De la ființă la neființă, sau cum a devenit Alex Velea Cocalarul Universal; mic tratat de ontologie existențială

babones,

am ezitat mult dacă să mă iau sau nu de Florin Piersic Jr., așa cum mulți dintre voi m-au îndemnat. Ba chiar, contrar obiceiului meu, am plecat urechea la vorbele soră-mii, care mi-a explicat că n-are sens. Încă și mai mult, am trecut cu vederea un interviu tulburător, în care numitul declară cu nonșalanță că ar putea juca orice dacă bla și bla și bla. Moment în care eu m-am întrebat, naivă: oare FP Jr. ar putea juca și un pantof? Nu, mi-am zis apoi, pentru că nu e suficient de șiret.

În fine. Am renunțat complet când mi-am dat seama că nu el e originea Răului. Originea întunecimii universale, acel maledicitonem atemporal care constituie, după unii fizicieni, însuși principiul – sau o parte a lui – care a ajutat la explozia formelor de viață, are o cu totul și cu totul altă sursă. Sigur, una perenă, perpetuă, care se numește Ion Iliescu.

Iar alta, ați înțeles, mai timidă și mai palidă, licărind ca un amnar băgat și scos repede din cur și care poartă numele de Alex Velea.

Motivele sunt simple: e suficient să ne uităm la el sau să încercăm să-i ascultăm perorația oligofrenă pe care el o numește muzică. Iar dacă asta nu e de-ajuns, putem scotoci la infinit după adevăratele temeiuri care fac din el un Cocalar Universal așa cum nici măcar Van Damme n-a reușit să devină.

Ba chiar, după unele surse, se zvonește că până și Velea însuși se străduie să se auto-evite atunci când – e drept, arareori – capătă conștiența propriei existențe. În toate celelalte momente el se lovește de pereți și uși în deplină necunoștință de nicio cauză, asemeni unui fluture de noapte orbecăind tâmpește în preajma unui bec aprins.

Sigur, muzicianul nostru e capabil să facă asta chiar și cu un bec stins.

Alte izvoare atestă chiar că Velea este atât de cocalar încât tot aurul din lume n-ar putea întruchipa un lanț suficient de gros pe care el să-l poarte la gât. Sigur, s-ar putea pretexta atunci că obiectul cu pricina ar putea fi realizat în schimb din staniol, el neputând să facă diferența între cele două. Rămâne să ne întrebăm totuși ce s-ar întâmpla când fojgăitul bizar al acestui belciug pantagruelic n-ar mai rezona precum familarul bling-bling cu care el este atât de obișnuit; firește, am căuta atunci explicația în muzica pe care el o face și tot el n-o aude, altminteri i-ar pune capăt și stavilă automat. 

Încă și mai tulburătoare, totuși, sunt mărturiile câtorva dintre tipele care i-au ajuns în intimitate și despre care martori oculari susțin că „erau oribile”, ele „neavând nici ochi nici urechi”, „părând mai degrabă niște creaturi monstruoase născute din genunile iadului, sau din paginile demonice, interzise, ale unor scrieri precum Al-Azif”, cunoscut de noi sub numele de Necronomicon. Ați înțeles, desigur, că în acest exemplu accentul nu cade pe sus-numitele mărturii, secundare acum în fața aspectului extraordinar al emițătoarelor lor și care oricum n-ar avea sens din moment ce ele ar fi „o învălmășeală de litere aruncate aleatoriu, șuvoaie de foneme spârcâite precum un robinet defect ca rozeta unui cur lipsit de filament”.

Dar poate cel mai ininteligibil, cel mai inextricabil lucru în ce-l privește pe domnul nostru, este acesta: anume că pus în fața întâlnirii cruciale dintre el și o carte, acesta nu numai că nu s-a speriat, dar a și citit-o. Și tocmai aici survine și concluzia, strivitoare ca o lespede mortuară: chiar și în urma acestui contact extraterestru, Alex Velea a ales totuși să devină cine este astăzi.

Încheiem aici acest mic excurs prin meandrele neființei, întrebând (retoric) dacă nu cumva acest mare artist nu este expresia perfectă a nimicului heideggerian.

Image

 

4 comentarii

  1. Ma iertati ca va deranjez,vin cu rugamintea la d-voastra sa publicati un articol umanitar despre copilul meu.Singura mea speranta sunteti d-voastra.Toate detaliile despre copilul meu le gasiti pe blogul umanitar:
    http://dorintilica.blogspot.ro/ .

    Va multumesc anticipat!

    Va rog frumos sa-mi dati un raspuns daca puteti publica articolul de care v-am rugat la adresa de e-mail tilicamariana@yahoo.com

  2. Pff, așa multe sofisme gnoseologice aț băgată acilișa că m-am perdut la numărat micii perechi, perechi, cu câte o sticlă dă șliboviță (haha, v-am ciuruită, naveț abar cei aia)
    Deci Alex ie gheiș ?

  3. Nu prea mă prind eu dacă acest „gheiș” vrea să fie un fel de „gay-ish”, sau un fel de gheișă masculină. Cert e că domnul nostru nu este nici una, nici alta, ci nimic altceva decat dovada faptul că omul se trage din maimuță și că nu toată maimuța se face om. Că de, așa e pe la evoluție pe acasă. Dar, pentru a nu jigni o specie simpatică si de altfel inteligentă, trebuie musai menționat faptul că domnul Velea reprezintă acel specimen unic. Adică ăla care are și sindromul Down, și gură multă (mult prea multă) și toate celelalte boli mentale descoperite și nedescoperite.
    Pe această cale, doresc să menționez, domule Velea, că mi-ai deveni mult mai simpatic dacă ai deveni surd, mut, orb și eventual chiar mort. Pe loc!

  4. Wa! Ce babornite afurisite, ati putea fi oricare dintre colocatarele neozoicele de pe palierul meu. Va ofticati pe baiatul meu Velea ,in special pe jujaul ala de aur slash plastic de la gat. Va ganditi profund in momentele voastre de solitudine in doi, slash doua, cate zgarzi pentru pisici ar iesi din el, asa-i?
    Credeti ca eu nu mi-am dat seama ca asta-i pohta ce-o pohtiti?
    Da’ nu aveti voi sanse, ca Velea a fost proiectat dintru incipit sa fie mic ca sa poata dormi in seif cu tot cu jujau. Ca si el e un briliant.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

