De ce nu mă solidarizez cu bătaia pe care şi-a luat-o Locuinţa jurnalistului în centru vechi

„Când ai prea multe băşini în cap, universu se pişă pe tine”. Sau ţi-o trage la muie, nu e foarte clar.

Asta-i una din multele axiome care ne-au rămas de la Platon, cred. Sau Praxiteles, care poate că era sculptor, da în cazu de faţă nici nu contează.

Oricum ar fi, e o vorbă de duh foarte tare care se potriveşte unei publicaţii destul de ridicole, Locuinţa jurnalistului. Asta e fiţuica aia care publică de mai multe ori acelaşi material, în care e vorba de fiecare dată despre alt ţigan. Şi cum publicu ăl mai marxist la suflet e tot atât de degrabă vărsător de lovele pe cât e de lacrimi, cum mai publică Locuinţa jurnalistului câte o telenovelă d-asta d-a lor, cum bagă oamenii mâna la buzunare şi dă-i cu vărsământu la paypal.

În fine, treaba nu e nouă, presa inutilă de genu ăsta se manifestă în diverse forme, de la Vice până la peretele de facebook al pretinului tău hipster şi e definită de un singur lucru: semidoctismu galopant al acestor oameni. Sigur, pe de altă parte de ce jurnalismu are nevoie de o locuinţă şi nu se face pe stradă, asta iar nu-nţelegem, da să zicem că e altă discuţie. Sau de ce nu se înscriu oamenii ăştia la cursuri la Rise Project, iar nu pricepem, deşi o vagă idee tot avem: ăia de la Rise Project, fiind profesionişti, n-o ard regeşte pe facebook ca oagării mai sus pomeniţi, pentru simplu motiv că au altă treabă; de unde reiese, binenţeles, o altă axiomă şmecheră şi anume că „taie-i contu de facebook lu jurnalistu modern şi l-ai lăsat în pula goală”. Mă rog, p-acolo, asta puteţi s-o mai modificaţi voi dacă vreţi.

În fine, ce vreau să spun de fapt e că mai acu vreo lună sau aşa ceva, un scrib de la această gaşcă, neavând nicio altă treabă mai bună, cum ar fi fost să bea o bere, sau să-şi bage pula-n ea de Locuinţa jurnalistului, s-a gândit să facă un material. Ce subiect îşi găsise omu: parcagiii din centru vechi, care erau super-oprimaţi de gaborii de p-acolo. Cum ar veni, adică, de ce nu-i lăsau oamenii pe parcagii să-şi facă suma şi se luau aiurea de ei, ba cică un gabor chiar îl omorâse pe unu-n bătaie, atât de rău se stricaseră oamenii la suflete. Lucru care între noi fie vorba, nu e ok, pentru că gaboru respectiv putea doar să-i rupă ăluia mâna cu care parca maşini şi să-l lase să gareze autoturisme cu pula. Da uite că nu l-a dus capu, motiv pentru care iese ditai scandalu:

Marele nostru gurnalist a zis că ia cel puţin Puliţeru cu articolu ăsta, doar că ce să vezi, te pui cu gaborii? Oamenii s-au pişat pe el la propriu. Ăla că stai, că io, că fac, că dreg, că ONU, că CEDO, că pula-n pizdă, doar că pe gabori îi durea la pulă. Şi foarte bine făceau. E şi după ce s-au pişat pe el şi pe drepturile lui bine de tot, ce să vezi: s-a inflamat, tăticule, opinia publică de pe facebook de s-au dus oamenii direct la Activ Watchu, la Cacador-CH şi la OSCE. Ba chiar mai era un pic şi se ridica Obama cât e el de negru şi trimitea o divizie d-aia şmecheră de puşcaşi marinari că să-l salveze pe gherţoi de la omor şi mai ales ruşine. Că na, doar nu poţi să te dai pe feisbuk că ai luat-o-n freză, că nu prea eşti culeanu.

Şi asta nu-i nimic. Fiindcă li s-a suit la cap dă succese (asta e la şto, sunt totuşi numai 141 de oameni care le varsă lunar banii de bere), ce crezi că idee le-a venit lor: luând egzemplu chiar de la Mircea Badea, ne-au chemat pe toţi la o mică mineriadă a.k.a. plimbare pân Centru vechi, căcum ar veni să le arate la gaborii ăia că lor nu le e frică şi nu se lasă intimidaţi, ba chiar îşi bagă nasu la trebile lor în continuare. E hai să mori tu? Pă bune? La care fază ce să mai, am sărit cu toţii, care pân ghete, care pân botoşi şi ne-am făcut mii la număr ca oştenii lu Ştefan ăl mare şi sfânt ca să-i apărăm pă hipsteri dă oprobriu cazon la care se dedau satanicii tablagii. Doar aveam şi de ce, fireşte, pentru că statuia de toleranţă care e Locuinţa jurnalistului când te dă afară de la party-urile lor că nu asculţi manele, chiar e un ideal pentru care să vrei să te sacrifici chiar şi la trei dimineaţa.

În fine, oamenii s-au bălăcărit ce s-au bălăcărit, unii mai cocalari ca alţii, doar că, în cel mai clasic stil pesedist, nici unii nici alţii n-au înţeles nimic:

– gaborii că nu poţi să faci chiar ce vrea pula ta pe stradă şi cu atât mai puţin să omori oameni

– Locuinţa jurnalistului că de la prea multe băşini în cap ce ai e posibil să ţi-o mai iei şi la gornete

În concluzie, io mă feresc şi dă unii şi dă ceilalţi. Iar asta pentru că urmez un alt sfat dă mare înţelepciune venit de la Caristofeles: „extremele e bine să le laşi să se fută unele pe altele-n gură până nu mai rămâne nimic”.

În fine, nu ştiu dacă a zis chiar aşa, da asta era ideea. Şi chiar cred că avea dreptate, pentru că referitor la povestea de faţă gaborii sunt la extrem pân chiar prostia lor, în vreme ce Locuinţa jurnalistului pân băşinile ieftinuţe de care dau pe dinafară.

9 comentarii

  1. Si totusi au un dosar remarcabil despre fracking. Vlad Ursulean rules. Parerea mea.

  2. Pildele sunt ok dar desi nu sunt jurnalist, eu ma solidarizez cu bataia ca sa zic asa. exact pentru motivul expus de tine, ca extremele nu sunt ok. nu e ok sa permiti nimanui sa creada ca se poate manifesta extrem si odata ce o face, singura metoda sa il pui pe ganduri si pe cel mai prost politai, e sa ii arate o gloata ca e singurel pe camp. habar nu am cine e casa jurnalistului, dar nimanui nu e normal sa i se intample asta si daca mie imi cere cineva sa ies in strada pentru asta, am sa o fac in masura posibilitatilor.

  3. draga voxpopuli, de ce zici ca nu stii despre cine e vba cand vad ca folosesti numele corect, casa jurnalistului si nu forma parodica folosita de veta in postarea ei, adica locuinta jurnalistului? Adica de ce incerci sa pari mai desat decat e nevoie

  4. @voxpopuli Ar mai fi si faptul ca dintr-o data ai uitat sa te revolti impotriva limbajului in care este scrisa postarea. Sa intelegem ca te-am convins pina la urma? Recomanzi prichindeilor?

  5. @fishy in articol e si un link si pentru a nu citi fara sa stiu la ce se refera, am bagat un ochi/click. am vazut scurt pe la tv acum ceva timp o parte a scandalului, nu eram la curent cu urmarile (propuneri de manifestatii). de ulte ori, nimieni nu mai da nici un semn despre urmari si ai senzatia (poate doar noi provincialii) ca ne-am pierdut orice urma de ratiune si ne scandalizam cand se intampla dar dupa, ajunge sa ne para normal. cand am spus ca nu sunt la curent cu cine sunt aia din casa, am facut referire la a sti si altceva despre ei decat acest scandal, mai ales ca mentiona Clara „un dosar remarcabil”.

    @baddragon revolta mea este interioara. am facut anterior ce am crezut eu de cuvinta (nu era primul articol pe care il citeam aici si la care ma intrebam de ce acest limbaj). nu vreau sa deschid alte polemici interminabile dar am sa particip la incercarea de a arata in ce cred eu daca voi avea ocazia (a se citi daca gasesc sustinatori cat sa vad o sansa de izbanda).

  6. Da’ pe Cavafii Vechi, de ce nu vin băieții de la Circa 10, să le dea o bătută parcangiilor, că le-aș da o bere!…

  7. Păi pentru că vine Locuinţa jurnalismului, scoate nuiaua şi le dă nana la popou. Ce, io n-aş avea şi io câteva locuri bune în care să-i chem pe băjeţii de la Secţia 10? Da mi-e frică, dacă mă vede Locuinţa jurnalismului şi mă dă la gazetă. Şi observaţi că zic Locuinţa jurnalismului şi nu Văgăuna jurnalismului, aşa cum poate că ar fi mai potrivit. În fine, ÎNCĂ nu le zic aşa, că în viitoru hapropiat cine ştie.

  8. Păi am văzut că ţ-e frică. N-ai sters tu poza cu ştampila pe numele lu Macovei de frică să nu iasă Pontiu şi să-ti dea trimitere la Alcatrazu?
    Măh Veta, păi universu vede tot da mai uită şi el că doar are atîtea altele pă cap.

  9. Babelor, indiferent unde ați fi, în Moldova, în Dubai sau în bucătărie, ostoind pisicile, eu vă doresc să vă simteți bine de Crăciun, să mâncați numai ce vă place, să beți pe săturate și să vă masturbați după pofta inimii, că, oricât v-aș iubi, nu cred că vă mai rezolvă cineva, pe bune, contra megacost, la vârstele și sexul pe care le pretindeți că le aveți! Dar dacă, totuși, atunci și mai bine!
    La mulți ani!


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

