Antiverbul săptămânii

Oamenilor,

Am promis acum ceva timp că o să măcelăresc un antiverb de care m-am împiedicat în vizită la Şilavarăcald. Cum nu suport să rămân datoare (mai mult de o săptămână şi ceva), o să amintesc că vorba ce m-a făcut să efectuez un salt destul de dizgraţios, salvând cu preţul unor articulaţii reorganizate destul de bizar din punct de vedere anatomic o vază pe care gazda o lăsase inconştientă în cale, era asta: „Cine se scuză se acuză”.

Mă leagă o ură veche şi crâncenă de antiverbul ăsta, chiar mă mir că nu mi-a venit la rând mai devreme. (Bineînţeles, dacă memoria mea proverbială, antiverbială şi străverbială îmi face ca de obicei glume proaste şi tocmai am urlat împotriva acestei zicale acum vreo lună, se va găsi un binevoitor care să mă informeze de asta şi să-mi sugereze ceva soluţii. Numai homeopatice sau naturiste să nu fie, că mi-e lene să vă fugăresc cu toporul, ceea ce n-o să mă împiedice s-o fac, ci o să mă determine s-o fac mai furioasă.)

Aşa. De ce detest visceral, bonus cu greaţa de după o pungă întreagă de lapte praf (idee care părea bună lingură cu lingură, dar suma lor cumva nu a fost), antiverbul ăsta. Explicaţia e simplă şi scurtă, tocmai de asta am bătut câmpii de i-am învineţit până să ajung la ea: pentru că e cel mai nesimţit de răutăcios mod să te caci pe cineva care, poate, oferă scuze legitime. Cel mai cretin fel de a te căţăra într-o superioritate pe care  nici dracu’, pus la colţ cu cădelniţa, n-o poate explica.

Pentru că nu ai dreptul să expediezi ca un stăpân de sclavi pe cineva care-ţi cere scuze fiindcă motivele sale ţi se par ţie, de la înălţimea tronului tău de judecător al dreptăţii universale, pretexte. Şi cu atât mai puţin ai dreptul să te caci pe cineva care explică o situaţie ce, poate, dacă ai avea bunul simţ să asculţi treizeci de secunde, ai afla că nu a ţinut de el. Dacă suspectezi că ţi se serveşte un pretext, exprimă-te ca atare: „nu te cred”, „nu-mi sună plauzibil”, „şi după aia ţi-a mâncat şi câinele calculatorul, nu?” Da’ nu te apuca să ştii mai mult decât Dumnezeu (vorba vine). Ştii tu că nu s-a chiar întâmplat ce zice omul. Ai tu dreptul să condamni din start.

Pe scurt, uneori lucrurile se întâmplă. Alteori oamenii inventează într-adevăr. Da’ cine l-a făcut pe emiţătorul de „cine se scuză se acuză” perfecţiunea întrupată, deţinătorul adevărului suprem şi cititor în sufletele şi minţile oamenilor, îndreptăţit să condamne din oficiu oamenii ca minicinoşi jegoşi, a căror simplă ascultare îi murdăreşte urechile?

Exact. Nimeni. Dacă n-ai chef să asculţi pe cineva, zi asta, nu-l insulta. Motiv pentru care dacă emiteţi vreodată antiverbul ăsta în preajma mea, vă sfătuiesc sincer să fiţi baricadaţi într-o armură în momentul ăla. Şi nici aşa nu garantez nimic, aş putea să vărs complet accidental peste voi nişte benzină, după care să-mi zboare ţigara din gură, deşi nu fumez, fix pe voi. Şi bineînţeles că n-o să-mi credeţi scuzele, nu?

20 comentarii

  1. petronia e suparata… cine te-a acuzat ca te scuzi cand te acuzi?:-w

  2. asta inseamna ca imi ei arici de mos nicolae!? ;;)

  3. Cineva, o dată, demult. O singură dată.
    Dar nu despre asta e vorba, ci despre principiu.

    Şi sigur că sunt supărată. Aşa sunt eu. Altfel mă dezintegrez într-un nor roz şi pufos, ceea ce nu e recomandabil. În special mie nu-mi surâde ideea, adică.

  4. Pitice, normal. Dar să vezi, că n-aveau la magazin, că nu erau vaccinaţi şi le cădeau ţepii prin casă, că erau turbaţi, că muşcau, că se urcau pe pereţi şi se legăneau pe lustră, mâncau toate şniţelele din casă şi beau berea. Nu că nu vreau eu, dar toate de mai sus, nah.

  5. bai danutz, ti-am dat ciulama. stai si mananca! la masa nu se vorbeste.

  6. Ciulamaua aia era plină de ţepi de arici, n-ai văzut cum arăta? Cum să mănânce în linişte bietul om?

  7. era ciulama cu arici, nu era salau ala, era arici ras.

  8. asa e, mai bine ii dau o vodca. daca imi aduce 3 arici din padurea pieptene

  9. pitice, o sa-ti dau eu tie o naveta de bere (nuuuu, nuuu in cap, nu plange) daca imi spui cum aflu un ip care comenteaza pe blogger si iti si laud toate operele culinare, oricat ar arata de naspa.

  10. iti dau o sticla de vodca daca nu mai cauti IP-uri. ca nu esti NSA.
    oricum nu iti ajuta la nimic. stai dracu potolit si fa tema la romana…

  11. bine, boshorogule! o sa te dau la cas(tr)at in curand.

  12. stiletul asta, ca si altele cu venin sau fara, fac parte din panoplia atacului destabilizator. scena: vii matale cu un discurs bine intentionat, chestii elaborate, constructii in viziune optimista etc. bon, si cand vei fi mai inflacarat, apare lovitura fulgeratoare. nu brutus, nu tu rastignac, nici macar lucheni, ci un saurian politizant cu fraza pregatita si impinsa la momentul critic. cortina.
    acum, dupa ingrozitoarele amenintari petroniene, cred ca ticalosii se vor feri de-a folosi zicala cu pricina ca dracu de tamaie. creca vor gasi ei alta idee, ca doar au fonduri europene.

  13. domnuuuuuu IT. dumneata te cam scuzi. nu stiu ce sa zic…
    si stie oricine ca cine se scuza se acuza.
    Legati-l!

  14. corect. ce apreciez yo la piticugrass, ca si la petroniamarcs, ie spiritu de observatie, ascutzit.
    torque@ leaga-ma cu firele netului ? 😛

  15. nota de subsol. a se imagina ca hemoticonu de mai sus scoate limba de doi cotzi

  16. eu imi imaginez ca stau tolanit pe plaja in vama veche si emoticonu ala aduce niste beri aburite. pffffh, ce cald e! ma duc sa sar in valuri.

  17. doohsebirea intre poneu, care viseaza bere+voci (unii parca scriu „vodci”?), si vrabie, care viseaza malai, ieste ca nu-s din aceleasi cereale

  18. bine spus.
    da’ toporu’ ăla-mi dă fiori

  19. @ben
    Mie nu, că nu m-am epilat cam de mult. 😉
    @Petro
    Măcelărește-l și pe ăsta: Qui s’aime se taquine. 😀

  20. Și după aia: cine caută găsește.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

