Cu sloganu’ la psihiatru. Azi: BRD/Mastercard

Babones,

Cumva, undeva, sunt convinsă că are loc competiția „Cel mai oligofren copywriter” din România. Așa cum știm, acest titlu a fost revendicat ani în șir de brandul Dedeman, adică de agenția care deține acest brand în portofoliu. Iată însă că invincibilitatea respectivului copy trebuia, nu-i așa, să cunoască un sfârșit. Tanaaa:

Fotografie0123

Sigur, asta ne aduce aminte de celebrul Fabulospirit, uitat pe nedrept, poate, în ultima vreme. Iată însă că struțocămila gramaticală lovește din nou, pentru că, să recunoaștem: asta e soluția salvatoare atunci când vrei să pleci naibii de la birou pentru că s-a făcut 6 și nesimțitul ăla de director de creație încă mai are tupeul să-ți ceară un concept creativ.

În concluzie: RUȘINE BRD!!! Știam eu de ce am renunțat să mai am cont la voi încă de-acu zece ani.

P.S. – Și fata aia de ce ține un porc în mînă?

9 comentarii

  1. Asta a facut Scoala Populara de Copywrite din Ciulmacatii de Popilesti. Sint convins ca e convins ca a fost o idee geniala. O fi scris-o si la bac?

    Poate ar fi o idee buna ca pe reclame sa apara numele aluia care a venit cu ideea. Macar am sti incotro indreptam rosiile scofilcite. Nu ca n-ar fi si vina clientului care a acceptat asa enormitate.

  2. Ete, aşa se-mbogăţeşte DEX-ul cu un nou termen flamboaiant…
    CUMPĂRĂMISEŞTI, CUM draq să scrii aşa ceva… păi ori cumperi ori economiseşti. Bun, e clar c-am picat examenu’ la logică. Nici n-are rost să urmez îndemnul: INTRĂ ŞI AFLĂ CUM!

  3. În ultima vreme această figură de stil (cuvânt-valiză/cuvânt telescopat/portmanteau word) este foarte la modă – toţi se străduiesc să le ”inventeze”, dar de cele mai multe ori sunt neinspirate… Cumpărămiseşti e un astfel de exemplu. N-o să prindă şi n-o să apară în DEX în veci! Fata aia ţine un porc în mână pentru că autorul reclamei s-a gândit la piggy bank – vă daţi seama ce i-ar fi pus în mână dacă se gândea la ”puşculiţă”?

  4. Destul de neinspirata si dihotomia card/pusculita, mai ales in contextul cheltuiala/economisire. Cum card-ul este simbolic asociat unui disponibil financiar macar rezonabil, iar pusculita este asociata economiilor marunte, copilaresti, asta nu pune intr-o lumina prea buna dimensiunea beneficiilor pe care le obtii prin programul „Cumparamisesti”. Ceea ce, cel mai probabil, reflecta destul de corect realitatea.

  5. Buna,

    Eu lucrez in BRD. Din ce am citit aici deduc ca niciunul dintre comentatori nu stie cum functioneaza produsul. Pe scurt, poti stabili ca, ori de cate ori cumperi ceva cu cardul tau, o suma (definita fie ca procent din suma cheltuita, fie ca suma fixa), sa intre automat in contul tau de economii. In felul asta, economisesti atunci cand cheltui bani. Un oximoron, nu? Asa se justifica si alegerea acestui cuvant-valiza, „cumparamisire”. Nu vrea nimeni sa intre in DEX acest cuvant, e doar o modalitate de a atrage atentia asupra unui produs care e unic pe piata pana in acest moment. Agentia e ADDV.

  6. Cristian, ce face produsul BRD este cit se poate de clar. Nimic de comentat aici. Campania insa, de la „cumparamisesti” pina la imaginea aleasa, este inepta, nu doar lipsita de creativitate. E adevarat, noi nu facem parte din publicul tinta al acestei campanii. Poate la altii va merge.

    Una peste alta, o campanie publicitara este problematica atunci cind simti nevoia sa explici despre ce este vorba si sa justifici sloganurile/imaginile simbol pe care le-ai inclus in ea. Iar ceea ce facem noi aici, chiar daca pentru noi este rautate, caterinca, pentru voi este feed-back. Adica o unealta de eficientizare.

    Reclama nu e film de arta sa poti sa spui ca cine nu o gusta e incult, frustrat, incuiat, prost de-a dreptul. Nu e un act narcisist. Din contra, este unul dintre acele produse in care consumatorul e rege. Exceptind, evident, situatia in care va place sa cheltuiti aiurea bani ca sa va puteti pupa singuri mindri de cit de creativi ati fost.

    Eu zic sa cumparamisiti mai chibzuit de acum inainte.

  7. Salut, Cristian

    Cumpărămisești nu este un oximoron. Dacă așa și-a justificat creativul alegerea și voi l-ați crezut – țeapă. „Minciună adevărată”, dacă vrei, e un oximoron. Cumpărămisești este, în cel mai bun caz, un hibrid între un oximoron și ceea ce se cheamă o licență gramaticală, în cazul de față.

    Din păcate însă, cumpărămisești mai este este și altceva și anume un lucru la ordinea zilei în publicitatea românească – o modalitate de a masca subțirimea educației și superficialitatea gândirii. Doar că ei îmbracă treaba asta într-o aură de coolness și atunci, na, anything goes.

    Poți să mă crezi sau nu, știam că e vorba de ADDV. N-am scris asta din rușine față de rușinea agenției.

    De rușinea clientului care acceptă asemenea concepte nu mai vorbim. Dar lui, e adevărat, nu îi poate pretinde nimeni să fie doxă de gramatică și bun-simț. Cel mult clienții fideli ai brandului respectiv. În altă ordine de idei, slavă Domnului că nu există o miliție a comunicării în și pentru public, că s-ar lăsa cu arestări grave🙂

    În rest, așa cum spunea și comentatorul anterior, am înțeles ce face produsul. Nimeni nu are nimic cu el, ba dimpotrivă. Ce m-a deranjat este că dintr-o multitudine de feluri în care se putea spune lucrul ăsta, a fost ales cel mai prost.

  8. reclama aia îmi face o poftă nebună să intru. doar în domnişoara respectivă, pare delicioasă :))

  9. […] Sursă imagine […]


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s