Ionei tembeli, sau cum știința de fapt nu știe nimic

Oamenilor,

După cum probabil știți, lumea se trezește sub diferite forme. Unii se trezesc sub formă de vrăbii și ca urmare țopăie și ciripesc exasperant de cum fac ochi, spre disperarea celor din preajmă, deseori manifestată contondent dacă printre cei din preajmă se întâmplă să mă număr și eu. Alții se trezesc sub formă de pisici, cumva blegi și cu o moacă relativ adorabilă (ăștia au măcar avantajul că fac liniște în timp ce se scurg de ici-colo după haine și perie de dinți. Plus că poți să le furi tableta, că n-o să fugă după tine.) În fine, mai există oameni care se trezesc sub formă de leneși de copac, adică deloc, și eu – care de obicei mă trezesc sub formă de urs deranjat din hibernare. Mai puțin astăzi, când m-am trezit sub formă de Quasimodo.

Asta pentru că am dormit în frigider, ceea ce a rezultat (din cauză că singurul loc liber era congelatorul, care are rafturi cam mici) într-o sucire de ceva mușchi. Destul de decorativă, de fapt. Înainte să mă urc în avionul spre Paris ca să mă cațăr pe Notre Dame, am zis să mă uit totuși puțin pe descopera.ro, poate s-a inventat deja un mecanism pentru dezsucit gâturi. Știu că lucra Veta la ceva de genul ăsta la un moment dat, dar am recunoscut încă de acum trei ani câteva din piese într-o sculptură abstractă sudată cu chiu cu vai de Rhetta, și restul par băgate pe sub mobile, acolo unde (într-o casă în care halebardele și drujbele se folosesc mai rar) bănuiesc că ar fi picioarele respectivelor mobile. Deci n-are rost să cotrobăi prin boxă.

Cum spuneam în lunga introducere, în căutarea unui aparat de dezsucit gâtul (am găsit ceva scris în arabă, ce-i drept, dar pare să fie destinat mai degrabă învierii unuia pe care vrei să continui să-l torturezi, deci am senzația că nu e tocmai ce caut), am ajuns să mă uit pe descopera.ro.

Așa am dat peste articolul ăsta, care are un titlu promițător: „Bolile trecutului lovesc din nou”. M-am gândit că trebuie să fie ceva în legătură cu înmulțirea cazurilor de chestii cărora medicina modernă le pusese oarecum capac, cauzată de părinți cretini care refuză să-și vaccineze copiii. Îmi amintesc că am discutat această chestie pe deasupra unor pahare de vin cu Dragonii într-o eră geologică oarecare. În fine, zic să văd cam cât mai durează până prostia umană va învia și variola, din cauză că, se știe, maleficele companii farmaceutice fac vaccinuri prin care Guvernul Mondial Secret vrea să elimine de fapt jumătate din populație. Sau din cauză că vaccinurile sunt de fapt o păcăleală a medicilor ca să-ți ia banii.

Articolul era despre niște boli mult mai plictisitoare, scorbutul și rahitismul, care s-au reîncarnat drept consecințe ale fast food și xbox sau ceva. OK. Ce m-a făcut să râd mai tare decât faptul că poți fi suficient de tembel încât să trăiești într-una din țările din fruntea plutonului (Marea Britanie) și să-ți lași copilul să se îmbolnăvească de așa ceva au fost cele patru comentarii făcute la capătul articolului de o persoană pe tema unor ioni care conduc Universul. Și nici măcar ioni din ăia care există.

Despre asta e vorba de fapt azi, nu despre dezsucirea gâtului meu: vreau ca oamenii ăștia care îi dau înainte că sănătatea, speranța de viață și calitatea vieții depind de ioni și alți zei, nu de știință, să nu mai primească îngrijire medicală de nici un fel. Să li se dea ce au nevoie ca să-și practice cultul (?) și să li se ureze spor la treabă. Nu are nici un rost să risipești resurse pe ăștia când prin lume mor oameni care nu au opțiunea de a nu muri de anumite boli. Dar ceva îmi spune că ionicii ăștia sau cum s-or chema sunt primii la doctor când le curge nasul, gata să sufere imediat o amnezie temporară în privința propriilor convingeri altfel foarte ferme.

11 comentarii

  1. Aolicaaaaa…. muicaaaaaa…. unde le gasesti soro? Cum ai ajuns acolo si, mai ales, cum ai ajuns pina la comentarii?

    Acu’ la obiect (pentru ca obiect tre’ sa fii ca sa scrii in halul in care scrie corespondenta discovery). Am cautat de disperat prin dictionare verbul „a raga”. Nu l-am gasit. Am gasit „a rage” da’ nu se potrivesc conjugarile.

    Pe de alta parte, am putea banui ca este vorba despre o oarecum inabila coborire in context lingvistic romanesc a conceptului buddhist, rāga. Cum ar veni, un indemn la pasiune, atasament, dorinta. Nu e exclus.

    Nu e exclus pentru ca asta ar putea face putina lumina si in povestea cu „ioni”. Care poate contine din nou o usoara greseala ortografica, fiind, in fapt, „Yoni”. Care „yoni”, in sanscrita vulgara, este un vagin. In aia vedica e putin altceva, da’ cam in aceeasi linie.

    Deci indemn la pasiune, dorinta, atasament pentru vagin.

    Ramine o singura intrebare. Ce au scorbutul si rahitismul cu iesirea din dulap a Claudiei?

  2. Dragoane, fi-ți-ar coada, m-ai făcut să râd cu lacrimi, bătaie din picioare și horcăieli din lipsă de aer. E periculos la vârsta mea.

    Eu credeam că-i vorba despre un alt fel de lipsă, anume de neuroni, dar observ că în cheia interpretării tale ar fi bine să pun un disclaimer sau ceva. Cum că nu trebuie interzis accesul la îngrijire medicală lesbienelor. Altfel risc să fiu considerată homofobă și atât mi-ar trebui.

    Și eu care credeam că se grăbea să ne îndemne să ne rugăm, de aia a nimerit alte litere. Da. Dovadă că chiar nimic pe lumea asta nu-i lipsit de semnificație.

  3. 🙂 Obicei capatat de la matematica (mai exact de la profele mele de matematica), solutia nu e niciodata ceea ce pare la prima vedere. Aia la prima vedere este calea sigura spre un 4.

    Si, cam in acelasi ton, chiar daca nu e evident :D, ti-am dat sa citesti Italo Calvino? Sa-mi aduci aminte la sticla viitoare 😀

  4. Păcat că Claudia nu a avut aceleași profe de mate ca tine, atunci, pentru că asta ar fi putut s-o împiedice să se repeadă să-și verse aiurelile mistice la subsolul unui articol altfel decent despre niște chestii reale.

    Mai întâi trebuie să-ți aduc înapoi ce am împrumutat ultima dată de la tine. Ceea ce oricum am de gând să fac la sticla viitoare.

  5. Stii ce m-a mirat mai mult pe mine la Claudia? Pe linga greselile de ortografie demne de acel „penitenziagite” al lui Salvatore din Numele Trandafirului, observ niste clisee verbale care imi amintesc de carticelele religioase din vremuri mai vechi („vecinicia”, „toate a fost spre a ne trezi”, „cum sa facut toate”, „totul e posibil spun”), interbelice (poate inca si mai vechi).

    Ma intreb daca n-o exista vreun bezmetic pe undeva care a compilat chestii luate de pe acolo cu ceva idei nibirice, putin Hermes Trismegistus si altele asemenea si isi propovaduieste doctrina sub nasul nostru fara ca noi sa avem habar. Asta ar fi o noutate, tendinta momentului fiind aceea de a incorpora terminologie si idei contemporane, gen Psihologie Quantica.

    Sa sunam la ICR, sa-l promoveze. La categoria „umor involuntar”.

  6. Ba eu cred că dacă ne suflecăm mânecile minților și ne apucăm să umblăm puțin în măruntaiele hibridului, putem compune o nouă dogmă. Ceva cu șanse promițătoare de reușită. Deci ar fi mai bine să nu facem struțocămila de râs încă, poate o să fie nevoie s-o promovăm și ar fi mai greu. Deși am putea pretinde că a fost parte din strategie. Că de fapt asta e metoda noastră de propovăduire: Dissoi Logoi. Și s-o promovăm noi.

    Doctrina ar presupune, evident, supremația divină a babelor și celor numiți de ele babe onorifice. Din care ar decurge avantaje atât spirituale, care ne interesează destul de puțin, cât și materiale, care ar putea veni sub formă de palate medievale și renascentiste (hai, primim și moderne, dar să fie frumoase) prin locuri de poveste. La munte, în special. Hai și la mare, una. Sau zece, bine, primim.
    Lista avantajelor e, firește, deschisă.

  7. Ooooo boy! Grand projet! Dar le-a iesit si unora mai incuiati, de ce nu?

    Pe mine sa ma pui pe lista cu unul singur. De fapt sa-mi aduca plocon exclusiv caramizi, tigla, nisip, ciment, fac eu lista cu specificatii tehnice amanuntite. De restul ma ocup singur ca cine stie ce aberatie de cartof in teapa imi fac hipsterii astia post postmodernisti astia.

    Dissoi Logoi zici? Buna idee. Mai ales ca putem sa reclamam oricind, in caz ca nu ne crede cineva, legatura lingvistica dintre Yoni si Sextus Empiricus (Swadhisthana Chakra, corespundentul energetic al lui Yoni este simbolizata de un lotus cu 6 petale si este a 6-a chakra daca le numeri de sus in jos, doara nu va gindeati la sex).

    Gata, ma duc sa ma pregatesc de noaptea institutelor culturale. Cica se trage cu arcul la turci.

  8. dragoane, ai un umor ca o pata pe plaman.
    las-o dracu de treaba, mai bine taci sau pui muzica.

    altfel erai baiat bun pe vremuri. pana sa ajungi nedumeribil.

    tronio, a fost frumoasa grecia… pacat ca ai lipsit de acolo.

  9. eu o sa ma retrag din blogul asta. vremurile sunt grele si oamenii tampiti. nu stau sa enumar tampitii din blogul asta. mai bine ma retrag.
    dar las scrisoare ca o iubesc pe petronia. ea mereu mi-a fost aproape si o sa o salut cand pofteste pe la mine.

    in rest, va urez un papion de cacat.

  10. Ok.

  11. dragule, dar ce-i asa greu sa „enumeri” cand e vorba de unu singurel: io.
    ( alte avataruri ale lu „io” nu se pun pentru ca nici nu le mai tinem minte. o multime silentioasa. si toti cu papion din soiul parnassius phoebus. )

    petronia, va trebui sa tii aproape conform dorintei testamentare.
    aa, piticugras. cand termini simularea retragerii sa ne anunti cumva ca sa ne bucuram si sa bem ceva de ocazie.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

