Cum ne mai plictiseste Cornel Porumboiu

Zice Corneliu Porumboiu despre „Politist, adjectiv”, un film pe care l-am desfiintat pe acest blog:

„Pentru cineva care se duce numai la filme americane fireste ca „Politist, adjectiv” e o porcarie”

Nu, Corneliu Porumboiu. Noi aici vedem si multe alte filme, nu numai  americane. Daca ar mai trai Alex Leo Serban, ar putea sa-ti confirme asta. Chiar si asa, insa, filmul tau ni s-a parut deosebit de plictisitor.

„Dupa ce mi-am facut documentarea, am simtit ca asa trebuie facut filmul, cu toate acele lungimi din prima parte”

Te-ai gandit gresit. Si pentru ca oamenii din cercul tau iti canta in struna, te-ai mai gandit ca asa ceva ar fi si pe placul lor. Asa cum reiese insa din interviul de pe Hotnews, timpul ti-a aratat ca n-ai avut dreptate. Ai inchis cercul foarte rapid si ai ramas cu un rezultat obscur.

„In general, filmele politiste sunt taiate pe actiune. Eu am mers pe nonactiune. Este un mod de a te raporta la cinema” 

E un mod decrepit de a raporta la cinema, mai ales in felul cum ai facut-o tu. Ca si cum ai fi fost o baba de 90 de ani care joaca sotronul cu copii de 8, 9. Si, ma vad nevoita sa ma repet, in felul asta ai dovedit ca esti un onanist intelectual.

Iarta-mi, totusi, consideratiile. Ia-le ca pe o dovada de amicitie si respect pentru „A fost sau n-a fost”, unde ai dovedit ca ai talent. Altfel nu mi-as fi pierdut timpul.

Iar cu „Politist”, las-o cum a cazut, nu mai dezgropa cacatu’. E un film slab rau, asa ca mergi dracului mai departe.

6 comentarii

  1. A, ce chestie. Când am citit titlul, mi-am zis „ce-o fi având băiatul ăla de la FC Vaslui de zis de-a putut Veta să-l asculte, deci s-o plictisească? Şi mai ales, ce treabă are ăla cu filmele? Nu că ar fi nevoie ca oamenii să aibă vreun motiv să-şi dea cu părerea despre filme, că de asta n-o fac eu. Bine, de asta şi pentru că nu mă uit decât la animaţii, deci ar fi greu să emit păreri, şi pentru că cine dracu’ a pus scaunul ăsta în cale futu-i naţia lui de scaun că doare de aaaaaaaaaaau….”

    Doar din cauza durerii cauzate de scaun mi-a luat 5 minute să-mi dau seama că pe omul ăla de la echipa de fotbal nu-l cheamă Corneliu, ci Adrian, ceea ce din punctul meu de vedere nu e mare diferenţă. Nume de tradiţie romană etc. Dar de dat seama că nu se face să te baţi cu toată lumea când îţi vine opera acasă plângând c-au râs copiii de ea, asta am făcut din prima secundă. Domnul Porumboiu ăsta trebuie să-nveţe ceva ce ălălalt ştie foarte bine: să-l doară în cur.

  2. Que viva Veta! Si domnul Promboiu, intr-un fel. Ca mi-a adus aminte cat de pretioasa e viata si fiecare secunda a ei. Mai ales alea pierdute uitandu-te la un politist care se frichineste timp de vreo 20 de minute pe o strada urata din Romania.

  3. Că are lungimi, nu m-a deranjat prea mult; am avut astfel timp să mai frec o vânătă, să mai învârt lingura într-o ciulama. Dar m-a terminat lipsa de verosimilitate… superiorul ăla crescut cu dex-u-n mână, chiar dacă a fost interpretat destul de bine de tipu’ ăla din reclame… mai lipsea să-și țină audiențele sau ședințele de lucru pe simfonia nr. 5 a lui Mahler…

  4. ba? ala nu era cu fotbalul? ce tot zice de politisti? poate ai vrut sa zici porumbescu. sau cipriescu,
    sigur porumboiu e cu fotbalu. stiu ca azi.
    da de cand scrie veta aici? a platit intrarea? maine poimaine incepe sa puna videoclipuri… sa se ia masuri!

  5. Toti avem preferinte si placeri din ce in ce mai vinovate. Un singur lucru imi scapa din ce spui. I, insumi, see dead people:

    Stim ca orice i se poate pune in carca omului dupa ce moare… doar ca taman Alex Leo Serban s-a intors sa iti zica in ce fel te inseli macar in ce il priveste: http://agenda.liternet.ro/articol/9457/Alex-Leo-Serban/Ce-vrea-Porumboiu-Politist-adjectiv.html

    Iti dai seama cum ar fi daca nepoteii tai zic le zic stranepotilor despre tine in timp ce le incheie nasturasii la babetzici ca „mamae stia sa savureze Politist Adjectiv”?! cum ar raspunde ei… „nu mai e nimenea ca mamae, ce o vorbi ea acolo sus cu als si cum se mai amuza ei sa vada pe aripile vantului”

  6. cea mai lesinata ciorba cinematografica romaneasca din ultimii ani. m-a enervat ingrozitor.
    minus scena cu dex-ul si protagonistul el, care-s de pus la suflet.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

