Avion cu motor / Şi cu un nebun la bord…

Oamenilor,

Dacă mai ţineţi minte cum am crăpat eu de căldură voluntar anul trecut la Otopeni Air Show, probabil singura ocazie din an când nu înjur vremea bună vara şi senzaţia de cârnat uitat într-o tigaie care a luat foc, sunteţi siguri că o să mă prezint sâmbătă cu ochii roşii de nerăbdare la Bucharest International Air Show. Care e Otopeni Air Show-ul de anii trecuţi, doar că la Băneasa. Deci lăsaţi maşina acasă şi veniţi cu autobuzul. Şi cu apă rece pentru mine.

O să mă recunoaşteţi uşor, voi fi baba deghizată în meduză topită, care la finalul demonstraţiilor se va auto-raşcheta de pe asfalt şi va zice din nou că să te joci aşa cu nişte maşinării printre cele mai puternice posibile, grele ca dracu şi plutitoare prin aer, e să-i dai muie gravitaţiei. Să sperăm că nu e ofticoasă.

Aşadar, sâmbătă şi duminică, Bucharest International Air Show, adică Otopeni Air Show rebranduit. Cu nişte italieni legendari (Frecce Tricolori), nişte turci turbaţi (Turkish Stars), cu Yurgis Kairys, Romanian Hawks şi Iacării Acrobaţi de care am mai povestit. Şi cu mulţi alţi nebuni. Cu căldură dementă, fireşte, şi cu prea puţine sau deloc bude. Dar de la avioane cu care nu vrei să te întâlneşti în perioade de ne-pace la avioane pe care nu le crezi în stare de mare lucru când le vezi cuminţi pe pistă, o să fie chestii de văzut. Inclusiv, iar, ce se poate face cu Boeing-ul 737 dacă eşti suficient de nebun.

Atât mai zic. Căutaţi pe YouTube „Lomcovak” sau „Lomcevak”. Uitaţi-vă la mai mult de o filmare, că e greu să prinzi cu adevărat pe cameră figura asta, pentru că oamenii sunt proşti şi fac zoom in, stricând astfel reperele. Dacă nu vă face nimic, atunci probabil că nu o să vă intereseze niciodată show-urile aeriene. Ceea ce-i păcat, pentru că nu veţi avea ocazia să aflaţi cum arată de fapt aşa ceva, şi multe alte chestii, toate imposibil de surprins în filmări. Dacă nu tremură pământul sub tine e greu de înţeles atmosfera.

Vă las cu o timidă reprezentare video a cum arată un Lomcovak făcut de Frecce Tricolori, care o să fie acolo.

Normal că mai am cremă cu FPS 50, ce întrebare e asta?

 

PS: Dacă zice careva ceva de Icar, iese măcel.

8 comentarii

  1. ete na, tzara se piaptana si baba arde. de nerabdare sa adulmece kerosenu.
    daca as mai avea umor i-as zice babei ca sa stea pe betonu pistei si nu pe asfaltu topit dar sa caute bine pista aia ca la baneasa sunt mai multe case printre piste decat piste printre case. ca „baneasa” de la „ban” vine, si banu-i ochiu dr… dar apropo de doctor si doctorat, nu mai am. umor. s-a dus dr…

  2. Babo, clipu’ lu’ matale a reusit sa-mi ridice toti perii pe corp. Si doara stii ca e greu de verticalizat ampla-mi podoaba capilara. Ca sa nu mai spun ca vasta experienta de zburator prin avioane, in conditii, uneori, nu foarte normale, are o oarescare consecinta anestezica.

    Vedem, vedem. Vorbim si poate aducem noi rascheta.

  3. Dragoane, știu că suportați căldura, pentru că știu sigur că ați fost la mare. Deci hai. Eu zic că e ceva ce ar trebui încercat o dată. Ar fi așa fain că vă scutesc de o muncă, tocmai jupoi toate tigăile de stratul de teflon. E că sunt genială? Știu.
    O să porți o pălărie, nu? Și din rezon de insolație, dar și pentru că ampla ta podoabă capilară s-ar putea să dărâme vreun avion. Filmările nu reușesc să surprindă nici 10% din cum e de fapt.

  4. Groo, acum ce vrei să fac? Trebuie să mă duc, măcar ca să fur un avion cu care să duc în siguranță pe o insulă exotică pe cei din comisia de etică a Universității București. Umorul tău s-a dus doctorului? Ce-i drept, am auzit de la un amic doctor că un pacient a încercat o dată să-l plătească cu niște pantofi vechi și o găină vie. Medicul tău trebuie că e un colecționar.

  5. Babo, bine ca nu era o gaina veche si niste pantofi vii.

    Dinspre partea cealalta, negociez cu dragoanca, proaspat intoarsa in zbor de prin tari mai racoroase, si vorbim. O sa-mi iau si o ghiulea de fo 50-60 tone cu lant scurt ca sa nu ma ia valul si sa ma duc dupa aia cu flacari in nari. Si palarie, obligatoriu. Si pentru mine, si pentru ghiulea.

    Si da, esti geniala. Dar nu mai ai de mult nevoie de confirmarea mea.

  6. Ah, si un link. Pentru ca nu ma pot abtine. A se vedea mai ales ultima parte.

  7. mai bine ati iesi la sosea cu cisterne de apa si kärcher de spalat onoarea hotului doctor. dar si cu avioane e bine, cu ghiulele, mai puneti si ceva tancuri, altfel nu-l dezlipiti pe ponta de scaun. de-ar fi sa piara jumatate de tzara el nu pleaca. vai mie, am avut aproape totdeauna dreptate cu prorocirile, mi-ar parea rau sa am si de data asta. cu asta imi iau si ramas bun de aici pentru motive de calatorii albastre, verzi si caramizii. mi-a facut placere

  8. uitasem sa las asta, pentru contrast, pentru ca nu e voie, pentru naturaletze si limpezime, pentru imponderabila naivitate a lui „ii-mt”. si inca asta 🙂 basta


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

