Hondrari vs. Teleşpan = societatea civilă vs. PSD

Auziţi bre, fetelor, arunc şi io cu o-ntrebare, aşa ca proasta-n târg:

A urmărit cineva votarea asta cu Cea mai bună carte românească a anului 2013? Dacă da, aţi remarcat că romanul Cimilitura, de Teleşpan, este asemeni PSD-ului, adică pentru ăia mulţi şi proşti? Şi că Lunetistul, de Marin Mălaicu Hondrari, a fost alegerea ălora mai spălaţi şi cu studii care depăşesc 12 clase? Interesant, aş zice. Sunt foarte curioasă să ştiu ce credeţi şi voi. Adică doar mi se pare, sau chiar aşa e şi literatura lui Hondrari, cum ar veni ca societatea civilă care adună oamenii cei mai ok din popor, iar aia a lui Teleşpan e ca România profundă şi desculţă, care se uită la Antena 3? Vă dau şi-un premiu dacă mă lămuriţi.

tumblr_mx2l1vxI7Z1qax2v3o1_400

11 comentarii

  1. Salut! Hai să răspund eu🙂 Sondajul a fost unul în care au votat peste 2300 de cititori. Pe 1 a ieșit Teleșpan, pe 2 Iv cel Naiv, pe 3 Lunetistul. În paralel, până să aflăm rezultatele finale ale sondajului public, o parte dintre redactori și-au făcut fiecare câte un top personal, fără să știe nici cum e cu voturile, nici cum e cu alegerile celorlalți. Le-am pus cap la cap și a ieșit un clasament al redacției în care au votat 6 persoane. În nici un caz nu e vorba de literatura unora sau altora ci de rezultatul a două voturi. De exemplu, la Cimitirul cronica de pe Bookaholic e una pozitivă, ne place cartea. Și nici nu avem „grețuri” și prejudecăți elitiste că dacă are succes la public nu e bună.

  2. Aha. Şi în ce fel mi-ai răspuns la întrebare?

  3. Pe scurt: nu s-a pus problema de vreo diferențiere de genul ăsta vreodată. Iar dacă i se pare cuiva că un vot public este mai prejos decât unul al redacției e problema lui. În cazul nostru, n-a fost așa, am pus un accent foarte mare pe votul public.

  4. Veto, nici eu nu am inteles ce a vrut sa spuna doamna de la Bookaholic, desi suna misto. Poate doar prin fraza de incheiere sa abordeze tangential nelamuririle tale cu iz socialo-filosofic, desi am eu o senzatie cum ca ar fi retorice aceste nelamuriri interogative.

  5. Curat retorice, Orjen.

  6. nu, n-am remarcat, dar sofismul asta de baba perversa ma mahneste.

  7. Raspunsul sincer la toate intrebarile este „nu”. Pentru simplul motiv ca habar n-am despre ce vorbesti. Imi cam dau seama ca alea doua sint un fel de carti si ca sint intr-un fel legate de acum si aici, da’ mi-am cam epuizat bunavointa cu literatura romana pe 2013 cu o anumita culegere de proza scurta (misto, de altfel).

    Recitind ce am scris in paragraful de mai sus, mi-am dat seama cit de snob suna. Perfect, pot sa trimit comentariul.

  8. lisa vede carti dar nu vede literatura.
    (la giful de mai ‘nainte se vedea ideea, la asta bah.)
    deci lisa voteaza „nu”.

  9. Eu cred ca nu este vorba nici de PSD, nici de societatea civila. „Cititorii” au nominalizat cartea anului dintre cele pe care le-au citit, in cel mai bun caz. In cel mai rau caz, unii dintre ei au citit foarte putine din titlurile aparute, spre deosebire de redactorii Bookaholic. Un clasament presupune, prin excelenta, comparatie, ierarhizare, eliminare. Or, cand este vorba de unul, doua tituri cunoscute, cum sa compari? Atunci face legea publicitatea, in mod pervers, desigur, in acest caz. Cele doua carti sunt incoparabile din punct de vedere estetic, etic, in sens invers glasului „poporului”, de acesta data…

  10. Veto,dintre cărţile supuse atenţiei publicului unele nu au fost promovate mai deloc sau chiar deloc şi nu e de mirare că n-a auzit nimeni de ele.Cum să votezi dacă n-ai citit?Au fost votate cărţile cu expunere(pe Teleşpan l-au promovat colegii lui din presă;l-am văzut chiar eu la tv-pe D.R.Popescu nu l-am văzut nici pe vremea când era preşedintele uniunii scriitorilor).
    Asta cu psd şi societatea civilă e ca aia cu capra râioasă cu coadă pe sus.Ia interesează-te,şi vei vedea că sunt civili cu mai mult de 12 clase care n-au învăţat încă să scrie.

  11. Ai dreptate


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

