Sacii, căruţa şi ameninţarea

Oamenilor,

Stăteam eu cuminte şi mă scărpinam într-o ureche, când cu cealaltă ureche, aia în care nu mi-a intrat azi-noapte un ţânţar dement, l-am auzit pe Victor Ponta cum îmi transmitea personal un mesaj. Mesajul îmi amintea că a trecut ceva timp de la ultimul antiverb al săptămânii, aşa că nu mai pierd vremea şi vi-l prezint. Acesta este: „Cine ridică sabia, de sabie va muri”. Ponta l-a emis în seara asta, în contextul câştigării la scor mare a alegerilor, se pare, de USL. Cum nu pricep ce alt rost ar fi putut avea o asemenea declaraţie decât să-mi amintească mie de antiverbe, la treabă. Piţigoiul Peracle îmi suflă (şuieră mai mult, îi place să imite viscolul ca să mă consoleze că peste tot în ţara asta ninge, numai unde mă nimeresc eu nu) ceva care conţine, aleatoriu, cuvintele „mafie”, „ordinar”, „ameninţare” şi „abjectă”, plus ceva cu dreptul de proprietate intelectuală şi incapacitatea absolută a liderilor PSD de a se bucura cât de cât normal şi neimbecil de victorii, dar să rămânem la antiverbul anului. Hm? Da, săptămânii, aşa am zis şi eu.

Să vedem de ce este el un antiverb, că sensul n-ar fi unul în principiu prost, anume: la violenţă se răspunde cel mai eficient cu violenţă. După cum ştim, chestia asta funcţionează, de la pisici turbate la Orientul Mijlociu, foarte bine. E instinctiv, când careva îţi măsoară rezonanţa craniului, să-i testezi şi tu limita elasticităţii ciolanelor. Până aici, ok.

Dar să vedem dacă e şi corect. Şi cum altfel să facem asta decât chiorându-ne prin istorie, aşa cum le stă bine unor babe. Acolo dăm de nişte tipi ale căror săbii au stat mai mult prin maţele oponenţilor decât în teci, dar care au murit de chestii care nu pot fi considerate decât, eventual, săbii ale zeului la modă în perioada aia. Alexandru cel Mare – malarie. Napoleon – că de cancer la stomac, că otrăvit cu ceva, dar, oricum, nu de sabie. Ginghis Han – pneumonie sau căzut de pe cal, cel mai probabil. Attila – un fel de hemoragie (deşi în cazul lui s-ar putea ca hemoragia să fi avut o sabie drept cauză). Mohamed II – otrăvit. Saladin – ceva boală cu febră. William Cuceritorul – boală (posibil o lovitură nasoală de o parte din faţă a şeii, deci să nu ne gândim unde mai precis). Pericle – ciumă. Ştefan cel Mare – Vadim Tudor. Hannibal – otravă. Geronimo – pneumonie. Richard I (ăla cu inima de leu) – cangrenă. Ăştia doar aşa, în grabă, că mi-e foame şi trebuie să ajung la concluzie, altfel o mănânc.

Concluzia e simplă, dar înainte trebuie observat încă un lucru: unii din ăia de-au ridicat sabia prin istorie au şi murit de ea. Adică restul. Fie pe bune (în bătălie), fie simbolic (au preferat să kaput decât să nasol, ca Cleopatra şi Hitler, sau au fost ajutaţi de binevoitori, ca Cezar). Dar problema lui Ponta e că toţi au reuşit să facă ceva cu sabia aia, dacă tot au ridicat-o, înainte să crape.

Eu una mă duc să mă cac. Ameninţările nemascate în momentul câştigării unor alegeri şi smochinele au efectul ăsta.

A, în drum spre budă a aruncat piţigoiul Peracle cu un biscuit din beton în mine şi m-am prins că e necesară o precizare. Mă doare-n cot cine şi de ce a câştigat alegerile. E vorba despre tâmpenii belicoase de om care vorbeşte dormind, după ce a citit biografia lui Hannibal înainte de culcare. Ponta, Diaconescu – e ceva suspect cu colegiul ăla din Gorj.

6 comentarii

  1. Petronia,

    Era vorba de doua chestii diferite în pilda ascutisului siesi letal. Una era duelul, înainte de inventarea flintei ori a pistolului ori a altor metode fulminante de hacuire reciproca întru salvarea onoarei si a argintariei. Deci. În duel, doi ridicau sabia, dar textul nu e deloc eliptic, finca oricum unul din aia doi care ridicau sabia nu se mai ridica dupa happening. A doua chestie, mai neaosa, facea pur si simplu trimitere la seppuku, neaosa finca zicala vine de la urmasii niponi ai dacilor.

    Restul alora cu taisuri la brâu si morti de cauze naturale (finca orice cauza de dat coltul e naturala) sunt, cum zice englezul, simplement des biais de recrutement, finca li s-au atribuit larga manu sabii, în timp ce ei aveau palos, floreta, custura, shish, briceag, cosor, coupe-papier sau cutit de bucatarie. Deci cine ridica satârul de macelar, spre o pilda, sau joagarul (ca si ala taie, daca poti sa-l ridici), poate crapa de hepatita sau de batrânete sau de accident vascular cerebral. Daca au cerebral.

  2. are (nu au), pardon de (dez) acord.

  3. Alexandre, observ că ai dreptate. Afară tocmai ninge în toate direcţiile deodată, ceea ce înseamnă că nu am nevoie decât de două săptămâni şi 12 încercări eşuate ca să aduc ninsoarea unde vreau. Am alergat şi eu pe străzi în toate direcţiile deodată, ceea ce a rezultat în faptul că acum mi se topeşte un munte de zăpadă pe hol, din care o să-mi dezgrop cizmele mai încolo. A mai rezultat şi-n trei ciocane, jumătate de pui prăjit, un târnăcop şi o pernă, dar asta nu contează decât ca fapt documentar, anume ce ţin oamenii prin preajmă la ora unu noaptea. Mă rog, ăia care au ţintă.

    Cu hermeneutica tăişului ai şi nu ai dreptate, pentru că să vezi chestie: din lista aia, mulţi tocmai săbii au ridicat. Spre exemplu, despre tizul tău cel Mare nu cred că putem spune că i-a băgat lui Darius un şiş în coaste. Ai dreptate însă cu Geronimo, care recunosc că e posibil să fi ridicat mai des tomahawk-ul decât sabia. Dar na, câtă vreme n-a ridicat plămânul, tot nu e simetrică chestia. Cuţit de bucătărie? N-am zis nimic de mine prin text, nu ştiu ce-ai citit.

  4. Din moment ce n-avem raportul autopsiei lui Darius, poate la fel de bine sa stea-n picioare si ipoteza tirbusonului înfipt în ventriculul drept. Sau stâng. Da, ai dreptate, ala nu taie, doar împunge, precum un corn de taur si nu cred ca se jucau de-a corida si Darius juca u nbad luck banderillero. Deviem, deviem.

    Ce-ti spune tie ca nu era vorba de un bisturiu ? Hm ? Ca doar pe vremea aia nu exista celioscopia.

    Sau l-o fi taiat la montaj, asta se pune ?

    Ah, ce-am citit despre tine prin text nu mai stiu, o fi fost printre rânduri. Tot ce misca-n tara asta: rândul, ramul…

  5. Am inlocuit niste hoti satui cu niste hoti flamanzi. Bine n-are cum sa fie.

  6. Un prost talentat care ar fi trebuit să tacă din gură şi să-şi vadă de daltă. Că din punctul meu de vedere, şi arta îşi pierde luciul când îm aduc aminte că a fost scremută de un căcat de om.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

