Onomatopee la inutilităţi

Oamenilor,

Cea mai tare comedie a anului a rulat acum câteva seri pe TVR 1, de pe la 1.45 până pe la 2 şi ceva. Aflu de pe net că se numea « M.A.I. aproape de tine », eu râzând tot timpul cu impresia că mă uit la « Jandarmul şi limba de lemn ». Cuvintele şi intonaţia lor mi-au amintit de emisiunea aia de pe vremuri care prezenta pericolele traversatului interzis, « Reflecţii rutiere » îi zicea – a.k.a. Apocalipsa trecerii de pietoni.

Erau nişte băieţi mascaţi şi înarmaţi care încruntau la camera de filmat tot ce rămânea vizibil din cagule, alergând cu nişte arme în braţe, în timp ce o voce blazată ne povestea cum se mobilizează jandarmii în caz de pericol. Un sentiment de penibil se infiltra din televizor în creierul privitorului care trebuia să fie impresionat de simulările cu luări de ostatici şi bătăi de stradă. Eu râdeam cu lacrimi. De ce ? Păi să vă zic. Singura modalitate în care jandarmii şi în general forţele de ordine pot demonstra credibil că sunt bune de ceva e să se comporte bine într-o situaţie de criză. Restul e actorie jenantă de mâna a şaişpea.

Am fost prima care a recunoscut că oamenii ăia sunt utili şi competenţi când datorită lor n-am luat bătaie în turmă pe un stadion. Şi tot prima sunt la afirmat că filmuleţele cu simulări despre cât de bărbaţi, de pregătiţi pentru orice, de deştepţi, de forţoşi şi de coioşi sunt jandarmii şi poliţiştii (deşi mă uit la ăia din Madrid şi parcă nu mă grăbesc la comparaţii) sunt inutile. Pentru că nu înseamnă nimic. Sunt ca discursurile perfecte pe care un orator le ţine în faţa oglinzii, singur acasă, la fel de relevante pentru prezenţa artistică precum e cântatul sub duş. Pffft !  (Onomatopee menită să ilustreze o reacţie fizică, legată de sistemul digestiv, la aceste activităţi care nu spun, nu înseamnă şi nu demonstrează nimic.)

3 comentarii

  1. aia din madrid erau foarte barbati cand bateau gasca aia de gay.
    dar si indaratnicii se aruncau in bastoane si icneau de placere.

  2. sunt si ei ca pitzipoancele, draguteii…

  3. Daca animalutza mea latra, ce onomatopee scoate, utile sau inutile? Sa o vedeti cand are treaba cu anumite etnii, ca e rasista, nu ca mine!!!


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

