Colecția de cărți babane: The Devil’s Dictionary

Oamenilor,

Știu că am fost puțin în comă, dar dacă mai sunteți din întâmplare pe aici vă povestesc ce am visat, iar dacă sunteți și voi tot în comă, păi să vă trezesc, nu? Da.

Am visat o carte, pe numele ei The Devil’s Dictionary. Ea era cam la fel de tare ca și Bibliografia Generală a lui M. H. Simionescu, la care v-a trimis pentru râsetele noastre cele de toate zilele Rhetta acum o mie și ceva de ani. Conținea exact ce spune titlul, adică un dicționar. Care însă dicționar e atât de tare încât vă jur că am început să plâng ca o babă senilă amintindu-și de soldatul rus care i-a furat găinile și alte chestii mai puțin înlocuibile, când mi-am dat seama că el a fost scris deja, și nu l-am visat eu în premieră. Mdap.

Să fie clar, singurul motiv pentru care Ambrose Bierce a publicat această carte în 1906, și nu eu, e că eu eram mă ocupam cu pictograme la vremea aia. La fel cum singurul motiv pentru care el a fost „the laughing devil of San Francisco”, și nu eu, e că eu eram pe vremea aia în Petra.

Fără alte introduceri, oameni cu simțul umorului, vă prezint The Devil’s Dictionary, din care încerc să mă abțin să citez tot și mă mulțumesc cu:

ADDER, n. A species of snake. So called from its habit of adding funeral outlays to the other expenses of living.

ALLIANCE, n. In international politics, the union of two thieves who have their hands so deeply inserted in each other’s pockets that they cannot separately plunder a third.

BACKBITE, v.t. To speak of a man as you find him when he can’t find you.

BAIT, n. A preparation that renders the hook more palatable. The best kind is beauty.

CANNON, n. An instrument employed in the rectification of national boundaries.

CAT, n. A soft, indestructible automaton provided by nature to be kicked when things go wrong in the domestic circle.

DELUGE, n. A notable first experiment in baptism which washed away the sins (and sinners) of the world.

DISTANCE, n. The only thing that the rich are willing for the poor to call theirs, and keep.

EMBALM, v.i.To cheat vegetation by locking up the gases upon which it feeds. By embalming their dead and thereby deranging the natural balance between animal and vegetable life, the Egyptians made their once fertile and populous country barren and incapable of supporting more than a meagre crew. The modern metallic burial casket is a step in the same direction, and many a dead man who ought now to be ornamenting his neighbor’s lawn as a tree, or enriching his table as a bunch of radishes, is doomed to a long inutility. We shall get him after awhile if we are spared, but in the meantime the violet and rose are languishing for a nibble at his glutoeus maximus.

Și mă opresc aici, pentru că nu-s Ponta, mă doare mâna de atât copy-paste. Și apoi, când râd prea tare am tendința să tremur cu casă cu tot. Încercați și voi.

 

LE: Ba nu, nu mă opresc, pentru că nu vă trebuie foarte multă greacă și nici mai multă teologie decât știe Gâdea ca să înțelegeți:

EUCHARIST, n. A sacred feast of the religious sect of Theophagi.

Și atât mai zic:

MAGNET, n.Something acted upon by magnetism.

MAGNETISM, n.Something acting upon a magnet.

The two definitions immediately foregoing are condensed from the works of one thousand eminent scientists, who have illuminated the subject with a great white light, to the inexpressible advancement of human knowledge.

MONKEY, n.An arboreal animal which makes itself at home in genealogical trees.

PHYSICIAN, n.One upon whom we set our hopes when ill and our dogs when well.

PORTUGUESE, n.pl.A species of geese indigenous to Portugal. They are mostly without feathers and imperfectly edible, even when stuffed with garlic.
RED-SKIN, n.A North American Indian, whose skin is not red – at least not on the outside.
SAINT, n.A dead sinner revised and edited.
13 comentarii

  1. „nu l-am visat eu în premieră”…
    fereasca! s-a mai visat unu in premier si de fapt uite in ce latrina a bagat totul.
    in spirit de coma continua, astept redefinirea notiunilor de LOVITURA DE STAT si de PLAGIAT, eventual ca regionalisme.
    si era sa ma balbâi inainte de „regionalisme”

  2. haha! PLAGIAT e un tzigan de la piatza gorjului. il stiu.
    Pe LOVITURA nu o stiu. Dar o sa te bata ca razi de ea.

  3. Fain…multam pentru pont dar „Bibliografia Generala” nu are egal…

  4. Grosz, fac chiar mai mult decât atât, îți ofer nu una, ci două definiții:

    PLAGIARISM, n.
    A literary coincidence compounded of a discreditable priority and an honorable subsequence.
    PLAGIARIZE, v.
    To take the thought or style of another writer whom one has never, never read.

    Pitice, dacă tot îl cunoști pe Plagiat, crezi c-ai putea să-l convingi să stea cuminte, eventual să se reorienteze profesional spre chinezării, adică spre plagiate acceptate universal?

    SuziMuzi, bine, bine nu are egal. Dar are ≈ .

  5. oooho, daca as fi CCJ, as zice cam asa: „PLAGIARIZE” este o inselaciune rezultata, totusi, dintr-o activitate intelectuala cu o anume implicare. (Einstein a plagiat, cert. umpic, o idee din aer. Poincaré n-a zis nimic, un tip cu mult bun simt si var cu presedintele, ehe.)
    asta nu se pune însa in cazul lui Ponta. pentru ca nu el a plagiaaat. shit, merde, merda. scheisse. pardon.
    are dreptate sa nege vehement. pai nu el a facut teza aia, idiotilor. a scris-o cetateanu Diaconu. care s-a auto-plagiat, treba lui. a si zis ca lui nu-i pasa si ca doar n-o sa-l dea in judecata pe Ponta. ar fi si culmea. deci da, io, CCJ, sustin ca, in limitele constitutiei, ar fi bine sa se faca o petitie de sustinere a lui Ponta, acum imediat, ca el n-are de-a face cu teza aia, e inocent.
    hai sa punem umaru sa-l ajutam dracului. tara de hoti, tara de corupti, tara de plagiatori, bea o cafea ceva si trezeste-te. ce ma-sa mare.

  6. Moaaaaamă!!! Unde-l găsiși, babo??? A, ce senilă sunt! tocmai ce ai spus!

    E mai tare decât dicționarul nostru moldovenesc! Iar unele definiții sunt …more than …extra-delicious!

  7. […] postări nevrozate, am o mie patru sute de ani vechime (adică 1400), că de aia îmi place mie de Surorile demente Marx – par din același contingent (nu transcendent și nici măcar descendent). Sunt la fel de […]

  8. Te somez ca la urmatoarea intrunire la birlog sa te prezinti cu cartea-n protap. Evident, cu doua conditii: sa-ti apartina si sa o fi terminat deja 🙂 Ocazie cu care iti mai dau voie la un Djuvara, poate chiar doua, daca intre timp mai cumpar una si o si termin, lucru in plan, de altfel. (hai ca au inceput sa-mi placa virgulele).

  9. nu mai am absolut niciun umor. mi se pare trist ce se petrece. pentru cine intelege ce inseamna un plagiat in teza de doctorat, exista macar un site unde se poate semna

    http://www.petitieonline.com/demisia_premierului_victor_ponta_cerut_de_mediul_academic

  10. oh, te rog sterge doo, petronia

  11. Groo, din păcate zici bine. Pentru „fals” n-am găsit încă definiția în ză Devil’s Dictionary. Iar „impostor” există definit doar din perspectiva subiectivă, asta fiind una din puținele eventualității cărora Bierce nu le-a prevăzut luminoasa carieră viitoare.

    Dagatha, care ne laudă frumos pe blogul ei chiar mai mult decât pare în link-ul de mai sus, primește din partea noastră o floare. Din păcate, după floarea asta o să vină: o albină (sperăm că nu ești alergică, dacă ești – stai cuminte și respiră încet), o vecină care s-ar putea s-o revendice (floarea, nu albina. După aia o să vină un vecin furios.), o pisică ce urmează peste tot vecina respectivă (ceea ce e o ocazie de râs pentru tot cartierul, de multe ori) și o armată de câini, pentru că pisică. Pentru problema Dagathei, trebuie să ne mai gândim la o soluție care să nu conțină nici una din metodele pe care am apucat să le patentăm până acum, pentru că nu vrem să-și dea cineva seama că o ajutăm.

    Dragoane, păi vai de mine. Am dat link-ul, cartea e una dintre cele mai libere publicații de pe Pământ, fiindcă i-a expirat copyright-ul. Deci e pentru tot poporul cu simțul umorului și suficiente cunoștințe de limba engleză încât să nu se piardă orzul pe gâște. Motiv pentru care am și plantat link-ul mai sus. Dar dacă preferi, pot s-o printez și să vin cu ea în proțap. Știu însă că tu cu e-readerul = love, deci mai bine ia-o de aici.

    Groo iar, tocmai pentru că e trist ce se întâmplă (în frunte cu declarația noii ministre a educației, care seamănă mai mult a „băăă aveți grijă că vă ia dracu!” – mă refer la chestia aia că dacă i se retrage titlul de doctor lui Ponta e în pericol toată școala doctorală), trebuie să avem în continuare umor. Dacă Ilf și Petrov au avut, cred că e datoria noastră să avem și noi.

  12. madam ministru ecaterina andronescu zicând ca desfiinteaza scoala doctorala isi aminteste probabil de vremurile nu foarte indepartate ale tineretii ei cand o nu mai putin ilustra predecesoare a desfiintat scoala doctorala in toata tara. si desfiintata a ramas vreme de peste zece ani, pana când ordonatoarea, elena ceausescu, a disparut din tablou asa cum stie toata lumea. numai ca lumea uita usor iar criza face sa renasca orbirile.
    cat despre umor, as mai avea daca ar fi singurul lucru ramas, asa cum fusese pe vremea glorioasa a comunismului târziu. or, au mai ramas si altele.

  13. Gata, click pe link, salvat epub, pregatit pentru e-reader. Cit de neaos suna fraza anterioara…

    In nimicnicia mea, nu observasem ca ai pus link, motiv pentru care aveam banuieli ca o citesti intr-un format mai clasic, eventual imprumutat de pe la varii biblioteci straine de a ta. Dau un vin intru iertarea pacatului neatentiei.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

