Bucuroși le-om suge toate, de-o fi pace, usturoi

Zzzbăbăciunilor,

Un pic pe alte topice, că ne-am săturat și noi de-atâta spurcat în stânga și dreapta.

Pun io azi paltonu pe mine, ies din casă. Intru la metrou. N-aveam niciun drum, da’ așa, ca fază. Ajung la Unirii. Mă mir (a câta oară) cât de prost se îmbracă românii. E, și vreo trei pași mai încolo am Revelația:

Un miros nu știu cum bre nepoțele, de rostogolea inima asta dă babă-n mine, cât e ea de stafidită, o culoare, o nebunie, o ce vrei tu. Rafturi întregi de dulciuri, de bonboane, nu mai văzusem așa ceva demult. Mă apropii.

Erea bonboanele moldovinești Bucuria, de care io mai auzisem și mai și gustasem. Aia mă știa, vânzătoarea, o dă pe glumă:

– Domniță Marx, ia-nșiarcă Bucuria d-ași, că di acreală ti-oi mai fi săturat și mata, poate ti mai îndulșiești.

Io, asta și vroiam. Halesc instantaneu. Mă lovește mai întâi un gust baban de ciocolată, cum n-am mai simțit de la Suchard-urile originale, făcute prin ’30. Apoi o dă cu cireșe, cu fructe, cu nebunii, cu post-gusturi secundare de alune, super-șmecherie ce chintesență gastronomică conține dânsa-ntrânsa.

Aia mă vede, leșinam. De bune ce erau, se pișă pe orice, da’ nu și pe alea făcute de bunică-mea, evident. Trăiește, are 163 de ani.

Zic: mamă, sunteți prea tari. Da sloganu’ ăsta, „Cu noi viața e mai dulce”, e cam de căcat.

Mda, zice, acușa am diăschis.

Drept care îi sesizez clar pe cei de la Bucuria că la o asemenea mândrie de bonbon și ciucalată nu se cade să umbli cu sloganuri amărâte. V-aș zice eu aci, acu, propoziția potrivită dacă n-ar costa niscai bani, așa că nu-mi rămâne decât să vă aștept în particoler.

La pariu că Bucuria se va pișa pe batonul Rom?🙂

bucuria

6 comentarii

  1. Aolicaa…. babaciuneeee… pai de ce nu mi-ai zis sa citesc postarea mai devreme? Acu’ juma’ de ora eram pe la Unirii.

    Uite, vezi de ce nu-mi place mie Tudor Chirila? A uitat din lista nevoilor femeii bucuria. Cu toate eufemismele ce decurg din ea, putea fi singura in lista.

    Gata, ma duc sa-mi iau paltonul.

  2. 🙂

  3. unde e magazinul? „bucuria” au disparut si de pe magheru si de pe cantemir de aproape un an. si nimic nu mai e la fel.

  4. Ii urmaresc de cand montau ramele. Am fost primul client al acelui magazin (am fost si eu primul odata). Am reusit sa-i conving sa faca prima proba cu casa de marcat pe mine. Au fost amabili si m-au servit. Chiar mi-au dat rest fara sa comenteze la 100 roni si bon fiscal. Probabil se vedea ca inghiteam in sec. Pretul e cu cel putin 30% mai mic decat la magazinul similar din mall. Chiar imi doream sa scrie cineva despre ei. Bravo!

  5. Magazinul e în pasajul Unirii, spre ieșirea de la Hanul lui Manuc. O să mai scriem despre ei, ba chiar le vom face și imaginea dacă vor fi interesați! E păcat de un produs atât de mișto să aibă parte de o imagine ușor lăsată la voia întâmplării. Sau, în orice caz, executată la standarde de acum 15 ani. Sau poate tocmai asta e ideea și a fost exprimată foarte subtil?🙂

  6. Bai, unele-s mai bune, altele banale. Aia din poza, da, e buna. Da’ alea cu umplutura de „fructe” is triste rau. Ciocolata e austera, umplutura zaharoasa, rezultat dezamagitor. Pai, asteptam eu az-iarna un transport de contrabanda de peste Prut si mi-a venit cu amaraciunile alea, de mi-a stricat fengsuiu’.
    Imi plac denumirile, in schimb. Chisinaul de noapte :-)).


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

