Despre gogoşi & gogoşari

Oamenilor,

Uitându-mă pe geam cu o bucată de pastramă sărată şi o cană de cafea în mâini, în timp ce un fel de OZN pare să fi aterizat pe casa mea care locuieşte deasupra unui bloc, zic aşa.

Mă enervează grav fosforescenţa nopţilor cu ceaţă, pentru că nu am nici un fel de răbdare să mă înec în lapte sau să fiu sufocată de un val de vată de care nu mă pot apăra. Unde-i zăpada mea? Mă simt jefuită. Şi mie nu îmi place să mă simt jefuită, întrebaţi poşta sau RADETu’. O să-nceapă să plângă cu sughiţuri. Înainte să se audă dinspre blogul nostru un urlet sinistru, căruia am toate intenţiile să-i dau drumul pe deasupra Bucureştiului sub forma „vreau zăpaadăăă!”, trebuie să mai zic aşa: că m-am uitat la meciul lu’ Steaua în seara asta şi n-am adormit.

Şi că na, ca să nu vă plângeţi de lipsă de preocupări culturale din partea mea sau să credeţi că am adormit pe după vreo canapea cu o sticlă de vin în braţe şi o expresie ameninţătoare pe moacă, să ne amuzăm împreună pe seama faptului că biserica creştină (în ambele ei jumătăţi de măsură, că povestea se-ntâmpla înainte de Schismă) a avut o şansă ca popii să-i fie credibili. În anul 311, unui tip pe nume Donatus i-a venit ideea rezonabilă ca numai chestiile sacre oficiate de oameni sacri fără pete de leopard pe reputaţia morală să fie valabile. Bineînţeles, pericolul a trecut repede, că rămâneam fără zicala „fă ce zice popa, nu ce face popa”, fără o groază de bancuri şi cu prea multe păduri şi terenuri, prea puţine exorcizări şi pedofilii pe cap.

Aşa. Acum pot să vă urez liniştită nopţi bune. Nu înainte de a vă sfătui să faceţi la viitorul recensământ ca mine şi să vă declaraţi donatişti. Merită.

7 comentarii

  1. mai tarziu a aprut unul Aelius Donatus care a incercat să informeze, convinge, sau să motiveze publicul special în situaţii specifice. se pune?

  2. Având în vedere că cică a inventat într-un fel şi punctuaţia, cred c-aş fi putut să-l conving şi motivez să mi se alăture în legiferarea strictă a semnelor de exclamaţie, deci se pune.
    Şi bine ai revenit. Se pune?

  3. sa exclamam , zic! se pune!

  4. Dat fiind faptul ca’n ultimele zile sint bombardat cu Iluminism (fotonii sint oleaca maro de la trecerea prin revolutia franceza da’ putem trai cu asta) eu zic „nu fa ce zice popa, nu fa ce face popa, fa ce’ti taie capul atita timp cit te taie argumentat si coerent si nu face rau nimanui” (lasind sa fie rezolvata in viitoarele sute de ani problema ca n’ai cum sa nu faci rau chiar nimanui)

  5. Sapere aude!

  6. ups! Vazut greseala in comentariul de mai sus. A se citi „fa ce te taie capul”, nu „ce’ti taie capul” ca nu era indemn la facut ghilotine. 😀

    Anaid, mi’i teama ca daca dau sfatul asta pe strada am o sansa de ~90-95% sa ma aleg cu un ochi vinat pe motiv de „bah, io n’am zis nimic de sor’ta!”

  7. Heh? Cine taie capul cui? Trebuie lăsat aşa, se potriveşte perfect.

    Na, poţi să faci şi cum te taie capul neargumentat mai mult decât „aşa am eu chef”, atât timp cât nu încurci pe nimeni. Mie mi-e lene uneori să fiu coerentă. De fapt, şi articulată mi-e lene să fiu când mi se cer argumente. „Mnâh” mi se pare un argument suficient, mai ales dacă este însoţit de un topor care iese discret dintr-un buzunar sau dintr-o poşetă.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

