Cum o iau hipsterii pe pulă în cazul Nymphomaniac II

Dau să mă trezesc azi dimineață. Răcnetele pulii de sub balcon. Răcnetele pizdii de pe stradă. Urlete guturale de bastârci tăiate prin tot orașu.

Dar ce se-ntâmpla. Se-ntâmpla, vezi tu monșerule, că toată floarea cea vestită a hipsterimii pulii din acest oraș fusese lovită mortal. Marele sequel al din ce în ce mai mediocrului Lars von Pizdifer fusese interzis de niște labagii siniștri de la CNC. Și dă-i cu răcnete și dă-i cu urlete, de mai avea un pic feisbucu și ieșea din balamale. Că vezi doamne nu mai putem să ne uităm la puli slobozite și pizde secretânde din cauză că ne-a băgat consiliu cinematografic pumnu lui plin de căcat în gurile noastre flămânde de sloboz la tavă.

Ceva-ceva dreptate având ei, da numa într-un singur punct și anume ăla cu cenzura. Adică ce facem tată, ne apucăm să ciopârțim acuma producția internațională de filme făcute de obsedați sexual și ajunși dincolo de mediocritatea absolută a creației lor cinematografice? Nu tati, lasă-i să piară pe limba lor plină de spermă dacă asta vor, că nu suntem obligați să ne uităm. Da să fie, nu să dai cu toporu, că mai rău faci.

Dincolo de asta însă, hipsterii sunt niște mari sugători de pulă. În primu rând pentru că sunt inutili, da hai să zicem că ăsta n-ar fi un argument. În al doilea rând pentru că în lumea oprimată din capu lor ei se visează într-un perpetuu final à la Patrick Süskind în Parfumu, cu toți futându-se unii pe alții în toate găurile, la grămadă, în piața publică, de la răsărit și pân la apusu soarelui. Or de așa ceva pe noi ne doare la brișcă, pentru că ce să vezi: mai sunt și alți oameni pe lumea asta decât hipsteri suferind în taină prin colțurile și pe sub mesele lor pline de căcat, visând la o lume ideală cu hipsteri care se ling unii pe alții în pizde și poate că acestei alte lumi i se rupe pula de ce au ei de zis pe subiect. Bine, de fapt pe orice subiect, da asta e altă discuție.

Altfel, filmu vostru drag după care plângeți cu lacrimi de pișat, e ca și postarea asta: deosebit de scârbos. Și nu oricum, ci la modul foarte, foarte gratuit, la care numa uncheșu Pasolini a reușit să mai ajungă. Doar că, sunt de acord cu voi: trebuie să-l vedeți ca să vă dați seama de asta.

Dar până să puteți voi să-i dați în cap în liniștea din întunericu sălii de cinema mai e, așa că luați naibii de faceți o labă tristă de-aici:

tumblr_n041cfLUmy1rpagy0o1_500

28 comentarii

  1. ai reusit sa iti dai dreptate tie insuti pornind de la niste idei de-ale tale. bravo🙂

    bombalaii aia de la CNC se fac de ras pe tot mapamondul prin intelepta lor decizie si singurii oameni care protesteaza sunt de blamat, in opinia ta. desi tocmai faptul ca protesteaza demonstreaza ca NU sunt inutili. ii tot dai inainte cu „huo! hipsterii”, desi este clar de ceva vreme ca singurii oameni revoltati de hipsteri sunt cocalarii.

  2. felicitari ca ai auzit de Pasolini. pacat ca n-ai inteles nimic, din moment ce consideri ca e gratuit

  3. Bre, babo, esti cocalara!

    Chiar ma intrebam: ce e cu textul asta mediocru, plin de toate cele argot-anatomice de-mi venea sa intru in „edit” sa pun bip-uri, oleaca extremist si care nu pare a merge inspre ceva anume. Apoi am vazut finalul si am inteles. Adinc!

  4. Exact, dragoane, adânc. Ca şi filmul.

  5. Pînă la prăsele!

    (tre’ să fac eforturi să mă obișnuiesc să scriu cu diacritice. Da’ la grafia cu î din a și sunt tot nu trec)

  6. Tevatura asta cu Nymphomaniac mi-a adus aminte de un textuleț de-al lui Eco. La un moment dat a fost invitat să facă parte din CNC-ul italian și, om normal la cap, și-a pus problema că nu știe să formalizeze diferența dintre porn și non-porn, evident fiind că simpla prezență a genitalelor pe ecran nu e criteriu suficient. Așa că, povestește el, a luat niște pornache și niște filme artistice cu goliciuni, s-a uitat bine la ele și a venit cu un criteriu imbatabil: daca in scenele non-sexuale acțiunile consumă același timp ca și în viața reală (gen mersul pe jos de la un colț de stradă la altul ia 5 minute și în viața reala, și in film), atunci e porn.

    „If Gilbert, in order to rape Gilbertina, has to go from Lincoln Center to Sheridan Square, the film shows you Gilbert, in his car, throughout the whole journey, stoplight by stoplight.

    Pornographic movies are full of people who climb into cars and drive for miles and miles, couples who waste incredible amounts of time signing in at hotel desks, gentlemen who spend many minutes in elevators before reaching their rooms, girls who sip various drinks and who fiddle interminably with laces and blouses before confessing to each other that they prefer Sappho to Don Juan. To put it simply, crudely, in porn movies, before you can see a healthy screw you have to put up with a documentary that could be sponsored by the Traffic Bureau.

    There are obvious reasons. A movie in which Gilbert did nothing but rape Gilbertina, front, back, and sideways, would be intolerable. Physically, for the actors, and economically, for the producer. And it would also be, psychologically, intolerable for the spectator: for the transgression to work, it must be played out against a background of normality. To depict normality is one of the most difficult things for any artist – whereas portraying deviation, crime, rape, torture, is very easy.

    Therefore the pornographic movie must present normality – essential if the transgression is to have interest – in the way that every spectator conceives it. Therefore, if Gilbert has to take the bus and go from A to B, we will see Gilbert taking the bus and then the bus proceeding from A to B.

    This often irritates the spectators, because they think they would like the unspeakable scenes to be continuous. But this is an illusion on their part. They couldn’t bear a full hour and a half of unspeakable scenes. So the passages of the wasted time are essential.

    I repeat. Go into a movie theater. If, to go from A to B, the characters take longer than you would like, then the film you are seeing is pornographic.”

    (Scuze, mi-a fost lene să caut varianta in română sau italiană)

  7. nota opt la impactul vizual. nu textul, zic de poza aia miscatoare.
    se vede poporul român dar nu se vede bine VV Ponta in stanga.

  8. Toți exagerăm. Lars von Trier, fiind mai bătrân, o face primul și o face bine. Tu, fiind a doua, te iei după el. Este mult maro în ceea ce scrii. Unde-i alb-negru nuanțelor literare? vezi, și eu exagerez. Anal vorbind, sunt gif-uri mai bune decât cea postată, dar cred că e vorba de preferințe, eu fiind gay, iar exagerez.

  9. Jdjot[, hai să facem un exercițiu sincron. De bunăvoință, din partea mea, și de rațiune, din partea ta. Ne va fi la fel de greu amândurora, suspectez, dar am încredere că merită măcar să încercăm.
    Exercițiul tău constă în repetarea diferenței dintre principiu și cauză. Aplicată la situația de mai sus (nu, de mai sus de gif), această diferență se enunță astfel: principiul că cenzura nu e un lucru ok e corect. Cu atât mai mult cu cât tocmai se filmează adaptarea cinematografică a porcăriei universale de 50 Shades of Grey, la care nu cred că va îndrăzni cineva să interzică accesul hoardelor de imbecile în călduri, dar care nu se uită la porno, că ele sunt femei respectabile. Deci game on, cum s-ar zice. Ăsta e principiul. Filmul în sine ar fi cauza, care nu știu dacă merită apărată (pentru că nu am văzut filmul). Veta zice că nu, opinie la care are dreptul și pe care nu trebuie s-o demonstreze, pentru că e o opinie, nu o ipoteză.
    Și vezi că singurii oameni care au impresia că singurii oameni care au o problemă cu hipsterii sunt cocalarii sunt cocalarii reformați în hipsteri. Și ăia care au nevoie de o justificare pseudo-intelectuală ca să se uite și ei la porno, ca toți oamenii. Adică, ai ghicit, tot hipsterii cocalari.

    Partea bună e că nu. Deci hipsterii prea cool în capul lor pentru a se uita la filme porno pot să stea liniștiți, o să poată sforăi berechet în următoarele decenii despre complexa subtilitate narativă a snobismului de a înghiți orice vine de la un nume mare. Aveți grijă să respirați pe nas, ca să nu vă înecați.

  10. Petronio, si tu esti cocalara, bag seama. Bine, recunosc, si eu.

    Cocalarii reformati in hipsteri se cheama coolcalari?

  11. Normal ca sunt cocalara, doar nu sunt hipstera. Dupa cum tocmai am aflat, astea sunt singurele doua posibilitati ale fiintei pe acest Pamant. Destul de trist. Drept care ma duc sa beau in Bamboo. Impusc doi iepuri dintr-un foc, ca daca ma duc la baie gasesc si gif-ul de mai sus.

  12. din partea CNC:

    „dam curs contestatiei prezentate mai sus (apreciind giful, n-am dormit toata noaptea de remuscari) si ne razgandim. filmul ramane interzis doar minorilor si familiei marcs. totul are o limita. buna ziua si vizionare placuta. buna seara. ne-am razgandit: buna dimineata.”

  13. Frumooos…In Iepoca de Aur nu vedeam asa ceva. Bine, mai existau si scapari ale Cenzurii, da’ le remediau tovarasii imediat, stiu ca ne-am pacalit o data, cand ne-a zis un vecin, Cristi se numea:
    -Bă, duceti-va repede la filmu’ „Andrei Rubliov” ca e cu femei dezbracate!
    Ne-am dus toti repede la cinema, cu lume multa la Intrare, era o coadaaa…ca a si zis Mircea:
    – Fir-ai ei ai dracu’ de labagii! Sa vezi ca din cauza lor nu mai apucam noi bilete…
    – Pai noi ce sîntem? l-a intrebat Elvis.
    Pe-atunci Elvis era un nume foarte des intalnit, la noi in cartier erau vreo trei dintr-astia. Pana la urma am cumparat toti 4 bilete de la tigani (la supra-pret, fireste) si am intra in sala. Sala arhiplina. Filmul incepuse deja, am gasit locuri numai in picioare. Din cand in cand il intrebam pe Cristi:
    – Mai e mult? Cand arata? E acuma?
    Cristi mai vazuse filmu’ da’ a vrut sa-l mai vada o data, era un fel de sport national pe atunci sa vezi un film de cat mai multe ori posibil, de exemplu filmul „Lovitura fulgeratoare” l-am vazut de 7 ori! Imaginea era neclara, nu eram nici amplasati bine, stam in picioare undeva prin coltul din stanga jos al salii, langa boxe, trebuia sa te uiti oblic, dupa o perioada de timp te durea gatu’.
    In fine, se deruleaza filmu’, Cristi recunoaste secventa si ne anunta emotionat:
    – Gata, acuma e!
    N-a fost nimic, scena a disparut cu desavarsire pentru ca tovarasii de la Partid si-au remediat greseala si au „taiat” scena decadenta dupa prima proiectie a filmului pe ecrane. Probabil le-a scapat prima data pentru ca fiind productie MOSFILM nu au verificat prea amanuntit pelicula (era si cam plictisitoare actiunea, cu un taran care facea clopote pe care le vindea pe la biserici). N-a mai avut nici-un farmec, am stat pe intuneric (n-aveam cum sa parasim sala) l-am urmarit pana la sfarsit si i-am tot dat „castane” lu’ Cristi (ala se jura pe toti Sfintii ca nu ne-a mintit) si bineinteles ne-am plans banii (10 lei biletul). Apoi cand am iesit afara i-am dezinformat pe toti cei care stateau la coada ca e un film care nu trebuie ratat.
    Asa ca de ce sa nu recunostem, de-aia l-au impuscat pe Ceausescu la zid in Targoviste – ca nu ne-a lasat ca sa vedem femei dezbracate.

  14. Păi atunci interdicția lu CNC mă afectează doar pe mine, Cuius Magnus. Ceea ce mă face să completez cu pietre o reclamație, pe care o postez direct în geamurile CNC-ului. Adică io de ce n-am voie la porno cu pretenții intelectuale?

  15. cum „doar pe mine”, iar te crezi unicul buric al pamantului?
    e vorba si de, cel putin, Veta, Rheta, Puck, F… nu, Fuck are derogare.

  16. Aha, Cuius Magnus, te-am prins că nu știi istoria familiei Marx. Numai pe mine mă cheamă Marcs, și asta din cauza unei mici neînțelegeri soldate cu ceva decenii de răzbunări crunte și pe alocuri festive, pe lângă care Hatfield vs. McCoy pare un episod nevinovat din Tom și Jerry. Eu sunt oaia neagră și câteodată verde a familiei. Restul rudelor au rămas, după cum scrie și pe tăblița de pe ușa blogului, Marx, ca toți oamenii.
    Fuck nu are derogare, ci dedicație. Calitate în care primește o invitație pentru două persoane. Deci am și io parte de porno cu pretenții intelectuale. Să-mi iau ochelarii 3D și să pornim, ca să zic așa.

  17. coius magneticus? sună foarte bine!

  18. cum Veta deformeaza voios cuius in coius si nicidecum in caius, asa si marx cu marcs. si eu care ma intrebasem mereu de ce vasile alecsandri si nu alexandri. aceleasi efecte din aceleasi cauze, sau ce naste din pisica… mda, aici avem problema cu Fuck. „dedicatie” era intr-adevar apoftegma potrivita.

  19. Ce mi se pare bizar este cum acești oameni se revoltă pentru lucrurile cele mai puțin importante. Adică, ok, blocarea filmului era într-adevăr de porc. Dar să nu-ți pese ție, ca hipster, că tot om e și hipsteru, de povestea cu noul cod penal, pare straniu. Uniți salvăm, spre exemplu, s-a repezit la treaba cu deszăpezirea, de unde și ridicolul până la cer care însoțește această organizație. Chiar n-a interesat pe niciunul dintre acești oameni faptul că nu e în regulă ce s-a întâmplat?

  20. cu toata stima, dar nu sunt de acord nici cu tine, veta, si nici cu liiceanu. „uniti salvam” este o miscare, nu un partid, nu o ideologie. o miscare nu poate fi definita decat eventual a posteriori, asa cum a fost in muuulte cazuri istorice. (revolta taranilor de la 1907: daca o iei simplist, nu-i asa ca seamana a tampenie sinucigasa?) multi din intelectuali nu au inca grila necesara pentru intelegerea asta, ce se intampla nu intra in normele lor logice. si totusi se intampla. si e departe de a fi ridicol.
    ceea ce se face acum este o metafora, un act simbolic, mai aproape de arta decat de contestatie sociala clasica. tocmai asta deruteaza. tocmai de asta si impactul e mare. mai mare decat orice contestatie filozofica ar fi facut liiceanu si ai lui. toata stima pentru cultura lor, dar nu pot sa nu trag urmatoarea concluzie:
    establishment-ul intelectualitatii romanesti a lasat sa creasca sub ochii lui, de 24 de ani incoace, mizeria morala in care ne aflam acum.

    lisa si toate avatarurile ei sunt niste hipsteri care aplauda ideea cu dezapezirea. lisa ar pune mana pe lopata, asa cum o face ori de cate ori e zapada, chiar daca nimeni altcineva nu mai apare. absurd, hipsteresc? fie. dar in momentul in care unii demonstreaza ca ideile nobile pot supravietui, fie si prin acte absurde, iar altii stau pe margine si critica, atunci lisa nu are de ales, isi scoate palaria in fata primilor. cu toata stima.

  21. Lisa, Uniți salvăm a devenit o mișcare ridicolă prin numărul de participanți pe care îi atrage de ceva vreme încoace: 2, 4, 12 sau 50. De unde și relevanța ei, de unde și ridicolul. În curând o să arate ca o petrecere de sufragerie ușor răzvrătită.

  22. poate ai anumite asteptari, Veta. poate credeai ca „uniti salvam” trebuie sa fie chiar salvarea universala si deci sa se ocupe negresit de problemele endemice semnalate de dl liiceanu (care pare a avea aceleasi asteptari), de cele care preocupa pe dna x de la etajul trei sau pe procurorul y de la DNA; si nicidecum de prostiile cu care se ocupa acum, cum ar fi curatatul zapezii cu lopata.
    pai e posibil ca toti sa va faceti iluzii si atunci mult mai bine ar fi sa investiti in acatiste reale, ca si bisericile trebuie sa traiasca. uite, sa presupunem ca eu sunt de acord cu ce vrei sa spui, ca „uniti salvam” este un nimic. bun. am uitat de „uniti salvam”. si ce punem in loc?

  23. E simplu: punem în loc miile de oameni care au refuzat să mai frecventeze acest cenaclu artistic, din simplul motiv că i-au înțeles potențialul. Acela de colectiv școlar format din comandanți de detașament. Grupa mare.

  24. e absurd sa spui ca aia 50 cati au iesit sa dea zapada sunt comandanti de detasament.
    la „ce punem in loc” eu vad deocamdata doar vorbe, Veta. vreau ceva concret, oricat de mic si oricat de imperfect ar fi.

  25. Lisa, o eroare teribil de frecventă în privința mișcărilor populare spontane este convingerea că ele sunt urmate de ceva concret, sau de alte mișcări populare, imediat, pe bandă rulantă. Mișcările de genul celor despre care vorbești tu apar punctual, în legătură cu anumite pahare prea pline, și au capacitate de coeziune zero în lipsa unui lider care confiște (sinistru, dar real) energia mișcării și s-o folosească în scop propriu. Bine, hai, în folosul a 10 oameni. Sau 100. În fine. De asta Uniți Salvăm a ieșit la deszăpezit în loc să iasă la aruncat cu bulgări în guvernul care tocmai a făcut o boroboață aproape mai rea decât aia cu Roșia. Asta a trecut aproape neobservată. Și așa ajungem la problema pe care o au mulți cu Uniți Salvăm: atitudinea din care se revendicau elementele valide ale mișcării, cea de revoltă împotriva unui sistem imbecil și corupt, n-a mai dus la nimic cu nici o altă ocazie. A fost de unică folosință. Asta și pentru că (asta e convingerea mea personală), totuși, mare parte din mulțimile alea era mai degrabă hipster-ecologist-idealistă decât foarte conștientă de ce era acolo.

  26. Veta, Roșia a fost o cauză mult mai ușor de înțeles decât Codul Penal, iar coeziunea în jurul ei a fost, cu puține excepții, aproape comodă. În cazul Codului Penal, nu doar că am senzația că protestele ar fi nițeluș fundamental diferite în natura și manifestarea lor, dar cred că la fel s-ar plănui, din start, și gestionarea lor. Pe scurt, neplăcut pe toate părțile.

  27. chiar, cum se numeste gifu ala sa-l caut pe imdb sa-i dau numar maxim de stele?

  28. mi se pare foarte frumos cum zice dl Liiceanu despre „cianura cea de toate zilele” numai ca foarte putin intelectuali sunt instare sa faca ceva sau macar sa propuna ceva.
    sa avem pardon, eu m-am saturat sa-mi scot palaria cand vad articole de ziar. ca e ger mare.

    „Astazi la ora șapte dimineața, nouă activiști au ocupat sediul companiei de stat Minvest Deva. Este un protest împotriva mineritului cu cianuri. Pe un banner au fost scrise toate localitățile în care este propus: Roșia Montană, Certej, Bucium, Deva-Muncel, Băița-Crăciunești, Brad și Rovina.”


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s