Pinocchio m-a mințit: italienii nu se pișă pe stradă

Bre babelor,

Io m-am instalat în cartieru Testaccio colț cu Lungotevere. Care e foarte mișto, iaca să vă arăt niște poze să vedeți ce vede și baba cînd iese la drumu mare. Aicea e foarte mișto că din doi pași ajungi la oriunde. Ce se observă aicea e că am pus io niște lumini, că era foarte întunecat și nu mi-a plăcut.

SAMSUNG

Drept în față cînd ies pe ușă mă calcă mai întîi mașinile. Toate. Dup-aia mă ridic și mă mai calcă cîteva scutere. Dup-aia, cînd mă ridic din nou, mai dă și o bicicletă peste mine, doar așa, în spiritu faptului că probabil căcatu trebuie să aibă și-un vîrf cumva. Trafic în București, ziceați? Maniere grosolane la șoferi? Trebuie să vizitați Roma, înseamnă.

În fine, ideea e că taman asta văd cînd ies pe ușă, deci cumva mă scot.

SAMSUNG

Care Nomachi Kazuyoshi e foarte tare, omu a construit un soi de casă din bambuși, doar că uriașă, cu bețele alea prinse în stinghii de fier. Arată ca o casă din trecutu viitorului din spatele a ceea ce va să vină, cumva așa. Bine, lăsînd la o parte că l-am prins și pe Santiago Calatrava. Da, exact, băiatu ăla care face clădiri din viitoru viitorului și care sfidează legile fizicii. Și ale cărui sculpturi pe senzori încep să se miște cum te-apropii de ele.

După aia tot cum ies din bîrlog ie șopu ăsta de reparat mașinuțe mice și drăguțe și cochete și șuete, cum italienii mai poartă și azi. Și care le stete foarte foarte bine, de ce să mint.

SAMSUNG

Dup-aia. Merg mai departe și îi văd pe unii care levitează la greu, firește, sprijinindu-se de niște bețe. Îl întreb: frățică, ce-ai, ți-e rău? Te-ajută baba cu ceva? Da uomo pas dă răspunde, că cică levitațiunea asta e șmecherie mare, n-ai nici cum să vorbești cînd ești cuprins într-însa, darmite să tragi vreo bășină ceva.

SAMSUNG

Așa cum reiese și dinspre poză, se vede că procesu ăsta e visu ultim al ecologiei umane, în sensu că produsu concentrării pare să fie o balegă de flori. O căcăciune dă albăstrele și gălbenele. Mă rog, dacă nu vă place asta, există și varianta levitație cu băț în cur, după cum se poate vedea din poza de mai jos.

SAMSUNG

Mă rog, hai că ne-am rîsără destul. Faza e în felu următor: pietroaiele ca pietroaiele, despre alea am înțeles că e tot orașu plin de ele. Cu statuile la fel. Bre, da stereotipurile? Hai că p-aia cu fotbalu am găbjit-o, Fiaturile vi le-am arătat mai sus, spaghettele și pizza îți ies pe nas la fiecare colț de stradă, iar muzica italiană e într-adevăr de două ori mai nașpa decît se știe că e. Gen tortura ultimă de la Guantanamo, ești băiat rău, îți bagă ăia Ramazzotti și Zucchero la ureche și mai știe ce alte căcaturi sinistre.

A, sigur, și stereotipu cerșetorului român, doar că de ăla nu vorbim pentru că pare să se integreze așa bine cu felu de-a fi al băștinașilor că te gîndești că i-au lăsat Hadrienii cu limbă de moarte cînd s-au dus să prăduiască țărișoara lu ză dacs zet cheim from ză trucks. Aia din care mă trag și io.

Bine bre, da restu de stereotipuri? Pentru că nu știu ce dreacu se-ntîmplă, că de trei zile nu văd niciun macaroni d-ăsta local pișîndu-se pe stradă, iar asta mă supără nasol de tot. Să mă fi mințit Pinocchio? Tot ce se poate. Da dacă-i p-așa, data viitoare nici nu mai așez pantofu p-aici.

Hai v-am lăsat, mai gavarim mîine.

3 comentarii

  1. Asta cu levitaţia pot s-o fac şi io. Am o mătură special cumpărată. Am autorizaţie pentru piaţa Romană. Poate după Crăciun să mă instalez acolo. Am şi un costum galben şi în timp ce levitez o carte pe care o citesc: Levitantinul, de Mircea Cărtărescu, sau cam aşa ceva, că are şi note sub care scrie Holograf.

  2. hm. calatrava era la atlanta pe 13, într-un discurs
    honoris causa. foarte fain dealtfel.

  3. eram dator cu linkul asta, lectia de etimologie a lui Calatrava. la sfârșit i-am zis ca ieu n-am înțeles nimic, mah. mi-a răszis, cică don’t worry, be enthusiastic. l-am înjurat in greceste, ce era sa fac.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

