Câteodată vorbim mai serios decât altădată

Oamenilor,

Fără bancuri și pe scurt. Eu sunt ok, dar.

Dacă vreunul dintre voi e donator de sânge sau pur și simplu are vreo pasiune pentru salvat vieți, cineva are nevoie urgentă de A pozitiv la spitalul Floreasca din București. O copilă. Se cheamă Violeta Andrei, iar chestiunea e suficient de urgentă încât să scriu eu aici despre ea, conștientă că șansele ca unul dintre voi să știe despre ce vorbesc sunt cumplit de reduse.

Nu știu ce grupă de sânge e asta, nu mă pricep. Dacă vă sună cunoscut și sunteți prin zonă, poate vă vine chef să faceți mai mult decât se poate spera în țara asta. Zic și io. Câteodată, „până mâine” înseamnă chiar „până mâine” și termenele-limită sunt respectate chiar și în România.

Se poate dona la Centrul de Transfuzii de la Floreasca sau la Hematologie, tot acolo. Se întreabă de numele ei. Că treaba e adevărată și urgentă cum numai lipsa de sânge în condiții de hemoragii interne și comă e, vă garantez eu.

Oamenilor, câteodată e groasă treaba.

 

Goodnight, travel well, Violeta.

19 comentarii

  1. A+ nu e o grupa chiar asa rara, o am si eu. din pacate sunt mult prea departe. probabil ca le lipseste A+ din stoc dar trebuie intrebat peste tot, centru de hematologie, crucea rosie, alte spitale. de obicei se ocupa ei de asta, ar trebui. sangele se conserva, careva in bucuresti trebe sa-l aiba. pare rau ca nu pot face mai mult

  2. Groo, exact acelaşi traseu logic l-a urmat şi mintea mea. Doar că la telefon cineva de la Centrul de Transfuzii zice că fata are mare nevoie de sânge şi alte chestii rele. Ştiu că ar trebui să aibă, că e o grupă comună, doar că ştiu şi cum e să turbezi strâns de gât de un lanţ de „ar trebui”.
    Mulţam fain că.

  3. Buna !
    Am nevoie de un numar de tel. (urgent) pentru mai multe informatii.
    Nu am cont pe facebook (de unde se pare ca a plecat informatia) dar am confirmarea ca anuntul este real (printr-un medic de la Floreasca).
    De asemenea stiu ca se potate dona orice grupa de sange pentru ca se face schimb cu alte centre. Este de asemenea adevarat ca situatia este grava.
    Voi incerca sa trec anuntul umanitar in stirile de pe Trinitas Tv.
    Cu stima,
    Mihail Irimia

  4. Mihail, în afară de ce ți-am scris pe e-mail, mulțumesc pentru că ai scris informațiile astea aici și pentru că încerci să ajuți. Numai bine.

  5. Deci trebuie donatori cu grupa A cu RH pozitiv.
    Cei care au consumat alcool cu o zi inainte, peste 45 de ani si cu boli in decursul vietii gen hepatite, diabet stiu ca nu li se accepta donatia.
    Stiu ce inseamna nevoia de singe, asa ca nu pot decit sa ma gindesc ca se va rezolva pina la urma.

  6. Da, AdmuS, cam asta trebuie. De fapt, se cam acceptă orice grupă, înțeleg că se practică și un fel de schimb cu alte spitale sau ceva. Dar în principiu, A pozitiv, da.
    Mai sunt o serie de condiții pentru donatori, dar cei care donează de obicei le știu, iar cei care nu donează de obicei, dar ar putea vrea s-o facă acum, află detaliile de la mine sau de la cei de la spital.
    Da. Cred că la asta încearcă să se gândească toți. Să sperăm.

  7. ai incercat la http://www.donatorionline.ro cum itzi zisei?

  8. Cruela de vila, da. Mulţumiri multe şi ţie. Lista a ajuns unde trebuia.

  9. sa fie’ntr-un ceas bun!
    🙂
    Doamne ajuta!

  10. Update.

    Am reusit sa vorbesc ieri cu medicul de garda si l-am rugat sa ma puna in legatura cu familia insa pana acum nu am avut niciun raspuns.
    Este posibil sa nu fie de acord cu genul acesta de campanie. Anuntul poate fi trecut si la Radio Trinitas insa avem nevoie de acordul familiei si de ceva informatii in plus.

    Pentru cei ce va hotarati sa donati, trebuie sa stiti ca este posibil doar dimineata, intre orele 7 si 11, iar donarea se face langa sectia de ortopedie. Nu cautati „Centrul de transfuzii” pentru ca ajungeti undeva la subsolul spitalului, intr-o zona creepy rau :).
    In rest … cum spunea si Cruela de vila, Doamne ajuta !

  11. Mihail, mulțumiri pentru update. Mă gândeam eu că pentru o campanie mai mare e nevoie de mai multe detalii, doar că nici eu nu am reușit încă să obțin informația respectivă.
    Dar mulțumiri mai ales pentru că ai încercat. Și pentru detalii.

  12. A+ am și eu: O grupă banală, m-am gîndit, și am întrebat la donare (e mult de-atunci), chiar aveți nevoie de sîngele meu? Mi s-a răspuns: Dacă grupa e frecventă, atunci frecvent avem nevoie de sînge. Logic, nu? Dar ce ne facem dacă donatorul e gay, eeh? Ca să nu mai vorbim de 45+. Nu se acceptă, to’arăși, nu se acceptă.

    În altă ordine de idei, tovarășa Violeta Andrei e cine cred eu că e? Nu că ar face vreo diferență, dar sînt curios.

  13. Pinocchio, nu e actrița, dacă la ea te gândești. E o tânără care s-a nimerit pe scaunul din dreapta al unui inconștient.
    Stai puțin: ce pomenești tu acolo sunt criterii reale? În ce lume, că mă apucă groaza?

  14. Despre 45+ vezi mai sus și întreabă-l pe AdmuS. În rest, de Germania e vorba: Cînd mergi să donezi sînge, mai întîi trebuie să răspunzi la un chestionar care include întrebări despre boli, sex tourism în țări subdezvoltate și homosexualitate. Sîngele donat este oricum testat la HIV (ceea ce britanicii, de exemplu, nu au făcut pînă nu demult, drept care una din întrebările de mai sus este și dacă ai avut domiciliu permanent in Marea Britanie in timpul epidemiei de SIDA), dar testul de HIV vede ceva abia la 6 săptămîni după infecție, timp în care persoana respectivă poate fi totuși contagioasă. Cum se consideră că homosexualii trăiesc în promiscuitate și risc, sînt excluși de la donarea de sînge. Perfect real.

    Însănătoșire grabnică tinerei! Eu mă îngrozesc la ideea că în România e nevoie de apeluri pe internet ca să găsească sînge din cea mai frecventă grupă.

  15. speram ca s-a rezolvat cu transfuzia de sange si ca violeta este bine! Multa sanatate!

  16. Mi se pare ciudată vârsta limită. E prea mică. Un om la 45 de ani e tânăr și vesel, dacă nu și-a bătut joc de corpul lui, iar dacă a făcut asta oricum e exclus de la donare. Iar criteriul orientării sexuale e cel mai imbecil lucru de care am auzit vreodată. De parcă homosexualii ar avea un comportament sexual mai promiscuu decât heterosexualii. Cunosc oameni care ar face ideea asta să plângă cu sughițuri înduioșătoare.

    E nevoie când e urgență, cred. Și când e ceva cronic. Și când întotdeauna.

  17. Da.

  18. Maine merg si eu sa donez. Din ce am inteles e cam in aceeasi stare, un picut mai bine, se pare!!!

  19. Andrei, mulţumirile sunt probabil printre puţinele lucruri care nu se devalorizează prin repetiţie. Nu-i nevoie să-ţi spun eu ce lucru uriaş faci. Totuşi, nu strică. Mulţumiri şi cea mai bună urare mi se pare să nu ai vreodată ocazia să înţelegi în toată dimensiunea ei importanţa ajutorului pe care-l oferi.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

