Cică mărimea nu contează. Dar direcția?

Oamenilor,

Am o nelămurire etică și o supun judecății voastre, cu încrederea în voi pe care mi-o dau zeci de discuții purtate complet pe lângă orice subiect, pe teme dintre cele mai incredibile, la ore dintre cele mai ireale.

Să zicem că mă lovește un biciclist în timp ce eu credeam că merg pe trotuar, dar de fapt mergeam pe banda pentru bicicliști, pentru că o logică necunoscută a Universului a dictat cui s-a jucat de-a Barnett Newman prin București să facă banda de biciclete printre pietoni. Nu de alta, dar unii reușesc să supraviețuiască mașinilor și problema risca probabil să devină gravă.

Să mai zicem că de obicei evit să circul pe benzile pentru biciclete, în primul rând pentru că am un simț al delimitării înspăimântător și în al doilea rând ca să evit incidente ca cel de mai sus.

Să zicem că-l omor pe biciclistul respectiv prin metoda „Lică Sămădăul”, adică făcându-i cunoștință extrem de brusc și de puternic, ba chiar și nițel irevocabil, cu trunchiul unui copac nu tocmai firav. După ce fac asta, să zicem că mă apucă un fel de remușcare, sau un fel de stomac deranjat de la sacul de mazăre verde pe care l-am consumat, nu contează, că oricum seamănă. Și mă gândesc că poate n-a fost frumos din partea mea, că omul era totuși pe bicicletă și bicicleta, cu tot cu el, pe banda pentru biciclete. Și că mie, din angrenajul om+bicicletă, ultima îmi cam lipsea în momentul impactului.

Să mai zicem, în final, că în timp ce cochetez cu remușcarea (ne vedem rar, deci na, profităm când se întâmplă), îmi cade privirea pe o săgeată care se vede la orizont. Și săgeata respectivă arată spre mine, dar nu acuzator, ci cât se poate de firesc, dat fiind că e acolo ca să indice sensul de mers pe banda pentru biciclete și săgețile rutiere nu-și permit să judece participanții la trafic. Că de la Triferment, că de la constatarea că biciclistul circula pe contrasens, stomacul mi se liniștește brusc și povestea se încheie în ciripit de mierle lovite-n cap cu praștia. Ce vreți, mi-e foame.

Așadar: dacă un biciclist lovește o babă care circula pe banda pentru biciclete, dar banda respectivă era destinată sensului opus de deplasare față de cel în care circula biciclistul, a cui e vina mai mare, deci cine merită să i se aplice chestii nasoale? Înainte să răspundeți, luați în considerare faptul că am dreptate.

 

Anunțuri

12 comentarii

  1. Babo, ai mai multa dreptate decit crezi. Si spun asta recunoscind ca am fost la rindul meu destul de agresiv cu pietonii bezmetici care mergeau pe pista de biciclete (doar acolo unde trotuarul era atit de lat si liber incit incapatinarea lor capata accente absurde). Dar sa revenim, ai mai multa dreptate decit crezi, pistele de biciclete din Bucuresti au fost declarate nule si ilegale din motive pur functionale. Printre care si impracticabilitatea lor in majoritatea zonelor in care exista din cauza de chioscuri, trotuare foarte inguste, masini parcate etern pe ele.

    Lupta cea mare se da acum pentru obtinerea unor piste speciale pe strada, interzise masinilor. S-o vedem si p-asta.

  2. nu aduce baba ce aduce banda. de meditat si la notiunea de gabarit. chestia cu dreptatea e cam asa, daca ciocnirea s-a intamplat pe loc drept, e ok cu energia cinetica, dar daca a fost in curba, atunci se adauga si forta centrifuga. deci baba trebuia sa fuga

  3. Davinciu, ai uitat de forta de frecare. La Salvare! Si de intrebarea fantastica, daca ciocnirea fu plastica sau elastica.

  4. nu zice nimeni nimic de principiul actiunii si reactiunii? ca daca biciclista o dat cu forta f, atunci si sus-denumita o raspuns tot cu forta f, dar cu semnul minus? de unde rezulta ca unul e personajul negativ in toata povestea. si de regula e zmeul cel mic. am rezolvat problema, nicio problema, am postere cu newton prin toata casa, iar vara dorm sub mar…pan’acum n-am avut noroc.
    cu centrifuga am inteles. ce facem cu centripeta? sa ne zica veta?

  5. uite, domle, ca e intelegere.
    prin urmare, centripeta are eta. ca si bicicleta. dar si veta are eta. excelent. acuma trebe sa te lasi de fumat si de mazeta. ce sa-ti fac

  6. Pai babo, ce cautai pe banda, ha? Poate n-aveai loc pe trotuar… of, of. Pai nu e nimeni vinovat, trebe facut protest la primarie. Niste vreme buna, pana avem piste functionale, trotuare pentru toti si bere mai ieftina 🙂

  7. Mie mi se pare absurd sa fac o pista de biciclisti in imediata apropiere a trotuarului destinat pietonilor. Mie mi s-a intamplat acelasi lucru la Timisoara… Pur si simplu era sa se urce pe mine unul cu bicicleta pe sensul opus …

  8. Trec peste comentariile în care încercaţi să mă convingeţi că ar trebui să fiu recunoscătoare că nu m-a aruncat pe orbită nebunul ăla, sau că nu m-a trântit direct în Venus, să stric bunătate de eveniment cosmic pe care e puţin probabil ca chiar eu să-l mai prind data viitoare.
    Şi ajung la comentariile în care observ că trebuie să clarific o chestie: oameni buni, nu eram pe trotuarul de lângă pista de biciclete şi nici pista de biciclete nu era lângă trotuarul pe care mă deplasam eu nonşalantă ca o pisică. Deloc. Trotuarul şi pista de biciclete erau, parţial, acelaşi lucru. De unde şi problema de prioritate, tranşată eficient. La propriu.

  9. Mare atentie pe unde umbli, Petronio! Dupa povestioara asta, rauvoitorii s-ar putea duce cu gandul la necesitatea benzii pentru babe. Pe mijloc de autostrada. Norocul tau e ca n-avem.

  10. cum treci tu peste comentariile cu pricina, așa si bicicleta peste tine. aceeași logica guverneaza peste tot. lumea asta e perfecta

  11. Păi de ce, davinchu? Din cauză că nu mă bag unde nu mă pricep, adică în discuții despre fizică (mai ales în alea care par să studieze posibilitatea de a mă trimite pe orbită), merit să fiu aplatizată de biciclete și să am model de cauciuc pe moacă? Uite că nu sunt de acord cu planul ăsta. Ba chiar deloc. Ba chiar atât de deloc, încât încep să am senzația că unii dintre voi știu câte ceva despre incidentul ăsta. Iar când am eu senzația că cineva știe ceva despre ceva ce s-a întâmplat cuiva care sunt eu, să te ții.

    De portbagajul bicicletei Pegas să te ții.

  12. Zâna Eficienței, noroc că sar din mașină pe autostradă destul de rar. Iar la ritmul în care se construiesc autostrăzi la noi, cred că pot spune că o să mor înainte să rămân fără drumuri pe mijlocul cărora să pot circula fără griji. Din păcate, probabil că și bicicliștii o să circule pe aceleași benzi, deci s-ar putea ca povestea asta să nu fi fost decât un teaser.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s