bibliotecare naţionale, deci am tulit-o. Am furat fundiţa, totuşi.

86 comentarii

  1. Pfffh….

    saptamana viitoare ce o sa urmeze? noaptea bordelurilor?
    noptile astea au devenit cam comerciale. ce kk sa faci noaptea in biblioteci?

    femee! get a life!

  2. Bine faci, haha. Eram gata s-o zic io din cafeneaua actorilor, după tectonica sentimentelor. dealtfel bine scrisa. unde vei fi găsit programul ăla. Oricum, mă duc de-a dreptul spre biblio centrală univ, o fi sau n-o fi axa lumii. Piticugrx, ne vedem acolo, unde e biblio e si bere, de verificat

  3. nu pot sa ies din casa. am telefonul bolnav si stau sa il ingrijesc.

  4. cu pikhammerul îmi place. cu securea nu. în bibliotecă.

  5. „biblioteci si bloguri” la academiei, acum. ca sa vezi ce apa cu ce piua se bate

  6. in ce piua, uf, m-am si tampit…

  7. venit de vedeti! iTcaci s-a tampit!

  8. suntem profund ingrijorati de limbajul folosit aici.

    noi apreciam mai mult videoclipurile piticuluigras.

  9. putintica intelegere pentru bibliofili si fluturii lor de noapte

  10. va uraxc!

  11. [Aici a fost un clip cu care Piticugras a vrut să verifice dacă am ajuns acasă cu bine de la Noaptea Bibliotecilor. Da, mulţumesc pentru grijă. Acum, că şi-a făcut datoria, clipul va dispărea.]

  12. stiam, important era sa nu fumezi in biblioteca. de aia eram ingrijorati.

  13. woo. iTaci al meu frate alb este, un an cu noi a stat, fapte de mirare a făcut, șef a devenit cu numele de razboinic „mare fraier” si doua pene de porumbel. de el sa nu te atingi tu piticulegrx, la „va uraxc” sa nu-l incluzi. de nu, te scalpez, scuze, doare umpic dar sunt un adevărat artizan.

  14. Zi si noua pe ce parte o sa-si faca cararea dupa ce o sa-l scalpezi.

  15. secret profesionist. dacă spun o sa vrea toată lumea sa fie scalpata artizanal si noi putini am mai rămas. după cum se vede

  16. Ah bon, nu de alta, dar sampon pentru scalp n-am vazut.

  17. azi o sa fac ardei umpluti.

  18. Buna Ziua!
    Eu sunt Vlad, unul dintre membri Radio Whisper – un radio antimanele dedicat bloggerilor şi nu numai.
    Am găsit întâmplător blogul tău, am citit câteva articole şi nu am vrut să ies înainte să te felicit – mi-a plăcut mult ce am găsit aici. Am fost atras de subiectele interesante si de originalitatea articolelor. Felicitari ! Noi promovăm la radio diferite articole ale bloggerilor, iar azi am promovat un articol de-al tău; am specificat sursa articolului şi am deschis şi un subiect pe baza acestuia. Dacă doresti, poţi să ne recomanzi orice articol, iar noi îl vom promova.
    Ne-ar face plăcere să ştim că ai dori să ne susţii în acest proiect de radio şi să accepţi o eventuală colaborare.
    M-am gândit aşadar să vin cu o propunere:
    Pe Radio Whisper se difuzează toate genurile de muzică, exceptând manele şi piese necenzurate. Avem şi câteva emisiuni, ştiri etc. Ne-am propus să realizăm un proiect mare, iar pentru asta avem nevoie de susţinerea şi ajutorul tău şi al celorlalţi colegi bloggeri. Dorim să creăm o echipă cât mai complexă de oameni cu un talent aparte şi m-am gândit că poate ai vrea sa ni te alături şi să colaborăm (binenţeles, pe unul dintre domeniile care îţi place). Dorim de asemenea să îţi luăm un scurt interviu. Pentru noi sunt importante ideile şi modul de a gândi al bloggerilor şi al ascultatorilor noştri.
    Îti multumesc pentru timpul acordat, iar acum îti propun sa adaugi linkul sau bannerul nostru pe blogul tău şi să ne dai add la id-ul asculta_whisper sau un e-mail, tot la asculta_whisper@yahoo.com, pentru a discuta mai multe.

    http://www.radiowhisper.com
    Multumesc,
    Cu stimă Vlad!

  19. 3scalpuri, 3scalpuri inseamna c-ai fost scalpat de trei ori si ti-a crescut la loc sau ca esti un fel de papa printre bizoni si le porti pe toate, unul peste altul?

  20. scalp e un fel de absint?

  21. Petronie, n’ar fi misto sa fie si o camaruta linga sala de lectura, si asta deschisa noaptea, unde lumea sa se adune spontan si sa se certe pe diverse teme (i.e. daca Petronia a facut bine ca a lasat pickhammer’ul acasa)?

    Si n’ar fi si mai misto ca vara sala de lectura sa fie in aer liber? Ce i’ar costa?

  22. normal c-a facut bine, domnule dragon. in biblioteci n-ai voie cu caini, iar pentru muzicile gregoriene, pickhammerul e un peu kinky.

  23. Ce fain. La intrarea in biblio Carol i era bere. Am pozat calul regelui din spate dar n-am remarcat podoabele ca era flu si noapte. Uite ce ne-am completat cu Petronia. Io m-am oprit si in fata Ateneului unde am mâncat sarmale maramuresene, sâc

  24. eu am fost odata la biblioteca si aveam o inghetzata in mana. sigur ca mi-a cazut pe o carte alu eminescu in original.
    toata lumea a rasuflat usurata cand a vazut ca nu am caine.

    e strigator la cer sa duci un caine la biblioteca.

  25. nu te râde de 3scalpuri noemi, ca ajungi ca el

  26. @itaci: intreb doar, era bere la doi litri? din cea buna? bergenbier?
    doamne ce pofta imi e…

  27. mnah, va scriu dintr-o biblioteca in care au doar vodca.
    am facut si reclamatie pe pagina doi dintr-o carte „habarnam si prietenii sai”.
    bai, imi vine sa vorbesc tare. numa timizi aici.

  28. nu am stare. ma duc sa sparg un balon in spatele lu petronia care citeste tremuranda o carte a lu coeliu.

  29. De acord cu tine Noemi, da’ n’ar fi fain sa dezbatem asta in conditiile propuse de mine undeva in comentariul de mai sus? Vorba lui Shakespeare, noaptea e un sfetnic bun. Si inca tinara 🙂

  30. dragoane, mai pune mana pe o carte.
    se zice noaptea iti trebuie un sfesnic bun.
    iar noemic e ocupata acu. pune fainoshag in pateu.

  31. era bere la sticle minuscule insa aveam la mine doo peturi de doo litre si le-am umplut din alea mici. zmart, nu? Acuma sunt la caru cu bere, vii si tu?

  32. se pare ca am intrat aici la o ora nepotrivita. va las sa comentati plictisitor.

    imi e dor de SM de pe vremuri. auzi si la ala, vrea sa „dezbata comentariul de mai sus” nu mai bine facem un cozonac?

  33. piti? Te cheama Noemi? Vrei sa vorbim despre asta?

  34. ba n-o sa ajung ca 3scalpuri, finca imi place mult mai mult sa fiu fata.

    cum sa nu, domnule dragon, eu pot sa dezbat orice si oricand, tocmai de aceea exista o Biblioteca in cismigiu, au chiar si carti acolo.

    honey, pun bixtonim si termometru. si nu te mai fatai ca electronul, fa si tu un grog.

  35. ma cheama rahan! ce te bagi tu?

  36. abia acu inteleg ce vroia sa zica denis. mi-e rau cand asa lume gri.
    ma duc indarat la blogu meu.

  37. Piti, n-ai citit mai sus cum te-am invitat in caru cu BR? io mai astept mai comand un papanas. dragon, noemi, nu? Ca musiualex e prea departe, Petronia e un mit

  38. acu 5 ani am fost in caru cu bere si stateam la masa de langa geam cand a venit un chelner cu mustatza si m-a invitatla dans.

    la dans la el acasa.

    l-am pocnit cu halba in frunte si apoi am dat foc la caru cu bere.

    de fapt nu am dat foc la nimic. i-am zis ca am fundu mic din nastere si m-am uitat in halba. ca un forever alone.

  39. grotesc. Si acum se lăsa intunericul

  40. se lasa. daca il porti de cateva ori, o sa fie ca pe picior.
    peste doo saptamani o sa fie intuneric de tot. ca vine noaptea polara.
    nu mai zic si de nibiru…

  41. merci, i-taci, dar eu nu beau bere si prefer limuzinele. et apres, am niste virusi in gestiune, m-a tras curentul la biblioteca.

  42. [Aoleu, mai că-mi vine-a crede că mă ramolesc. Am văzut clipul ăsta – Bambi, „Doi ochi căprui”, pentru curioşi – mi-am zis că trebuie să-l şterg, da’ cu zisul am rămas. Hm. Să mănânc mai multe fasole, nu?]

  43. da’ cine-a zis ca io beau biere?

  44. berea are vitamine. pune mana si bea.

  45. Ah, la noi a venit vara !

  46. @A: ce dacilor fumatzi acolo?

  47. berea are si burta. prefer sa pun mana pe o baclava, se duce direct in cap.

  48. doar petronia are burta. berea e rece si placuta privirii si gatului si de tot.
    berea e maria ioana, ea e campioana!

  49. degeaba. n-are fainoshag.

  50. petronia nu are fainoshag? adica am fost mintiti? e scunda?

  51. uf, berea, nu petronia. petronia are pickhammer.

  52. pickhammer e un fel de ADHD?

  53. Ce frumos! Biblioteci peste tot. Si noapte. Si lupi nu?

  54. Eu am sledgehammer.

    Si sandvisuri cu cervelas.

  55. Tu ai intarziat. ce te bagi acu? nu vezi ca vorbesc cu nofemi?

  56. no comment, nu ?

  57. de 3 ore stau la taclale cu noemia. asa bine ne intelegem…

  58. hai pa pa pa. ma uit la melancholia acu!

  59. Dragoane, că bine nimerişi întrebarea pentru Piticugras. Am uitat să zic, adică n-am crezut că interesează pe cineva, dar acum văd că e necesar: azi-noapte era pe-acolo, prin BCU, la loc de cinste, şi „Cartea Roşie” a lu’ Jung.

    iTaci, sunt un mit urban. La fel ca faptul că dacă laşi apa să curgă toată noaptea, luna viitoare o să-ţi pui mâinile în cap. Încearcă.

    Noemi, Biblioteca din Cişmigiu e una din puţinele care-mi bucură nevoie de asemenea locuri deschise noaptea. Pe trei sferturi chiar se potriveşte, iar copacul ăla din mijloc ar trebui importat în toate bibliotecile lumii.

  60. Arghhh…. cartea aia o sa ajunga cumva la mine in biblioteca. Nu stiu cum da’ se va rezolva. Daca o cumpar n’ajung sa beneficiez de ea ca ma omoara dragoanca. Stie cineva de unde pot s’o fur sau la ce radio sa sun ca sa o cistig la un concurs?

    (pentru cei care se intreaba de unde asemenea probleme existentiale, cartea aia costa cam un salariu minim pe economie in librarii. Cremenaliiiiiiii!!!!!)

  61. (scuze, am uitat sa pun niste virgule si am varzuit putin topica in comentariul anterior; sper sa ma puteti ierta )

  62. Dragoane, pe lângă salariul pentru carte va trebui să mai investeşti şi unul în bibliotecă, aia deşală orice rafturi am văzut în viaţa mea, chiar şi pe ale voastre.

  63. O pun direct pe parchet. Sau ii fac un pupitru special numai pentru ea, din fier forjat (ca in toate filmele proaste cu vrajitoare care tin grimoire’ul pe un soi de pupitru in timpul ritualului). Si asa ar si trebui sa fie de mare pentru cit costa. Lectura cit pentru juma de viata.

  64. Are un metru pe cincizeci, 10 cm grosime, îşi merită pupitrul special.

  65. melancholia e un film urat. eu am innebunit.

  66. Say what? Tu vorbesti serios? Aaaaa…. astept formatul electronic 🙂 Probabil o sa aiba vreo 2-3 giga

  67. http://thepiratebay.org/torrent/6702338/Melancholia_2011_LiMiTED_DVDSCR_XViD-HLS

    se vede si se aude HD. nu stiu cum dracu a facut ala asa screener.

  68. Piticule, vorbeam cu Petronia, nu despre melancolile tale.

  69. Pitice, aşa îţi trebuie, cred că informaţile de pe net avertizează suficient în privinţa asta.

    Dragoane, câţiva centimetri în plus, câţiva în minus, nu mai contează. E gigantică.

  70. Omu cat traieste-ncearca. numa’ asta nu stie, cât. o fo’ si noaptea mireselor da’ poza ase faina io n-am facut.
    unde naiba sa mai deschida bib acad in miezu’ noptii, saracile dne si bietii dni, peste doaua sute de angajati. au fo’ simpatici tăți chiar când i-am pisat la cap cu întrebările mele decervelate. no
    fain si ziua bună

  71. La noaptea Sfântului Bartolomeu te duci ?

  72. Pitice noi aici nu fumăm. Aici mîncăm roşii „de firmă”.
    4,98 euro per 250 g

    Olandeze, evident!!!

  73. http://www.honingtomaten.nl/

  74. Alexandre, Petronia deja se antreneaza pentru noaptea aia. De cind o asteapta 😀

  75. la noaptea cutzitelor de bucatarie lungi te duci?

  76. Numai daca trece si Sf. Bartolomeu pe acolo

  77. sfantu bartolomeu e la bai la olanesti pentru ca a facut acnee.

    acu eu ii tin cu bunatate sfatul loc. trimiteti pioasele intrebari pe adresa mea de messenger.

  78. Vlad, scuze pentru timpul petrecut de comentariul tău binevoitor în spam, dacă te consolează cu ceva credem că greutăţile călesc învingătorii. Sau ceva.
    Mulţumim, în primul rând, pentru aprecieri. Nu mă tratez cu pluralul seniorial, chiar suntem mai multe babe pe aici. Vreo patru, adică trei şi Alexandre, care-i babă onorifică.
    Vă urez succes cu proiectul vostru, deşi n-am înţeles foarte bine care este el şi ce presupune. Oamenii talentaţi sunt însă nişte chestii faine, deci e de bine ce încercaţi voi, cumva. Dacă aţi menţionat o postare a noastră, iar mulţumim. N-am reuşit să găsesc subiectul deschis în legătură cu ea pe site-ul vostru, dar te cred pe cuvânt. În rest, domeniile care-mi plac mie sunt netransmisibile la radio: topoare, metode de tortură, arta de a fugi de câini. Rhetta şi Veta scriu mai rar, că de obicei uită să-şi ia vitaminele, deci când o reveni vreuna din ele, că ele scriu despre muzică şi filme, chestii care din ce văd la voi v-ar cam interesa.
    Deocamdată, revino pe aici, dacă ţi s-a părut interesant. Şi dă-ne nişte detalii.

  79. D. Cervelatu: da, au fost foarte de treabă oamenii de la Academie. Comunicativi, amabili, fără mutre acre. Poate au şi ei nevoie de interacţiune cu publicul, poate le-a plăcut curiozitatea tinerilor, cine ştie. Cert e că imediat ce mă uitam la unul din ei, primeam o explicaţie. Mişto.

    Alexandre, Noaptea Sf. Bartolomeu e cam roşie ca să fie noapte albă. Da’ vorba Dragonului, cum să lipsesc? Topoarele mele cine le mai testează?

    Pitice, normal că mă duc şi la aia, cu ce-s mai prejos cuţitele decât topoarele?

  80. vlad de radio yahoo e un om de treaba! mi-a scris si mie acu un an si a zis ca sunt cel mai destept din lume!
    vlad e dovada ca robotii au inceput sa devina politicosi. nu doar sa aduca cafeaua in sufragerie.

    din pacate nu se pricep inca sa puna videoclipuri.

  81. E Radio Şoapta, Pitice, nu fi rău, n-are treabă cu Yahoo, care-i mai degrabă urlet.
    Tu ai un robot care-ţi aduce cafeaua în sufragerie? Vreau şi eu.

  82. eu am un robot care se incinge si face fum in casa. asa ca trebuie sa aduc singur cafelele in sufragerie. azi am adus 5 cafele.
    apoi am adus o bere si am privit cafelele.

    apoi am sarit pe fereastra. fireste.

  83. Sari pe fereastră cam des în ultimele zile. Nu mai poţi sta în casă de fum?

  84. numai grasii stau in casa! e bine sa mai ies din cand in cand.

  85. stau in hamacul din poza Petroniei. nici o usa nu ma intereseaza fiindca am un castron maaare de tamaioasa. cred ca e din soiul vulpe alunecoasa.
    – oare o sa-mi fie rau ?

  86. Bine zici, Pitice, dar atât te-ai făcut de Piticuslab încât pluteşti ca frunza-n aer? Nu zic, e bine, Însă ai putea să fii excentric şi să foloseşti uşa.

    Julia, să vezi chestie: legănarea dată de Tămâioasă e contracarată de cea a hamacului, deci se ajunge la zero. Eşti în echilibru perfect, savurează situaţia.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

