Protestul Roșia Montană, duminica 4: recapitulare

În aceste trei săptămîni, multe mi-au văzut ochii bătrîni.

Am ieșit în stradă din prima zi, conștientă de mizeria acestei povești și am ajutat cu sacoșele din dotare la ruperea primului cordon de jandarmi. Ce-a urmat e istorie. Oameni uluiți de curajul celor din prima duminică s-au alăturat treptat, creînd cea mai mare mișcare populară din istoria recentă a României.

Am văzut apoi luări de poziție și declarații halucinante, majoritatea din partea guvernanților, dar și a unei bune părți a presei. Povestea cu Neagoe și Silviu Dancu, care cer moartea lui Badea, Gâdea și Ciutacu, e absolut genială și cred că se poate înscrie fără probleme în istoria comediei (involuntare) românești.

Am stat de vorbă în aceste săptămîni cu prieteni mai mult sau mai puțin apropiați și am avut tot felul de surprize. Unele mai plăcute, altele nu. Am remarcat, de exemplu, oameni pe care îi văzusem de cîteva ori în viață lăsînd totul deoparte și alăturîndu-se protestului din piață hotărîți și (mai ales) informați. Dar m-am conversat și cu persoane apropiate, poate mai apropiate decît e cazul, exprimînd păreri de o obtuzitate cruntă, conform cărora „dacă nu se întîmplă la ușa lor înseamnă că nu există”.

Firește, indiferent de toate astea, fie ele întîmplări mai mult sau mai puțin pozitive, am dus lucrurile mai departe, tot mai departe.  Am ajuns astfel în punctul în care pe străzile Bucureștiului am văzut o Românie uluitoare, pentru care probabil că merită să te gîndești la un viitor în această țară. Și am ajuns tot astfel, poate ca o consecință a acestor oameni extraordinari, în punctul în care unul din partidele de la guvernare a declarat că va vota împotrivă, cerînd în același timp vot deschis. Sigur, rămîne să vedem dacă se va și întîmpla.

Dar pînă una-alta vom continua să forțăm lucrurile și să cerem oprirea definitivă a acestui proiect imbecil, precum și interzicerea prin lege a mineritului cu cianuri. Duminică, 22 septembrie, de la ora 17.00, locul cunoscut.

Firește, spre uimirea și probabil scîrba profundă a celor care cred că dacă nu e la ușa lor nu există.

LOL

6 comentarii

  1. Mîine, duminică, și la Buzău, de la 17, la intrarea parcului Crâng.

  2. masina de produs dezinformare este utilajul cel mai productiv din romania. va intra cu siguranta in cartea recordurilor. gogomaniile puse recent in circulatie sunt dintre cele mai uluitoare de pe planeta.
    uite una: cica cianurile sunt peste tot, chiar in mancare, ba uite ca si in cafea dom’le! cica si in sare sunt cianuri!

    altfel, cine vrea sa stie umpicutz ce si cum, se uita macar pe wikipedia. intr-adevar ferocianurile sunt inofensive. folosite in industria alimentara.

    o mica diferenta de formula chimica.
    pai daca-i asa mica diferenta, atunci sa-si puie domnii ministri si comisionari cate o lingurita de cianura de potasiu in cafea.
    sau mai bine sa le puie monta.

  3. sper*

  4. Thank you Woody !

  5. exista si comentatori care au intuit de la inceput de ce se aduna tinerii sa manifesteze. pentru Rosia Montana insasi?
    nu.
    pentru muntii care vor fi extirpati si inlocuiti cu cratere.
    nu.
    dar pentru ce?
    sa-l intrebam de pilda pe poetul Dan Perjovschi (am zis „poet” si lumea stie ca e caricaturist? uf. dar totusi, nu doar caricaturist, nu-i asa?) inainte sa raspunda el, o sa incerc eu: oamenii aceia frumosi pe care ii vad eu in fiecare duminica (si uneori in celelalte zile ale saptamanii) vin in strada si manifesteaza contra transformarii muntilor de bun simt si de inteligenta in cratere de prostie, badaranie si nerusinare, de catre guvernele si parlamentele românesti succesive, de catre mass media fara scrupule, de catre vacarmul politicienilor volatili.
    transformare care dureaza de 23 de ani incoace.

    tinerilor care coboara in strada le e lehamite de minciuni.
    batrânii care coboara sunt tineri.
    si doar cativa comentatori i-au intuit. dar Rosia Montana sta piatra de hotar: mai departe nu se trece.
    umbla vorba ca unii din cei de acolo nu stiu de fapt ce vor. aparent, doar aparent. e plin de jurnalisti care nu pricep nimic pentru ca vad superficial. dar de ce doar cativa incep sa inteleaga? poate si pentru ca nu au niciun reper contemporan. probabil ca ar trebui sa revenim cu cel putin 95 de ani inapoi in istorie ca sa dam de un fenomen atat de pur.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

