Miercurea logoreică

Oamenilor,

Văd de ceva timp prin internet, căutând reţete de curăţat halebardele, că ceva lume a adoptat o ciudăţenie numită „Miercurea fără cuvinte”. Ceea ce mie mi se pare o tâmpenie, iertată fie-mi exprimarea de cei pe care nu vreau să-i insult şi care practică şi ei dubioşenia asta. Ea presupune ca miercurea, în loc să scrii sau să taci, să pui o poză sau un clip pe blog. Iar asta, programatic şi constant, în fiecare miercuri. Ca un fel de tradiţie sau ceva. Ori asta pricep, corectaţi-mă dacă greşesc.

Poate să-mi explice şi mie cineva ce rost are o asemenea prostie? Că n-ai chef să scrii într-o zi, sau că n-ai nimic de zis, ori că ţi s-au terminat cuvintele într-o ceartă sau în romanul pe care-l scrii, asta pot să înţeleg. Înţeleg aşa de bine de, vedeţi şi voi, trec uneori zile-n grupuri destul de mari, iar câteodată-au trecut săptămâni fără să scoatem o literă. Asta mi se pare ok şi treaba nimănui. Şi tocmai pentru că e treaba nimănui, de ce să postezi totuşi ceva în ziua aia, ca şi cum te-ar supraveghea un negru lucios cu biciul, pe plantaţie, şi ţi-ar face spatele fâşii dacă n-ai îndeplini norma? Sau mă înşel, şi-n spatele unora dintre bloggeri chiar stau unii înarmaţi cu bice? Daţi şi voi un semn în Morse sau ceva, să anunţăm Poliţia, să venim să vă salvăm chiar noi cu macetele, să vă furăm bicicletele, din astea.

De ce s-a ales fix miercurea pentru obiceiul ăsta, iar înţeleg: e mijlocul săptămânii, e firesc să n-ai cuvinte, chef, muştar sau unt de arahide în cămară, lucruri de zis, pe cineva-n pat şi alcool destul. Nu-ţi permiţi să te enervezi prea tare, că mai ai juma’ de săptămână în faţă, şi din acelaşi motiv nici să te entuziasmezi nu-ţi vine. De altfel, nici n-au avut timp să se întâmple destule lucruri, e, totuşi, abia mijlocul săptămânii. E miercuri, ziua „câh”. Ok.

Dar dacă vrei ca cititorii tăi să aibă pentru ce intra şi miercurea, că ai observat cu îngrijorare un model repetitiv de scădere a vizitelor în ziua asta a săptămânii, nu mai bine scrii naibii o postare beton marţi, încât să dai oamenilor ceva de vorbit pe două zile? Sau cum, şi-n viaţa din afara blogului aveţi miercuri fără cuvinte? Abia asta ar fi interesant.

Era să zic că de-a naibii nu scriu nimic azi, da’ ce să vezi, e prea târziu şi m-am şi enervat. Mai c-aş decreta miercurea ziua celor mai lungi şi mai incoerente postări pe blogul nostru, dacă n-aş şti c-o să-mi fie prea lene să mă ţin de cuvânt. Fapt e că m-am săturat să văd „miercurea fără cuvinte”, „miercurea tăcută” şi alte variaţii prin blogroll-urile oamenilor. De ce nu şi „miercurea mov”, „miercurea zombie”, „miercurea varză în flăcări” sau „miercurea de lovit oamenii în nas”, „miercurea de dormit pe partea stângă”, „miercurea destrăbălată”, „miercurea zacuscă” şi „miercurea de dinainte de joi”? Ultima chiar cred c-ar putea fi un succes, întrecută probabil numai de „miercurea de după marţi”.

40 comentarii

  1. i’m wordless.

  2. Traitor is what you are.

  3. glumeam draga petronia. adevarul e ca si mie mi se par fucking retards astia cu miercurea lor. au si un „salut”, ceva cu „happy ww”… ma rog, asta se intampla cand nu ai viata, incepi sa inventezi chestii si sa le propagi in online cu ajutorul altora asemeni tie.

  4. Acu’ na, Dan. Nu ştiu cine a inventat aberaţia asta, mi se pare foarte posibil să fie cum zici. Mai rău e că nu toţi cei la care am văzut-o se potrivesc descrierii, unii sunt oameni cu creiere-n cap şi vieţi în lumea reală, vieţi de oameni mişto. Chiar şi când scriu, scriu ca oamenii, iar unii au şi ceva foarte asemănător cu respectul din partea mea.

    „Happy ww”? Pe bune? E chiar mai rău decât credeam. Îîîh.

  5. ti-as fi dat un link, sa vezi exemplu cu salutul ala, dar aia e treaba de hateri… nu stiu, mie oricum mi se par impotenti in anumite parti ale anatomiei oamenii care se baga in asta… inteleg sa o faci de curiozitate, o data, de doua ori… dar cand faci un obicei e ditai „?” acolo.

  6. Eu chiar dac-aş face-o de curiozitate, aş muta-o joi. Aşa, să fie.
    Mi se pare totuşi ceva suspect şi inexplicabil aici. E ca un fel de cauză de Facebook migrată-n blogosferă, numai alea îmi mai dau acelaşi sentiment de inutilitate gri.

  7. mda, vorba lu tataia „mare e gradina domnului”. tataia era intelept intr-un fel…

  8. Babo, cred ca problema sade in napasta aia de obicei de a ne inregimenta, cumva, oricit de diferiti am fi. Mai tii minte discutia aia despre „emo” de acu’ ceva vreme. Ne facem diferiti in gasca, toti diferiti in acelasi fel. Cred ca se aplica si aici. Plus o alta dracovenie de nevoie, aceea de a avea o anumita periodicitate in activitati. Luni-sala, marti-tango, miercuri-ww, joi-bazin, vineri-club, week-end gratar sau somn.

    Cred ca problema reala e la astia defecti, ca noi, care se culca atunci cind le e somn, care maninca atunci cind au chef, beau marti noaptea cit de-o mahmureala pe miercuri si joi, si tot asa.

    Iar inteligenta in restul vietii n-are prea mult de-a face cu obiceiurile astea. Sint instinctive. Pavlov cu calendar in loc de bec (si 7 reactii in loc de una, ca deh, sintem specie evoluata).

  9. Dan, cred ca tataia trebuia sa zica „mare e gradinita Domnului”. Din motive evidente.

  10. dragoane, ai si tu dreptatea ta, dar pe vremea lu tataie oamenii erau oameni, nu bloggerasi.

  11. Dragoane, perfect de acord, ăsta trebuie să fie motivul pentru care a prins obiceiul. Agenda săptămânii, pe zile şi ore. Nah, şi eu am nevoie să-mi ştiu rutina-n cap cum trebuie, luni, marţi, miercuri, joi, vineri, sâmbătă şi duminică – lucrurile de care am chef, treburile care nu mai pot fi amânate, chestiile de care am chef.

  12. Cel mai misto exemplu de organizare a „rutinei” (sau as putea sa-i spun, antropologic, rut-inei in cazul asta) a fost observarea barbatului corporatist, mandatat de colegi, la cumparaturi de martisoare. Doar imagineaza-ti si deja e nostim. Adauga si un print din excel (sau SmartPhone pentru aia mai norocosi) cu nume, culori favorite, flori preferate, ce vrea sa spuna Gigel lu’ Tantica si ce i-ar transmite Gogu aceleiasi.

    Priceless, vorba alora de la Visa.

  13. Mandatăm şi noi Dragonul să roage Dragoana să ne informeze ce se poartă anul ăsta la mărţişoare conversaţionale între Gigei, Tănţici şi Gogi, ca să ştim ce să evităm. Deşi cred că pericolul e relativ redus, printre surorile Marx având mare căutare mărţişoarele din covorul turcesc. Purtate în iunie, fireşte.

  14. Dar de „marți, oameni sunt sparți, miercuri, oamenii sunt cercuri”, a auzit cineva?

  15. joi fără oi

  16. vineri babele sînt tineri (sic!)

  17. Luni ne jucăm cu huni, sâmbete cu zâmbete, duminica hrănim pisica.

    Aţi înţeles mesajul. Continuaţi, că bine facem.

  18. 😆 😆
    Haide, bre Petronio, că te-ai băbit, zău așa! Iaca ai făcut și un club acu: anti happy ww! :-))))
    Acu, retardați au ba, „unia” ne mai scălămbăim și noi pe bloguri. N-om fi cei mai iluștri maeștri (vorba lui G.G. Neamțu), dar am văzut și mai rău, parol!
    Unii or fi cum ziceți, n-am de unde să știu. da pen’că m-am abonat la blogul ăsta din motive serioase de voie bună, iaca am dat peste voi șușotind pe la spate 😀 și tre să zic și io ceva despre tagma în care mă regăsii. Evident că n-oi sta să mă „iesplic”că nu e cazul. Da zic și io ca retardatu: „tu ce te uiți”? 😆
    Apoi m-am dus să verific: viață socială am, chiar și de cealaltă :oups: , „sujeturi” de discuțiune posed, har domnului, talentată n-oi fi, da mă tratez, goana după cetitori nu se pune, că-mi ajung ăia trei pe care îi am și cărora și așa nu am timp să le răspund câteodată. Deci, concluzionez apoteotic: nu despre mine era vorba! :-)))
    Și acum, că tot am rămas wordless, fug ca colț să „măcăiesc” :-)))
    Saluti!

  19. nu inteleg ce-i chestia. sunt oameni draguti care scriu „shi” in loc de „si” sau care tac in loc sa faca galagie. bravo de la mine.
    daca mai pun si o poza miercurea, perfect. liniste si poze.

    acuma daca voi spuneti tot felul de prostii aici, io ce sa fac? sa zic si eu. cu scuzele trimise inainte ca pe buzdugan. primit? bun.
    iote ce poza am gasit io az’ dimineata pe monitor.
    erau trei, trei desene mai degraba, in ordine:
    gheata, ceai, picior (laba de picior, mai precis).
    ce tampenie, mai ales ca sub astea era scris „speak moldavian?”
    bah.
    peste vro doo ore mi-am adus aminte ca io stiu moldaviana de pe cand eram baba Ani pe-aici. baaaai! adica sa traduc io desenul in moldaviana? din ce? ar fi zis piticugras, din ce, mah?
    din ienglieza bai, nu-i clar?

    si-am tradus si m-am ingrozit.
    ce naiba, n-au ghavolii astia cu ce se ocupa miercurea? buzduganu’ ala trimis de mine, cu iel sa-i bateti la cucuie, va rog.

  20. Dagatha, asta e riscul cind te bagi in vizita la babe, uneori limbarnita lor acida se manifesta taman pe chestii care-ti plac sau pe care le faci (cam asa mi-am inceput si eu cariera marxista, cu o bataie cu brownies cu Veta pe teme muzicale). Da’ e un risc pe care merita sa ti-l asumi. Mai ales ca nu se supara cind intorci ventilatorul spre ele.

  21. Dragoane, bine zici. Numai că mie babele mi-s simpatice. Nu vreau să le tulbur experiența de viață, așa că nu le dau palpitațiuni cu bătăi, fie ele și cu brownies (sau…mai ales cu brownies??? 😀 )

  22. Dagatha, exemplifici speranţa mea că oamenii cu care avem de-a face în mod amical n-o să se supere pe înclinaţia mea de-a mă înfuria iraţional şi de-a da cu bâta-n bălţi blogosferice. Aşa cum am zis, cred că formula îşi găseşte adepţi şi printre oamenii de bine, ceea ce nu mă face decât s-o urăsc şi mai mult. Nu tecăi prea mult, unu – că măcăitul cică nu are ecou, doi – că nu e cazul: aşa cum a zis Dragonul, mai recomandabil e să mă pândeşti la colţ şi să mă prinzi cu mâţa-n sac. Deşi o să argumentez, cel mai probabil, că e mâţa vreuneia din verişoarele mele, eu şi animalele de casă neavând nimic în comun, şi că nu voiam decât să scap de ea pentru că mi s-a căcat în papuci.

  23. iTaci, reiau un argument pe care mi l-a aruncat în cap odată, demult, var’mea Rhetta: dacă nu scrii cu diacritice, se înţeleg bazaconii. Şi nici măcar nu era vorba despre un mesaj aşa de important ca ăla codificat pe care-l pomeneşti tu. Închipuie-ţi că, în loc de o invitaţie la un futai moldovenesc, oamenii citesc ceva cu „but ti fut”, ceea ce e un mesaj bilingv cu multe posibilităţi, dar ratează totuşi caracterul direct pe care-l dă mesajul citit cu diacritice la primul cuvânt. Păi nu-i păcat?

  24. la o analiza mai atenta a pictogramei traduse intr-un grup de reflexiune alcatuit din sociologi, filologi, filozofi, filfizoni, teutoni si neutroni, s-a ajuns in final la o parere admirativa neutra, unanim atee si libertina. expresia, de mare incarcatura afectiva disimulata, sintetizeaza esenta sufletului moldav, compasiunea, ospitalitatea legendara si alte cateva asemenea, întocmai cum un haiku cristalizeaza ca un bob de sare gema chintesenta modernismului arhaic japono-corean. surprinzator? nici(de)cum. pariem ca va face cariera si va intra in DEX. asa cum s-a intamplat si cu alte expresii, in timp ea se va banaliza si va deveni un salut curent.

  25. m-am deszapezit!

  26. 😆 Gruss, say that again, please?????
    Printr-o extorsiune a burlanului, n-am putut pentru ca să penetrez chintesenţa mesajului mai sus inscripţionat, aşa că în timp ce „măcăiesc” iar şi din nou, mă duc să fac o …lectură aproFUNDată, stitică şi filosofico-marxist(ic)ă. Am zis!
    Babo, io mai trec pe acilea şi dacă te-oi prinde cu mâţa altuia în sacul tău (ori viceversa), nu ratez momentul! 😀

  27. ştiinţifică scrie acolo sus, asta ca să nu rupeţi paginile DeX-ului online au ba după vreo semnificaţie. Din „doo” una: ori tastele nu mă ascultă, ori neuronul cedează.

  28. sa avem iertare si pareri de rau dagatha, da am cautat ca un liber-profesionist cuvantul „extorsiune” folosit de d-ta in mod cu siguranta abuziv si explicatia din DEX nu m-a satisfacut. nunu.
    am gasit una convenabila in mult mai completul dictionar ilustrat Iutiub, http://www.youtube.com/watch?v=do9C4cuXAZU
    in ce priveste (in ce?) chintesenta, afla acum ca n-o poti penetra asa cum visezi ci ca numai ea te poate pe tine. daca vrea. asa a zis platon. altfel, sarumâna si-o galanterie dezinvolta.

  29. Dragă petroniamarx,

    Deși n-am putut să dovedesc oficial că face parte din respectivul club, mama mea are un comportament potențial suspect: miercurea gătește fasole sau cartofi la cuptor.
    Un alt element incriminant este că recitește Anonima de miercuri, scrisă de Rodica Ojog-Brașoveanu:.

  30. d-na Popescu-Braila, permite-mi sa-ti înmânez acest mic semn de recunostinta, mentiunea „cu anticipatie”, pentru promovarea cuvantului „draga”. simplu, direct, sublim, bravo, asa da.
    ps. braila, orasul cu cele ma frumoase fete din cele mai frumoase de-acolo. ah, sa nu uit, si ce mai face tanti elvira?

  31. @gruss
    Este un cod între mine și petroniamarx. Ești mai nou în zonă. Povestea ține deja de istorie.

    La Tanti Elvira: http://braileanul.blogspot.com/

  32. sarumânile pentru link, pare foarte serios. o sa-l studiem.
    prezenta nostra prin zona nu urmareste decat sa va smulga un zâmbet pe sub mustatza matusalemica. si codul acela, care o fi fost el bun de prajit la vremea lui.

  33. 😆
    Gruss, dragă, acela este personagiul meu favorit, de unde am și preluat minunata ”iecspresie” și odată cu mine un întreg fan-club. Ilustrează perfect anumite situațiuni cheie ale „iegzistenței” umane! :-)))
    Despre Platon, eu nu știu la ce echipă joacă, așa că…mai lăsăm penetrarea pe mai târziu, nu de alta, dar profunzimile absconse ale sublimului sub(in?)conștient mă lăsară baltă taman acu!
    „Arivederci” 😀

  34. dagă tha, cu riscul de a ma face si mai plictisitor babelor cu zburdalnicia mea feciorelnica naturala pentru care am primit ddddD (deja dojenit de dna Doina), iti pot transmite in samizdat ca m-am informat la vicky pedia, o vecina si prietena de-a mea (sora lu’ ortho, ce-ti pasa). vrei sa ma epatezi cu (in)cultura ta sportiva? bine, sa stii ca nu ma prinzi pe picior gresit si nu ma las mai prejos. ei bine, platon e chiar platon ala faimos, da ăla. care a jucat si la AKA Demos, clubu’ ala celebru din Athena. in pauze recitau poezii incaltati numai in sandale. care au ramas doar o frumoasa amintire in zilele noastre geroase. da.

  35. Eu, de dragă ce mi-e miercurea asta mută, le-am lăsat amatorilor de ww săptămâni în șir comentarii de genul: ”……………………………” Pe unii i-am iritat, alții doar s-au distrat. Și m-au așteptat la cotitură, doar-doar m-oi dedulci și eu la ideea asta grandioasă. Doar că eu îs bolnavă de cuvinte, așa că nicio speranță.
    Asta e, nu-mi place cu turma (fără supărare!) 😀

  36. […] (sau oamenilor, cum zice baba Petronia […]

  37. bre, babo Petronio, zău că aș fi vrut să fie de la matale dracii, da nu-s! parol d’honneur ( sau…d’horreur 😀 ) că așa, mă descărcam io acilișea precum furtunile de vară. :-)))
    Mie-mi plăcu de matale, de aceea lăsai pingui(ța)rea.
    Las că reviu io când îmi găsesc țiglele lipsă de pe casă. Acu fug să văpz de au loc la spitalul „noo” pentru moi.
    Până atunci, bucură-te că ai corupt unu’ din tagmă și nu mai muțește miercurea 😆 (cine știe cu ce idei mai viu înapoi! 😀 )
    Saluti!

  38. Dagatha, tocmai pentru că şi nouă ne cam place persoana ta blogărească (pe cealaltă n-o cunoaştem, nu de alta) am zis că sper că nu din cauza răutăţii mele faci ce faci. Nu de alta, dar răutatea mea se manifestă des şi pretutindeni, or, aşa nu ajungem nicăieri.
    Na, faptul că nu mai muţeşti miercurea din cauză că muţeşti în tot restul timpului, deci nu mai muţeşti numai miercurea, mi se pare o victorie de genul „ars cojocul din cauza unui purice”, adică extremă. Da’ na, dacă zici tu că aşa vrei şi că nu din cauza mea, aşa să fie. Vezi, la spital acolo zi-le să te bage în camera mea obişnuită. În colţul din dreapta am ascuns un baton de ciocolată.
    Să fii bine, iar dacă nu eşti, zi, ca să lăsăm glumele şi să trecem la discuţii serioase.

  39. Pai nah, oamenii or fi avand chef sa ne puna sa meitam online la viata…e si asta o chestie.Eu scriu si atat

  40. *meditam, scuze


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

