Despre cum pe piaţa de umor din România a mai intrat un player, iar ăla e mai bun ca Times New Roman

V-aţi obişnuit cu articolele Times New Roman? V-aţi obişnuit, mai mult ca sigur. Un titlu – în vreo 98% dintre cazuri bun şi cam atât. A, da, plus o poză, care de regulă e uşor ilizibilă, dar nici nu contează, pentru că TNR o arde lo-fi şi asta e ok pentru ăştia care am prins VHS înainte s-o dăm pe Instagram. În rest? În rest nimic. Dai click pe articol şi descoperi că TNR s-a transformat într-un soi de Libertatea, sau nici măcar: articolul are cel mult două paragrafe şi asta de ce? Păi e simplu, pentru că oamenilor de la butoane le e lene şi, mai mult – de când umorul s-a marketat şi el pe piaţa de consum – au învăţat că banu curge şi cu minumum de efort. Pula content. Pula The Onion variantă românească, că vorba aia, în versiunea de la mama lui ai ocazia să citeşti giugiuc de articole, un şapo acolo, un intertitlu (de ce nu?) urmat de o dezvoltare a poveştii şi – iar de ce nu – la final, după ce-ai terminat de mâncat un senviş (căcamatât durează un articol pe Onion), o încheiere mişto de tot.

Dar la noi nu, ce căcat, că doar românu e obişnuit din comunism să facă doar cât trebuie, nu mai mult. Şi să nici nu ceară. Şi cum nu prea există competiţie pe partea asta (Kamikaze e o mortăciune care te face să plângi isteric şi cu milă pentru ăia care se mai ocupă de un cadavru meta-împuţit de peste de 5 ani, iar altele nu mai există), leafa curge din inerţie. Staţi, nu mai există, am spus? Ei bine, ba da: neştiut, observat sau nu de cineva, confundat probabil cu altceva din pricina unui articol cu titlul Un mason bătrân dezvăluie – tunelurile din Bucegi duc către panoul de siguranţe al lumii (scris la mişto, dar, na, aşa se selectează cu adevărat retardaţii, inclusiv dintre redactorii Dilema veche – te pişi pe tine dacă citeai cum unul din ăia nu ştia dacă e băşcău sau nu, sper că între timp şi-a şters postarea), iată că o nouă publicaţie îşi face intrarea. Ea se numeşte Cotidian Zilnic şi vă dau să citiţi următoru paragraf din articolul Marius Moga rupe tăcerea: Vocea României e tortură!:

”Chirilă a încercat el singur să mobilizeze oameni cu #colectiv, dar nu-l asculta suficientă lume, atunci s-a văzut ura-n ochii lui morți și s-a dezlănțuit iadul…” ne informează marele trubadur, Marius Nicolae Moga, nepotul celebrului Moculescu, ”cine nu reușea să atingă notele satanice era aruncat în groapa Loredanei, care le devora corzile vocale pentru a își păstra veșnica tinerețe. Era grotesc și nejustificat de crud, o vedeam goală cum le sugea direct din gâtul deschis, ca pe niște spaghete bologneze. […] Smiley era cel mai cumsecade, charismatic și glumeț, îi plăcea cel mai mult să fie în centrul atenției. Combina constant gagicile, făcea bufonerii, dar dacă pentru o clipă era ignorat izbucnea în violență fizică, arunca lucruri, lovea cu scaune și vaze… un sunetist a murit cu capul zdrobit de o lumină de platou, pur și simplu nu se mai oprea, a lovit până când capul omului a fost doar o pastă fină rozalie…”

Pianistul creț ne-a jurat că era măcinat de conștiință, zdrobit sub apăsarea teribilă a unei industrii bazate pe exploatarea unor oameni care nu au studiat IT. ”Nu puteam pleca, fără să mă oprească… a trebuit să mă prefac că sunt de partea lor, dar ajutam concurenții cu ce puteam… am fost și eu o victimă. Încă mă trezesc noaptea parcă auzind urletele oribile și vocea scârțâită a lui Chirilă articulând <Tată, ai vândut țara, TATĂ!>… niciun om nu ar trebui să treacă prin așa ceva.”

Ha?

Păi da, pretine, aşa se face humoru, un pic mai consistent, că mai e şi alţii pe banca de rezerve, cum se zice. Altminteri, cel mai probabil că şi-n industria asta există undeva o pensie care te-aşteaptă după ce articolele tale ajung să aibă şase cuvinte.

Noi ştim cel mai bine, că trăim pe banii poporului român de vreo douăzeci de ani.

8 comentarii

  1. noi cine? si ce stim ca eu stiu ca nu o sa mai primesc nimic. asa ne indoctrineaza unii…

  2. Babo, hai ca nu traiesti degeaba pe banii mei. Macar mai vii cu vesti d-astea bune.

    La drept vorbind, asta e prima publicatie umoristica din Romania din 2000 incoace. Cu conditia sa o tina tot asa. Cred ca o sa le dau o sansa, macar un timp.

  3. Veto, merită citit și numai pentru „atunci s-a văzut ura-n ochii lui morți și s-a dezlănțuit iadul”… Nu m-am înțeles niciodată de ce refuz să vizionez fața lui Chirilă, indiferent de pretext. O vreme, mi s-a părut că are un cap de scos cu forcepsul dar, chiar și așa, datorită meseriei mele, văd zilnic oameni cu butonieră în gât sau puțind a pipi de incontinență sau atât de firavi și bătrâni, că mi-e teamă că n-apucă, în viață, să vadă bonul ieșind din casa de marcat. Un cap deformat sau format ciudat n-ar trebui să mă sperie. Deci nu aia mă sperie într-atât la Chirilă, că înhaț telecomanda. Poate faptul că a scris o carte?! Aș! A scris și Codin Maticiuc o carte despre cum rămân urme de caca pe covor după sex anal cu fetele lui Cotabiță și nu s-a oripilat nimeni. A vândut 8000 de bucăți. Deci; ce e în neregulă la Chirilă?! Da. Asta e. Ochii. Morți.

  4. DA da da da da da dadadaadada. Io am dat de ei acum vreo doua saptamani, cand m-am impiedicat prin interneti de un articol intitulat „Conspiratia iudeo-nazista poarta numele Star Wars”. Aveam chef sa rad pe cinste, deci am dat click. Am ras, dar nu cum ma asteptam. Increderea mea aproape infinita in posibilitatile cretinsimului uman m-a facut ca abia la fraza „Dar Han a tras primul in creditorul lui, o atitudine super jegoasa, as zice” sa fiu sigura. M-am oprit doar dupa ce le-am citit tot site-ul.
    Normal ca, baba afurisita si egoista cum sunt, am tinut numai pentru mine. Ce, tu ai dat din vodca aia de acu trei zile?
    Sau poate ar fi bine sa incerc sa ma lovesc mai rar la cap. Sau macar nu atat de tare.
    Apropos, zice Peracle ca pisicile Marx au fost foarte bune. Cu marar si usturoi si o felie de lamaie, ca e cucuvea civilizata.

    Vetooooo! Vetoooooooo~!!!! A disparut timbru’ cu carti din dreapta! Si nu l-a mancat Peracle, ca am cautat-o intre dinti si oricum e inca satula dupa Fuck.

  5. L-am şters io

  6. @renata

    Cum de te auto cenzurezi de prezenta lui Chirila dar citesti despre Codin (nici o cautare pe net nu am putut face in urma detaliilor furnizate)?

  7. „Marius Nicolae Moga, nepotul celebrului Moculescu”si probabil fiul unei cantatrice de prin anii ’60,Aida Moga.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

