România, mica Japonie mai mică

Oamenilor,

Noua politică din cam ultimii doi ani a canalelor media, conform căreia orice cutremur de orice intensitate trebuie raportat populației, mă cam nedumerește acum, la ora 6 jumate dimineața, când intru pe Hotnews să aflu dacă a crăpat Ucraina și văd „cutremur de 2.9 grade în Vrancea”. Păi pe ăla nu l-au simțit nici vrâncenii, că zilele astea le zguduie casa mai tare vântul decât pământul. Chiar trebuie să aflăm de peste tot de fiecare dată când se mai bășește vreo oaie sau vreun cioban prin Vrancea? Păi dacă-i pe-așa, să se dea în fiecare zi la știri câte ouă s-au vândut la supermarket-ul de la capătul blocului, ca populația să se poată panica și că rămânem fără ouă, nu doar că pică țara sub noi.

Cutremurele astea mici și zilnice au existat dintotdeauna. Mă rog, „dintotdeauna” geologic, adică de când s-a calmat zona și ținem noi minte. A angajat Agenția Națională de Cutremure un intern nou, care simte nevoia să-și justifice existența spamând cu rapoarte toate canalele media? Că tot veni vorba de ce ajunge la știri sau se scrie pe net, păi vreau să știu și de câte ori pe zi bate vântul cu 30 de km / h în țara asta. Vreau să fiu o babă informată complet. E și ăla un pericol la fel de mare ca un cutremur de 2.9 grade. Sau când parchează vecina Marinescu. Sau când mănâncă pisicile Marx fasole.

Și de fiecare dată, parcă puțintel rușinate totuși că transformă o bășină de urs în știre, toate locurile astea pe unde citești sau auzi de cele trei cutremure de 2.3, 2.1 și 2.5 ale zilei recapitulează câte bășini au mai raportat în ultima lună, câte de la începutul anului și care a fost ultima bășină cu adevărat sensibilă pentru o ființă omenească normală. Pentru că e foarte important ca populația să aibă toate datele, să poată analiza cum trebuie evoluția situației. Ceea ce facem cu toții, sper.

Doar că eu vreau să monitorizez și circulația pescărușilor în spațiul aerian românesc, drept care am toate motivele să mă simt discriminată că interesul meu nu e reprezentat de știri care să raporteze dimensiunea și dinamica stolurilor, de câte ori s-a aruncat fiecare în apă după peștișori, ba chiar și câți pești au mâncat într-un an. Revendic deci cu tărie aici, acum, acest drept complet indispensabil prezicerii epidemiilor de gripă aviară. Dacă tot suntem puși pe a construi impresia că în România se întâmplă lucruri, și mai ales că astea sunt lucrurile care se întâmplă în România zilnic.

Dacă insistați totuși ca lucrurile să rămână așa, propun insistent ca știrile de pe toate canalele posibile din România să raporteze cutremurele din patul meu, în fiecare noapte. Atunci să vezi panică și ură în Las Fierbinți. Dar, mai sănătos, eu zic să se uite jurnaliștii națiunii la scara Richter. Scrie acolo cam de la ce grad în sus are rost să bagi în seamă un cutremur. Mi se pare un punct de referință mai neortodox decât activitatea intestinală a faunei din zona Carpaților și Subcarpaților de Curbură, dar zic că merită măcar încercat. S-au văzut lucruri mai ciudate.

6 comentarii

  1. cutremuru mic scade un pic presiunea si deci micsoreaza sanselor de cutremur mare. orice cutremur mic trebe aplaudat. cutremur mic inseamna sarbatoare locala. guvernul iar nu face nimic, din pacate. basescu face, numele lui o dovedeste.

  2. Babo, n-ai simtit? A mai fost unul cam de aceeasi intensitate cu epicentrul la etajul 6. A dat Dragoanca cu atlasele de anatomie artistica de pereti. A avut si o replica de mai mica intensitate ca m-a trezit si m-am intors pe partea cealalta.

  3. Bar mitsva, e îngrijorător de posibil să ai dreptate. Eu credeam că strategia e de a inunda lumea cu știri, ca să nu mai știe la ce să fie atentă. Dar s-ar putea să fie vorba despre o încercare mizerabilă de ridicare a moralului națiunii, cutremur mic cu cutremur mic. Cutremurul mic mărește moralul, cum ar veni. Ai pile la dezinformare, așa-i? E foarte bine. Foarte bine. O să găsești într-una din zilele următoare la ușă un papagal cu o foaie de hârtie în cioc. El se va recomanda, spre oroarea ta, Peracle, iar foaia se va dovedi a fi o listă de informații pe care vreau să le afli pentru mine. Să nu faci mișcări bruște, Peracle e ușor de speriat.

    Dragoane, cum se vede că ai sărit cursurile de seismologie urbană din anul II de doctorat Marxian. Nț… Cutremurele de apartament se propagă doar pe vericală, și doar pe distanța a două niveluri. Cum eu beneficiez și de două etaje, și de ceva distanță orizontală între mine și epicentrul cutremurului de care zici, nici măcar nu m-am întors pe partea ailaltă.

  4. cu „micsoreaza sanselor” din comentariul de mai sus ca am inaugurat se pare si o vorbire de magnitudine G. sa continuam deci.
    amploarea cutremurelor din patul petroniei versus magnitudinea pe scara sviatoslav richter a zgaltîiturilor din patul elenei din troia. mhm.
    cand mi-a auzit comparatia asta, peracle a cedat palpitatiilor si-a cerut ticturilor de iod. i-am dat decoct de ghimbir, facut-am bine sau binisor?

  5. Ai greșit profund, singurele două utilizări legitime ale ghimbirului sunt în dulciuri sau peste ceapa pusă la prăjit, mai ales dacă e ceapă verde. Peracle îl asociază cu mâncarea indiană, și din motive de sindrom post-traumatic reacționează foarte ciudat. Eu aș blinda ușa și aș construi obloane pentru toate geamurile, inclusiv pentru gaura de la wc. Serios.
    Și stai liniștit, nici nu băgasem de seamă formularea de care zici. Babele tind să observe doar punctuația de magnitudine G.

  6. sa stii ca peracle nici n-a clipit vreme de 23 de secunde, destul cat sa pot citi in ochii lui o oroare de lucruri indescifrabile. asa, din profil, aducea oarecum cu coiful lui pericle, moment in care am facut legatura cu numele. in restul de timp mi-am numarat in gând instrumentele contondente din sertar cu regretul de a nu fi ascutit la timp o parte din ele.
    ma rog, la secunda 24 m-a intrebat fara sa clipeasca daca in genul feminin prefer venus din milo sau femen http://femen.org/en
    am zis venus fara sa ma gandesc. ca de obicei. de-abia am apucat sa citesc „banuiam eu” pe ochiul din partea mea, ca a si zburat. numai sa nu fi patit precum porumbelul pacii lansat de papa ieri (sau deja alaltaieri?). oricum, sper ca a ramas cu impresia sa sunt un clasic. totusi.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

