Viitor de plaur tara noastra are

Babelor,

Scurt de data asta ca mai am si alte treburi. Am trecut doar sa va spun ca anul asta procentul de promovabilitate la BAC va fi mult mai mare decit cel din anii anteriori (nu, in acest caz, stimati cititori mai tineri, cuvintul „decit” nu a fost folosit gresit). Stiu zicerea aia biblica, cum ca nimeni nu-i profet in tara lui, da’ eu chiar am tupeul sa va spun asta. N-o sa mai fie ca pe vremuri, 90-95%, da’ nici dezastru. Si nu, nu pentru ca se va renunta la supravegherea draconica (daca puneau supraveghere dragonica pierdeam vreo 2-3 generatii). Din contra, am un oarecare feeling in spinii dorsali ca o sa fie chiar mai rau decit anul trecut. Adica mai multa supraveghere (pentru cei care nu se pot concentra si retine ideea de la o fraza la alta). Si, din pacate, nici pentru ca vom avea o generatie dintr-o data brillianta. Raspunsul este mult mai simplu… subiectele de examene sint concepute pentru idioti.

Tocmai au aparut pe Hotnews subiectele pentru Istorie si Matematica la BACul pentru olimpici si sportivii care au competitii in perioada BACului oficial. O sa dau un singur exemplu, si ala din Istorie. Dupa cum spuneam, nu vreau sa ma intind. La subiectul 1 au un text (B) despre greva minerilor din 1977, iar cerinta 2 la acest subiect este „Precizati secolul la care se refera sursa B„. Petronia va fi probabil radianta cind va citi asta. Mai tii minte, babo, patania cu cinquecento? La matematica, daca pentru subiectele la profilul Mate-Info ai totusi nevoie de nivelul de dotare al unui cimpanzeu cu pene (cimpanzeu care sa fi mers, totusi, la o clasa de mate-info), la profilul Tehnologic exercitiile ajung deja in categoria „nu-i asa ca…?” (exista, pe bune, un astfel de exercitiu; pentru cine e curios si-si mai aduce aminte ceva analiza matematica, e la subiectul 3, 1a).

Exista niste estimari care spun ca, in medie, IQul creste cam cu 10% de la o generatie la alta, deci cam la 20-30 de ani (nu-mi mai aduc aminte care e sursa, asa ca nici 10% nu e sigur, posibil sa fie mai putin; caut cind am timp). Pai, daca acest lucru este adevarat, ori in spatiul romanesc avem de-a face cu o anomalie statistica locala, ori educatia romaneasca devine cu 30-40% mai slaba cu fiecare generatie. Altfel nu pot sa-mi explic.

Gata, timpul a expirat. Ma duc sa-mi mut pensia privata la o companie de asigurari britanica sau elvetiana. Aia de stat nu ma mai interesa de mult si fara argumentele astea.

10 comentarii

  1. Lasă pățania cu cinquecento, că aia-i de finețe. Dacă a făcut vreunul istoria cu Amelia Pavel (sau stă pe scară cu ea), o să scrie că 1977 e în deceniul 77 al secolului 1900. Ceea ce în sfârșit o să clarifice lucrurile cu tâmpeniile astea de secole și cum se încadrează anii în ele, că prea de mult timp încurcă istoria. La sesiunea din toamnă abolesc anii î.Hr., ca să știe o treabă, și așa se zice că istoria e scrisă de învingători.

    Am emis o rază la faza asta de tocmai mi-a dărâmat Batman ușa. Dacă tot a venit omul, mă duc să-l primesc și eu cum se cuvinte. Adică cum nu se cuvine, firește.

    Hopa, stai, că m-am întors în hohote. Nu, bre, nu din cauza lui Batman. Lasă precizarea secolului în care e 1977. Ai văzut că primești 2 puncte, adică 2 zecimi de notă, dacă ai răbdare în textul de la subiectul II suficient încât să deduci la ce bătălie a lui Mihai Viteazu se referă complicata frază „cum va face la Calugareni Mihai Viteazul”?

  2. Iti dai seama ce se intimpla daca ramineam la sistemul latin de scriere a numerelor? Cita confuzie ar fi fost in mintea astora cind auzeau ca anul MCMLXXVII este in secolul XX? Ajungeau la concluzia ca MCMLXXXVII este in secolul XXX.

    Saluta-l pe Batman si zi-i din partea mea ca nu-i ca-n filme.

  3. Babo… subiectele alea sint idioate in atit de multe feluri… Ar trebui sa le transcrii aproape integral ca sa scoti tot din ele.

  4. Ah, si nu sint 2 zecimi, doar 2 sutimi. Da’ asta nu face lucrurile mai bune. Dupa cum observa si Dragoanca, alea nici macar nu sint subiecte de istorie. Se poate lua nota 6.20 doar lecturind cu atentie cele 3 texte si punind putina inteligenta in formularea raspunsurilor.

  5. Un an de genul DCX ar intra deja în categoria modelelor de mașini tunate sau căștilor lu Dr. Dre. Aș plăti să văd fețele lor în timp ce s-ar gândi la secolul pentru un an ca CM. „Ce plm CM, că nu ne-am mai calificat de un secol?” După care ar uita de unde au plecat și ar scrie în ce secol se încadrează plm.
    Așa, 2 sutimi, mea culpa, că am zis notă, nu punct.
    Cu Batman m-am lămurit repede, chiar nu e ca-n filme. Să zicem doar că o vreme there won’t be any Dark Knight rising.

  6. Babo, acum mi-a picat fisa, d-aia-si botezau aia in trecut loazele cu numere de ordine. Macar pina la X tot invatau sa numere.

    So… nothing Dark Knight related will rise for a while. Bine de stiut. Data viitoare proiectam sini pe cer. Just teasing!

  7. E pe bune aia cu 77? Pare ireal.

  8. este gluma , nu-i asa ? or doar pentru *olimpici*

  9. Veto, windwhisper, exista link in postare spre articolul de la Hotnews unde sint subiectele. Care subiecte sint facute pe acelasi calapod dupa care vor fi facute si subiectele pentru restul lumii.

    Iar olimpicii aia sint chiar olimpici.

    Pare ireal? Cred ca va trebui sa rescriem in curind definitia realitatii.

  10. Io-te ca am avut dreptate, ne anunta Hotnews


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

